Tehnološki napredak doživio je toliki zamah u posljednjim desetljećima da se s pravom bojimo kako će izgledati naša budućnosti. Razvoj tehnologije došao je do te razine da bi nas tehnologija u budućnosti mogla ‘stajati glave’ jer će postati pametnija i samostalnija od nas. Scenarij robota koji će zavladati zemljom prikazan je u mnogim filmovima, no tog se scenarija pribojavaju i mnoga poznata lica iz znanstvenih krugova. Naime, užurbani razvoj robotike i umjetne inteligencije mogao bi stvoriti robota koji će u svim segmentima nadjačati naše sposobnosti te se možda jednog dana okrene protiv nas.
Mnogo je zanimljivih teorija vezanih uz budućnost, a nedavno je jedan interesantan pogled na budućnost iznio i poznati futurolog dr. Ian Pearson. Prema njegovim riječima roboti će igrati ključnu ulogu u životima ljudi u budućnosti. Ljudi će s druge strane vrlo vjerojatno svoje stanje uma htjeti preslikati u oblak i tako spremiti svoja sjećanja i sve stečeno tijekom života. To znači da ćemo u oblaku imati pohranjenu čitavu osobu, koja će intervencijom tehnologije dobiti veću mogućnost pohrane novih podataka, kao i bolju sposobnost razmišljanja i zaključivanja. Prema njegovoj teoriji do 2050. godine čak će 99 posto našeg uma živjeti u računalu, dok će samo 1 posto biti pohranjen u našoj ‘mesnatoj’ glavi.
No, dr. Pearson ide i korak dalje pa najavljuje još jedan zanimljiv scenarij. Naime, ako ćemo imati na jednoj strani prazne robote, a na drugoj strani spremljen naš čitavi um, što nas prijeći da svoj um prenesemo na robota. To znači, da bi se osoba nakon okončanja stvarnog života, mogla pojaviti unutar robota i tako nastaviti sa svojim životom. Ako tako sagledamo na stvari, to može značiti da će osoba biti u mogućnost sama sebi doći na sprovod te nastaviti živjeti svoj život.
Iako se ove teorije čine kao da su proizašle iz nekog filma, činjenica je da smo tehnološki sve bliže razvoju kvalitetnih robota, ali i procesa pomoću kojih ćemo spremati misli na računalo. Realno, dva osnovna uvjeta uskoro će biti zadovoljena, a ostaje samo pitanje moralne strane cijele ove teorije.
Piše: M.Ž.