Posljednji kvartal u godini uvijek je dobrodošao za velike kompanije, koje u predblagdansko vrijeme zarađuju veliki dio svojih godišnjih prihoda. To je sasvim normalna pojava s obzirom da ljudima nije problem zaviriti duboko u novčanik i potrošiti novac na svoje najmilije za vrijeme novogodišnjih blagdana.
Fenomenalne rekorde u broju prodaje posljednjih su godina obarali Samsung, Apple i ostale velike IT kompanije i prihodi su svako godine bivali sve veći. No, veliki broj konkurenta i zasićenje tržišta utjecali su na rast prodaje pametnih telefona top kompanija, o čemu smo već bili pisali.
No, čini se kako velike kompanije nisu jedine na udaru i ne gube samo one korisnike. Naime, analitička kompanija Gartner došla je do zaključka kako je posljednji kvartal 2017. godine doživio pad u broju prodanih pametnih telefona, u odnosu na 2016. godinu. Gartner se istraživanjem tržišta pametnih telefona bavi još od samih začetaka razvoja pametnih uređaja i ovo je prvi put da je zabilježen pad prodaje pametnih telefona.
Do sada su pametni telefoni iz kvartala u kvartal rasli, no sada je prvi put zabilježen pad prodaje. Vrijedi spomenuti kako se pad prodaje odnosi na posljednji kvartal 2017. godine, dok je godina u globalu ipak imala porast prodaje telefona od 2,7 posto.
Posljednji kvartal 2017. godine donio je prodaju od 408 milijuna pametnih telefona, što je pad od čak 5 posto u odnosu na posljednji kvartal 2016. godine. Zanimljivo, veliki gubitnik u ovom padu bio je Apple, čiji je pad iznosio oko 5 posto, dok je Samsung prodao za oko 3,6 posto manje pametnih telefona.
Što se tiče onih koju su u porastu, valja spomenuti Huawei koji je porastao za 6 posto i tako se plasirao na treće mjesto na ljestvici po broju prodanih uređaja (prvi je Samsung). No, najveći rast bilježi povratnik u društvo top 5 kompanija, a to je Xiaomi, koji je porastao za nevjerojatnih 80 posto u odnosu na godinu prije.
Analitičari kažu kako je uzrok ovakvog pada prodaje činjenica da korisnici sve češće kupuju uređaje bolje kvalitete pa su samim time i skloniji dužem korištenju uređaja. Dakle, više se ne povode trendovima pa svake godine mijenjanju uređaj. Sada je trendovski kupiti skupi uređaj i zadržati ga u vlasništvu 2-3 godine, sve dok on može normalno funkcionirati.
Piše: M.Ž.