Jučer su se širile vijesti kako Microsoft navodno razgovara s Discordom o kupnji ove komunikacijske aplikacije za preko 10 milijardi dolara. Wall Street Journal izvještava da je Microsoft u “ekskluzivnim pregovorima” o kupnji Discorda, a ugovor bi mogao biti zaključen sljedeći mjesec. To je najnovija akvizicija Microsofta, nakon što tvrtka nije uspjela kupiti TikTok i Pinterest. Iako su sve tri vrlo različite usluge, one dijele jedan zajednički element: zajednicu.
Microsoft je spreman puno potrošiti na ove usluge jer izvan Xboxa nema veliku zajednicu usmjerenu prema potrošačima kao što imaju rivali Google, Amazon, Facebook i Apple. Microsoft je gledao kako Google kupuje YouTube i pretvara ga u najveću svjetsku video platformu, Amazon kupuje Twitch i dominira streamingom, Facebook kupuje Instagram i WhatsApp kako bi kontrolirao način na koji milijuni komuniciraju i druže se na mreži, a Apple vlada mobilnim uređajima sa svojim App Storeom.
Discord Microsoftu daje pristup rastućem popisu s više od 140 milijuna aktivnih korisnika mjesečno koji uključuje tisuće vrhunskih YouTubera, kreatora i igrača. Microsoft želi vlastitu zajednicu.
Kreatorska zajednica
“Stvaranje, stvaranje i stvaranje – sljedećih 10 godina bit će koliko stvaranja, toliko i potrošnje i kreatorske zajednice oko nje, tako da se ne radi samo o stvaranju”, rekao je izvršni direktor Microsofta Satya Nadella u intervjuu za Bloomberg prošlog mjeseca . “Ako se posljednjih 10 godina odnosi na potrošnju – ona je u velikoj ekspanziji, kupujemo više, pregledavamo više, promatramo više, a iza svake od njih postoji neka kreacija.”
Nadella se brzo usredotočio na kreatore i zajednice u svojoj prvoj godini rada na poziciji izvršne uprave u Microsoftu. Jedna od njegovih prvih velikih akvizicija bila je Mojang, studio koji stoji iza Minecrafta sa svojim milijunima predanih obožavatelja. Nadella je također potrošio velika sredstva za stjecanje drugih zajednica, LinkedIn je koštao 26,2 milijarde dolara, a GitHub za 7,5 milijardi dolara. GitHub je bio ključni cilj za kupnju ljubavi prema programerima i ogromne zajednice, a LinkedIn je Microsoft dublje povezao s tvrtkama i pružio pristup značajnim informacijama.
Microsoft je očito bio u potrazi za istom vrstom zajednice koju vode tvorci sa strane potrošača, ali s kupovinom TikTok-a i Pinteresta nisu uspjeli. Microsoft se pokušao natjecati s Twitchom, ali na kraju nije uspio jer nije imao široki doseg potrošača. Umjesto toga, prošle je godine ugasio Mixer i pomogao streamerima da prijeđu na Facebook Gaming.
Discord nudi Microsoftu veliku i već angažiranu zajednicu. Prvenstveno ga koriste igrači, postao je tkzv “Gen Z Hub” mjesto za druženje s prijateljima, suigračima, a posebno tijekom pandemije. Sastoji se pretežno od privatnih zajednica, a Discord ima 6,7 milijuna aktivnih servera koji rade svaki dan. To je ogromna zajednica, od kojih je 75 posto korisnika Discorda izvan Sjeverne Amerike.
Također je postao važan alat za mnoge tijekom prošle godine. Osobno sam svakodnevno koristio Discord kako bih održavao kontakt s prijateljima ili sam sudjelovao u udaljenim filmskim večerima, streaming igrama i upravo sam koristio ovu aplikaciju kao mjesto za druženje. Milijuni ljubitelja Fortnitea koriste je kao glavnu aplikaciju za druženje i zajedničku igru, a Discord je primarni način na koji ove zajednice prijatelja razgovaraju i čavrljaju dok se igraju.
Discord je sjajna kombinacija Slack poruka i Zoom videa, u kombinaciji s jedinstvenom sposobnošću da jednostavno uđu u audio pozive. Ne morate organizirati vrijeme za pozivanje prijatelja ili slanje linkova kako bi oni došli, ulazite i izlazite u glasovne komunikacije kada god želite jer su uvijek otvorene i dostupne. Upravo ta jednostavnost u komunikaciji učinila je Discord vrlo popularnim sredstvom komunikacije među igračima.
Stoga ne čudi velika želja Microsofta da kupi ovakvu platformu, ne pitajući previše za cijenu.
Piše: D.Z.