Zbog događaja uzrokovanih korona virusom i svim restrikcijama, samoizolacijama i problemima s kojima se tržište pametnih telefona susreće u posljednjih nekoliko mjeseci, sve veći broj proizvođača susreće se sa sve ozbiljnijim problemima.
Budući da je situacija na tržištu takva kakva jest, malo kome je sada na pameti kupovina novih pametnih telefona, a ako netko i želi kupiti koji, sve manje potencijalnih kupaca se odlučuje na neki skuplji model. Jedan od proizvođača koji se također susreće sa sve većim brojem problema je i kineska tvrtka Xiaomi.
Prošla godina je za Xiaomi bila jako dobra godina
Prošla godina je za ovu kinesku tvrtki bila, možemo to slobodno reći, godina kao iz snova. Prodaja je bujala, tvrtka je osmišljavala nove pametne telefone, koji su se često puta mogli pohvaliti sa odličnim specifikacijama i znatno nižom cijenom od nekih konkurenata, a kupci su to prepoznavali i kupovali Xiaomi pametne telefone.
U 2019., Xiaomi je tako bilježio rast u prihodima od oko 18% (ili 28.2 milijarde američkih dolara), dok je neto zarada porasla za oko 35% ili 1.62 milijarde američkih dolara. Sve ovo značilo je da se Xiaomi sve bolje etablirao na tržištu. Prema statistici, prošle je godine kineski proizvođač bio na sveukupno četvrtom mjestu po prodaji pametnih telefona i prema zaradi koju je ostvario.
Iznad njega bili su Apple, Samsung i Huawei. Tvrtka je tada izjavljivala kako ima kapaciteta slati više od 100 milijuna pametnih telefona i još oko 230 milijuna IoT uređaja. No, ove godine stvari su se promijenile.
Usprkos novoizašlim Xiaomi Mi 10 i Mi 10 Pro 5G, Xiaomi se ove godine našao u problemima
Usprkos nedavnom lansiranju na tržite njihovih novih Xiaomi Mi 10 i Mi 10 Pro 5G pametnih telefona, tvrtka ove godine bilježi drastičan pad u prihodima. Iako su dvije nove Xiaomijeve prejanice, u usporedbi s perjanicama nekih drugih proizvođača (pogotovo Samsunga) znatno cjenovno pristupačnije, to nije privuklo kupce da pohrle u trgovine ili počnu naručivati uređaje u količini koju je Xiaomi priželjkivao.
Promjena se najviše pripisuje situaciji na tržištu koja vlada zbog korona virusa i svih restrikcija koje su na snazi od početka ove godine. No, nije korona virus jedini ”krivac” za pad prodaje Xiaomi telefona. Na domaćem, kineskom tržištu, gdje je Xiaomi bilježio najveću prodaju i zaradu, tvrtka se mora nositi sa sve više rastućom konkurencijom u vidu pametnih telefona koje osmišljavaju drugi kineski proizvođači.
Oppo, Vivo i naravno Huawei, ove godine još više ”vladaju” kineskim tržištem, što je isto tako jedan od razloga slabije prodaje Xiaomi telefona i uređaja uopće. Što se europskog tržišta tiče, gdje je Xiaomi bilježio također visok stupanj prodaje, u prva tri mjeseca Xiaomi pametni telefoni bilježe za oko 60% nižu prodaju u odnosu na isto razdoblje lani.
Ono što je istina jest to da je na europskom, ali i na sjevernoameričkom tržištu općenito pala prodaja svih pametnih telefona koje osmišljavaju i prodaju kineski proizvođači, dok se prodaja Samsunga (iako ne i S20 serije) još ”drži. Kako će se sve ovo završiti, zasad nije poznato. Teško da će se Xiaomi uspjeti vratiti na ”prošlogodišnju slavu”, pogotovo ako se posljedice uzrokovane COVID-19 budu osjetile do završetka godine.
Piše: Z.K.