Microsoft je nedavno postao 15 milijardi dolara vrjedniji od kompanije Alphabet (krovna kompanija Googlea), te mu je tržišna vrijednost procijenjena na oko 760 milijardi dolara. Prva dva mjesta drže Apple i Amazon.
Ovo nije prvi puta da Microsoft i Google mijenjaju mjesta na ljestvici najvrjednijih kompanija na svijetu, no ovo je prva izmjena unazad par godina. To znači da se Microsoftu napokon isplaćuju neke “oklade” koje su napravili u prošlosti kako bi dugoročno zaradili.
1. Cloud
Iako se biznis s cloud tehnologijama možda na prvu ne čini kao najzanimljiviji posao na svijetu, teško je ne vidjeti kakvu je to korist donijelo Microsoftu kada su se okrenuli prema “cloud-first” biznisu. Pogađate, sve se svodi na Microsoftov Azure koji u sebi ima jako puno odličnih usluga.
Azure je ujedno i jedan od rijetkih direktnih konkurenata Amazonovim Web Servisima (AWS), te mu se opasno približava po brojkama.
Microsoftov CEO – Satya Nadella – je dobro odlučio kada je stavio sve na ovaj biznis jer iz godine u godinu im raste broj korisnika, kao i prihod od dotične usluge. Uzmite u obzir da je i AWS imao 5 godina prednosti nad Azureom i da je zato popularniji od Azurea. No, pitanje je što će nam budućnost donijeti.
Naravno, Microsoft će se i dalje kladiti na Azure jer ako smo išta vidjeli na njihovoj Build konferenciji, onda je to daljnje ulaganje u cloud tehnologije, a jedan odličan primjer toga je i “Kinect for Azure”.
2. Sve se svodi na pretplatu
Jedan od najboljih poteza koje je Microsoft napravio je prebacivanje na pretplatnički model za svoje proizvode i usluge. Prije ste recimo za MS Office morali izdvojiti popriličnu sumu novca da biste kupili licencu. Sada vas taj isti Office košta par eura mjesečno, s time da dobijete mnogo više od samog Officea. Dobijete i “cloud Office”, 1 TB prostora u cloudu za pohranu podataka i slično. “Value for money” je mnogo bolji nego ikad prije.
Kada smo se već dotaknuli Officea, spomenimo da njihov Office365 trenutačno ima preko 30 milijuna korisnika, dok sveukupni broj aktivnih korisnika Microsoftovih usluga ide i preko 135 milijuna korisnika!
No, pretplatnički model se ne tiče samo Officea – tu su i spomenuti Azure, Xbox pretplate, cloud storage … Ako se nas pita – najbolji mogući model poslovanja.
3. Oklade na budućnost
Vrijednost kompanije treba gledati i kroz neke druge aspekte, ne samo kroz novac. Microsoft je uvijek gledao u budućnost, pa tako i sada. Po njihovim potezima možemo vidjeti da se oni trenutačno klade na umjetnu inteligenciju (AI) i Internet of Things (IoT). Kompanija u. ova područja radi velike investicije što bi im moglo donijeti hrpu novca u budućnosti.
Dok se Facebook i Google nadmeću međusobno tko će bolje iskoristiti AI za analizu (i prodaju) korisnika, Microsoft radi strategiju koja uključuje strojno učenje i AI koji će im pomoći u poslovanju.
I zato je microsoft vrjednija kompanija od Googlea. Google prodaje vas, dok vam Microsoft prodaje usluge koje možete ili ne morate koristiti.
Piše: B.P.