PočetnaOstaloZanimljivostiPodignuta je tužba protiv Tesle zbog lažnog predstavljanja „Autopilot“ i „Full Self-Driving“...

Podignuta je tužba protiv Tesle zbog lažnog predstavljanja „Autopilot“ i „Full Self-Driving“ funkcija!


Ovih dana svjedočimo pokretanju postupka koji bi tvrtki Tesla mogao samo donijeti nove probleme.

Briggs Matsko je vlasnik jednog od modela Tesle koji se odlučio na podizanje tužbe u San Franciscu pod argumentom kako su proizvođač automobila Tesla i njen CEO Elon Musk „prijetvorno i zavaravajuće“ radili promidžbu „Autopilot“ i „Full Self-Driving“ funkcija kao naprednih značajki za asistiranje vozaču koje su bile dostupne kao plaćeni oblik softverskog dodatka.

U tužbi se konkretno navodi kako su tvrtka Tesla i njen CEO Elon Musk zavarali i pogrešno uputili kupce s lažnim prikazom mogućnosti ADAS (advanced driver-assistance system) tehnologije te da su neutemeljeno predstavljali kako je ista tehnologija u stalnom napretku koji će rezultirati s potpuno samostalnim automobilom u vožnji.

U tužbi je također navedeno da se tvrtka Tesla nikad nije približila prethodno spomenutom cilju, iako je konstantno obećavala da će unutar nekoliko mjeseci ili godine imati samovozeći automobil.

Tužitelj Briggs Matsko 2018. godine je potrošio 5.000 dolara za dodatni softverski paket za svoj model Tesle, a isto su napravili i mnogi ostali vozači koji su htjeli nadograditi svoj automobil i dobiti na korištenje napredne mogućnosti za autonomnu vožnju.

Paket od 5.000 dolara koji je Matsko kupio je zapravo prethodnik „Full Self-Driving“ tehnologije koja je sada u formatu dodatnog softverskog paketa od 15.000 dolara, no još uvijek nije spremna za plasiranje na tržište. Musk je u kolovozu u svom tweetu objasnio kako će Tesla s 5. rujnom započeti s naplatom „Full Self-Driving“ sustava po spomenutoj cijeni. Radilo se o drugom povećanju cijene ovog sustava u istoj godini, a izazvao je mnogo kontroverze jer zahtijeva stalni nadzor i ne čini da su vozila autonomna.

Matsko se u tužbi posebno nadovezao na Teslinu terminologiju, a pod tim podrazumijeva izraz „Autopilot“ te sve Muskove javne objave i tweetove o „Full Self-Driving“ sustavu. U tužbi je posebno označeno Muskovo obećanje da će biti izvedena autonomna vožnja na dužoj relaciji unutar SAD-a do 2018. godine. Ona je na kraju stavljena na trajno čekanje i Musk je naknadno priznao kako je za takav pothvat ipak potrebna specijalizirana ruta te kako će se  u naredno vrijeme projektni tim koji stoji iza „Autopilota“ više fokusirati na njegove sigurnosne značajke.

Još jedno sporno Muskovo obećanje datira iz 2019. godine kada je rekao kako će za godinu dana staviti na cestu milijun robotaksija: „A year from now, we’ll have over a million cars with full self-driving, software…everything.

Ideja o robotaksijima do danas nije našla svoju primjenu.

Za „Full Self-Driving“ sustav tužba navodi kako se radi o prevari koristeći video koji je objavila Tesla u 2016. godini,

Full Self-Driving Hardware on All Teslas from Tesla on Vimeo.

te se iste informacije i dalje mogu naći na Teslinoj web stranici. Video demonstrira kako Model X napušta garažu, vozi po gradu, pušta „vozača“ na određenoj lokaciji i nakon toga automatski pronalazi parkirno mjesto na kojem će se parkirati. Ono što je također problematično u vezi videa je činjenica da su bivši Teslini inženjeri koji su bili prisutni prilikom njegove produkcije naknadno tvrdili da je automobil koristio unaprijed definiranu rutu na 3D mapi – tehnologiju koja nije dio Tesline produkcije.

Tužba ne navodi samo kako su „Autopilot“ i „Full Self-Driving“ značajke pogrešno i lažno prezentirane, već kako su opasne. Ovdje se nadovezuje na incidente slične onome iz 2018. godine gdje je Model X vođen „Autopilotom“ udario u betonsku pregradu u Kaliforniji i pritom je vozač poginuo.

Matsko u tužbi traži da se pomoću dostupnih pravnih instrumenata Tesli zabrani obmanjujući i lažno prezentiran marketing ADAS tehnologije, vrati novac svim kupcima koji su platili obećanu Teslinu tehnologiju koja nikad nije isporučena te da se Teslu kazni od strane federalnih vlasti i regulatornih agencija u SAD-u zbog korištenja lažne i zavaravajuće promidžbe koja je tvrtki omogućila etabliranje u ulogu glavnog igrača na tržištu električnih vozila.

Matskova tužba nadovezuje se na administrativnu tužbu Kalifornijskog odjela za motorna vozila koja je predana u kolovozu ove godine te optužuje Teslu za lažno reklamiranje i brendiranje. Ova agencija je u svojoj tužbi navela kako su „Autopilot“ i „Full Self-Driving“ sustavi pogrešno predstavljeni te su tako kupci uvjereni da se radi o značajkama koje su naprednije od njihovog stvarnog stanja i mogućnosti.

Na sve ove optužbe zasad još nema reakcija iz redova Tesle, a ni Elon Musk također nije ništa detaljnije govorio o tome.

Sigurno je da će tvrtka Tesla i Elon Musk doživjeti još sličnih situacija jer je jednostavno bilo previše kontroverzi oko njihovih autonomnih vozila. Ono što svakako odmaže u cijeloj situaciji je Muskova uvjerljivost s kojom je najavljivao brojne projekte i značajke od kojih mnogi nisu zaživjeli. U ovom trenutku je to vrlo važno jer se isto pokušavalo kroz marketing i brendiranje Teslinih samovozećih automobila i na kraju su mnoga obećanja plasirana u javnost, no njihova je realizacija izostala.

Bit će zanimljivo pratiti tijek ove tužbe i u narednom vremenu mogli bi se s istima pojaviti i neki drugi nezadovoljni kupci koji smatraju kako za plaćeni novac nisu dobili obećane značajke.

Piše: Ervin Mičetić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular