S obzirom da područje primjene tehnologije postaje sve šire, jasno je kako se sve više igrača uključuje u utrku za ugrabiti svoj dio kolača. Nedavno je tako bilo priče kako Pepsi kreće u proizvodnju pametnih telefona, u tu proizvodnju već se prije uključio Amazon kao najpoznatiji web shop, a predstavili smo vam i projekt Disney-a koji je proizveo tehnologiju koja bojanke pretvara u 3D stvarne likove. No, Disney čini se nije odlučio stati samo na tome i dalje nastavljaju razvoj svojih tehnologija, a ovaj put vam predstavljamo – uređaj koji prepoznaje stvari koje dodirujemo.
Iako zvuči pomalo nestvarno, Disneyev novi uradak zbilja je u stanju prepoznati stvari koje dodirujemo. Veliki je to iskorak prema naprijed i pokušaj da se pokrene područje koje do sada i nije bilo možda tako zapaženo u tehnologiji – osjet dodira. Dodirivanje nam daje osnovni uvid u svijet kakav poznajemo i veliki dio stvari percipiramo na način da ih dodirujemo. Kako će konkretno izgledati ova tehnologija u režiji Disneya i za što će služiti, pročitajte u nastavku.
Tehnologija koju je predstavio Disney nosi naziv EM-Sense i u samoj toj skraćenici otkriveno je na koji način ona funkcionira. Sve stvari oko nas prenose na nas određene elektromagnetske valove te ja tako na temelju tih valova moguće raspoznati o čemu se zapravo radi. Zahvaljujući posebnim senzorima EM-Sense čita te elektromagnetske valove i na temelju raznih algoritama pretvara ih u stvarne objekte iz svijeta oko nas. Disney je ovu tehnologiju razvio u suradnji s Carnegie Mellon University-em, a iako se u prvu ruku čini pomalo beskorisna, već je nastalo mnogo ideja kako bi se ona mogla iskoristiti. Jedan takav primjer jest pranje zubi. Kada uhvatite četkicu za zube u ruke, EM-Sense bi trebao raspoznati da se radi o četkici te bi vam primjerice mogao pokrenuti brojač koji bi vas uputio na to koliko dugo još trebate četkati zube. Ovo je samo jedan od primjera koji vrlo zorno prikazuje način upotrebe, a sjetite se sada što bi se sve s marketinškog gledišta moglo napraviti pomoću ove tehnologije. Ogromna prednost bi bila činjenica da znadete što korisnik trenutno radi i sukladno tome što mu sada treba mogli biste mu pustiti određenu reklamu.
Tehnologija se čini impresivna, no pred njom je još puno koraka do zavidne kvalitete. Bez obzira na sve, Disney je još jednom pokazao kako postaje sve ozbiljniji igrač na području tehnologije i uskoro bi mogao stati uz bok nekim od najvećih svjetskih kompanija. Ono što Disney posjeduje jest jako veliki krug obožavatelja, posebice onih mladih. Takva činjenica mogla bi mu poslužiti da se velikom lakoćom progura proizvode na tržištu, što bi moglo značiti pretvaranje u velikog igrača na području tehnologije.