Nakon što je pobijedio ljude na Go-u, AI je sada postigao najbolji rezultat od 999.990 bodova na legendarnoj igrici Pac-Man, koji je premašio dosadađnji ljudski rekord četiri puta.
Sada je i službeno, da su ljudi postigli drugi najbolji rezultat u igranju Pac-Mana, igrici koja je 1980-ih kružila planetom kao najzanimljivija arkadna igrica, u kojoj ste mogli jesti voće i kolače, a proganjali bi vas duhovi. Ova je igrica ocijenjena kao jedna od najtežih za umjetnu inteligenciju, ali to nije zaustavilo Microsoftov tim u ostvarenju najvećeg mogućeg rezultata.
AI iz Microsoftovog Maluuba tima (prvobitno jedna kanadska startup tvrtka koju je kasnije Microsoft preuzeo) uspjela je postići taj maksimum od 999.990 bodova u Atarijevoj igrci, i ubilježiti sebe sa rekordom.
To je postignuto primjenom metode pojačanog učenja pod nazivom “Hybrid Reward Architecture”. Tim je naime, naučio 150 AI agenata da paralelno rade kako bi osvojili igru. Jedan dio AI agenata je imao zadatak da jede hranu sa nagradama, dok je drugio dio bio zadzžen za izbjegavanje duhova. Glavni agent je tada dobio povratne informacije koje su mu omogučile da napravi najbolju odluku za svoje kretanje, na temelju svih dobivenih rezultata.
Spomenimo samo da nije samo Microsoftov AI jedini koji pobjeđuje ljude u raznim igrama, tu je i Googleov šampion u umjetnoj inteligenciji pod nazivom AlphaGo, porazio je prošle godine jednog od najboljih majstora Go (drevne kineske igre na ploči), Lee Se Dola. A ove je godine bez problema pobijedio i aktualnog Go prvaka Ke Jie.
Uspjeh Microsoftovog AI-ja u jednoj od najnepredvidljivijih igrica, mogao bi biti veliki korak u daljnjem istraživanju umjetne inteligencije, u borbi protiv jednako nepredvidljivih situacija u stvarnom svijetu.
Piše: D.Ž.