Distribucija aplikacija porasla za 83 posto, uz rast mjesečno aktivnih korisnika za 33 posto. Iza Huaweija je godina snažnog rasta za ekosustava aplikacija.
Zagreb, 9. ožujka 2021. – Huawei AppGallery, jedna od tri najpopularnije trgovine aplikacija na svijetu, zabilježila je nekoliko važnih prekretnica godinu dana nakon otkrivanja planova za širenje mobilnog ekosustava tijekom MWC-a 2020. godine.
- Platforma je povećala broj registriranih developera na 2,3 milijuna, što je za 77 posto više u odnosu na prošlu godinu, te sada broji 300.000 developera izvan Kine.
- Broj globalnih korisnika AppGallery trgovine porastao je na 530 milijuna mjesečno aktivnih korisnika (MAU), a u Europi se povećao za 61,5 posto na godišnjoj razini te iznosi preko 42 milijuna korisnika.
- 000 aplikacija integriranih s HMS Core sada je dostupno na AppGallery-ju, što je porast od 118 posto u odnosu na prošlu godinu.
- Distribucija aplikacija također je zabilježila porast pa je 2020. godine dosegla 384,4 milijardi preuzimanja, što je za 174 milijarde više nego prethodne godine.
- Gaming je jedna od glavnih kategorija koje generiraju rast, s više od 500 posto više igara koje su dostupne na platformi u odnosu na godinu ranije. Huaweijevi korisnici su među prvima iskusili novi gameplay, s prošlogodišnjim lansiranjima novih naslova, uključujući AFK Arenu, Asphalt 9: Legends, Clash of Kings i druge popularne igre.
Brojke su zabilježene godinu dana nakon što je Richard Yu, izvršni direktor i CEO Huawei Consumer BG-a, predstavio Huaweijev plan da AppGallery učini otvorenom, inovativnom platformom za distribuciju aplikacija koja je dostupna potrošačima širom svijeta
„Naša strategija za AppGallery bila je proširiti korisničku bazu kako bi se postavili čvrsti temelji za razvoj ekosustava, a brojke o rastu pokazuju da pristup djeluje. Ne samo da stalno isporučujemo nove, lokalno relevantne aplikacije i pružamo našim razvojnim partnerima izloženost sve većoj publici, već stvaramo i odličnu priliku developerima za uspjeh na tržištu mobilnih aplikacija”, istaknuo je Derek Yu, potpredsjednik CEE & Nordic regije u Huawei CBG-u, komentirajući podatke o rastu ekosustava.
Brzi rast AppGallery-ja potaknut je ulaganjem tvrtke u sklopu razvoja ekosustava Huawei Mobile Services (HMS). Na razvoju HMS-a sada radi preko 8000 inženjera za istraživanje i razvoj, a više od 600 ih je u globalnom timu za tehničku podršku. Rezultat rada na HMS-u je i povećanje integracije aplikacija s HMS Core za 118 posto na godišnjoj razini. Trenutno je 120.000 takvih aplikacija, a koristi ih 100 milijuna mjesečno aktivnih korisnika, što je povećanje od 200 posto u odnosu na godinu ranije.
‘Global + Local’ strategija za razvoj – pomoć lokalnim programerima da dođu do globalne platforme
AppGallery je usmjerio svoje napore na suradnju s programerima na lokalnoj i globalnoj razini kako bi korisnicima omogućio najrelevantnije aplikacije, generirajući povećani broj developera koji rade na platformi, donoseći više izbora potrošačima širom svijeta.
Developeri sve više koriste AppGallery kako bi dosegnuli lokalne korisnike, kao i iskoristili sve veći broj globalnih korisnika trgovine. Tijekom cijele godine, u Huaweiju su radili na uvrštavanju globalnih aplikacija poput Moovita i Bolta u transportnoj industriji, Vibera u sektoru komunikacija i drugih popularnih aplikacija kao što je Booking.com, te Tidal na svoju rastuću platformu.
Bogata ponuda Hrvatskih aplikacija u AppGallery trgovini
Korisnici u AppGallery trgovini mogu pronaći i pregršt domaćih popularnih aplikacija. U trgovini su otprije dostupne brojne aplikacije koje su dobro poznate hrvatskim korisnicima. Moguće je pronaći važne aplikacije banaka, npr. PBZ-a, Zagrebačke banke, OTP banke, Erste banke, RBA-e, HPB-a.
Osim banaka, u trgovini su i aplikacije domaćih medija – Jutarnjeg lista, Večernjeg lista, 24 sata, Index-a, Dnevnika, Otvorenog radija, N1 TV-a, kao i aplikacije telekom operatera HT-a, A1, Telemacha, Optima telekoma, kao i pripadajućih brendova MAXtv-a, Bonbona, Tomata i sl. Korisnici će u AppGallery trgovini lako preuzeti i aplikacije Aircash, eGrađani, Multiplus card, Hrvatska pošta, Croatia osiguranje, Njuškalo, HAC ENC i HRT Meteo.
Prilike za lokalne developere
„Naporno radimo kako bi korisnicima osigurali sve željene aplikacije. Odnos i suradnja s developerima u Hrvatskoj je sjajna. U samo nekoliko mjeseci smo ulistali sve bitne domaće aplikacije, rekao je Norman Mueller, direktor poslovnog razvoja za Huawei Mobile Services u Hrvatskoj.
Kao dio strategije, Huawei također koristi svoju stručnost u Kini kako bi pomogao inozemnim programerima da iskoriste njihovo unosno tržište aplikacija. U Kini, koja se smatra ‘mobile-first’ društvom, živi preko 904 milijuna korisnika mobilnog interneta, s procjenom da je broj preuzimanja aplikacija preko 100 milijardi, a AppGallery je već pomogao preko tisuću developera da uđu u kinesku mobilnu ekonomiju u posljednjih 12 mjeseci.
„Aplikacije kao što je PicsArt su među prvima iskoristile ovu mogućnost, a sada se mogu pohvaliti s preko 300 milijuna preuzimanja u kontinentalnoj Kini. FaceTune 2 i Mondly su postigli slične uspjehe, te bilježe 2,2 milijuna, odnosno 350 tisuća preuzimanja u zadnjih 12 mjeseci. Od domaćih partnera kao uspješan primjer ističem naše partnere iz SofaScorea“, dodao je Mueller.
P.R.