Umjetna inteligencija sve se češće spominje u medijima kao potencijalna prijetnja čovječanstvu. Iako će njezin razvoj potrajati još neko vrijeme, mnogi su uvjereni kako čovječanstvo još nije u potpunosti spremno za širu primjenu umjetne inteligencije. Zanimljivo, mnogi korisnici modernih pametnih telefona ni ne znaju da je unutar njihovih pametnih ljubimaca ugrađena neka vrsta umjetne inteligencije, posebno se to odnosi na glasovno upravljanje i fotografiranje.
U SAD-u je nedavno provedeno mini istraživanje čiji je cilj bi saznati što ljudi misle o umjetnoj inteligenciji i smatraju li da je razvoj te tehnologije prijetnja čovječanstvu. Istraživanje je proveo Brookings institut, a ukupno je bilo uključeno više od 1.500 sudionika. Rezultati koji su dobiveni analizom rezultata pokazuju kako ljudi još uvijek nemaju neki generalni stav prema razvoju takve tehnologije, posebno iz razloga što nisu dovoljno upoznati s načinom korištenja i primjene.
Prema dobivanim rezultatima, čak 38 posto ispitanika smatra kako će umjetna inteligencija u budućnosti uvelike smanjiti broj radnih mjesta. Tek 12 posto ispitanika smatra kako će široka primjena umjetne inteligencije pripomoći u razvoju novih poslova, a vrijedi spomenuti kako su muškarci više skeptični u dobrobit te tehnologije od žena. Najviše straha prema razvoju umjetne inteligencije i njezinom utjecaju na radna mjesta pokazuju ispitanici u rasponu od 25 do 34 godine, što je generacija koja će zasigurno morati naučiti živjeti s umjetnom inteligencijom.
Stručnjaci znaju često spomenuti kako Kina napreduje puno brže od SAD-a i kako će u dogledno vrijeme istočne zemlje postati vodeće svjetske sile. Jedno od pitanje bilo je usmjereno na to tko će biti predvodnik u razvoju umjetne inteligencije u budućnosti. Ispitanici smatraju kako će Kina dostići SAD u nekoj skoroj budućnosti, no kako ih neće uspjeti prestići jer su uvjereni kako je SAD trenutno puno bolji na tom segmentu. Oko 20 posto šansi daju Kini da će biti lider na tom tržištu, dok je SAD dobio jedan posto više, odnosno 21 posto.
Piše: M.Ž.