Amazon je (sada već davne) 2018. godine predstavio inovativni koncept trgovina u kojima kupci neće trebati blagajnika ni blagajni. Naime, koncept je zamišljen na način da se tijekom kupovine posebnim kamerama bilježi što je sve kupca stavio u košaricu i na taj način se već unaprijed obračunava sve kupljeno. Koncept takvih trgovina nazvan je Amazon Go, a unutar dvije godine proširio se na nekoliko desetaka lokacija unutar SAD-a. Iako smo o tom projektu malo čuli posljednjih mjeseci, pojava epidemije ponovno je popularizirala takav način kupnje – jer se sve odvija bez kontakt s blagajnikom.
Kako bi gore spomenuti sustav funkcionirao, kupac je trebao skinuti aplikaciju na svoj pametni telefon – a prilikom ulaska u trgovinu sustav je prepoznao o kojem se kupcu radi – te je kupovina mogla započeti. No, sada su u Amazonu shvatili kako navedeni sustav još više mogu unaprijediti na način da će prilikom ulaska u trgovinu kupca autorizirati putem dlana. Otisak dlana kupca bit će dovoljan kako bi Amazon trgovina mogla pratiti šopingiranje osobe, a pri izlasku iz dućana ponovno bi se vršila autorizacija dlanom.
Inovativna tehnologija umjesto lica ili prsta skenirat će dlan kako bi se smanjila potreba za dodirivanjem skenera. Naime, da se Amazon odlučio za implementaciju autorizacije korisnika putem otiska prsta taj isti korisnik trebao bi prislanjati prst na čitač – kako bi isti iz blizine mogao očitati biometrijske podatke prsta. S druge strane, tehnologija prepoznavanja lica je odbačena kako se ne bi narušavala privatnost korisnika. Dakle, kao najbolji način autorizacije pojavio se dlan – koji se uz narednu tehnologiju može skenirati bez dodirivanja ploha skenera.
Razvijen je poseban ustav “računalnog vida” koji može detaljno prepoznati linije dlana – te tako odgonetnuti o kojem se korisniku radi. Za skeniranje dlana dovoljno je dlan držati svega jednu sekundu iznad skenera – i autentifikacija korisnika je uspješno provedena. Nakon što novi sustav Amazon iskuša u svojim inovativnim trgovinama bez blagajnika – sustav će vjerojatno biti ponuđen i drugim kompanijama (npr. za skeniranje na ulazu u stadione, kina i slično).
Piše: M.Ž.