PočetnaOstaloPoslovne vijestiSvi zaposlenici trebaju biti tehnološki pismeni do 2030., otkriva istraživanje tvrtke Dell...

Svi zaposlenici trebaju biti tehnološki pismeni do 2030., otkriva istraživanje tvrtke Dell Technologies


Prema rezultatima istraživanja tvrtke Dell Technologies koja je 2018. godine ispitala 4600 vodećih stručnjaka u 42 različite zemlje svijeta, čak tri četvrtine njih priznaje da napori za digitalnom transformacijom njihovih tvrtki nisu sveobuhvatni kako bi trebali biti. Ti se rezultati podudaraju s novim izvještajima tvrtke Dell Technologies i Instituta za budućnost (IFTF), koji istražuju kako tehnologije u nastajanju mijenjaju način našeg rada. Izvješće Instituta za budućnost „Future of Work: Forecasting Emerging Technologies’ Impact on Work in the Next Era of Human-Machine Partnerships”, naglašava utjecaj koji će tehnologije u nastajanju imati na radna mjesta do 2030. uključujući prilike i izazove s kojima će se voditelji poslovanja suočiti u godinama koje dolaze.

Dell Tehnologije u suradnji s neovisnim istraživačkim institutom (IFTF) istražuje kako nove tehnologije mogu preoblikovati radno okruženje u idućem desetljeću. Istraživanje se temelji na suradnji poduzeća u 2017. godini kada je IFTF prikupio stručna mišljenja 20 svjetskih stručnjaka i prognozirao „novu eru suradnje čovjeka i stroja“. Dvije godine kasnije, IFTF je prognozirao da će nova radna dinamika između ljudi i strojeva biti esencija budućnosti posla. Kako bi potvrdili ovu tvrdnji, IFTF se oslanja na svoja višegodišnja istraživanja budućnosti posla i tehnologije kao i na stručnu radionicu održanu u Palo Altu u Californiji u studenome 2018. sa sudionicima iz cijeloga svijeta.

Trendovi koji mijenjaju budućnost poslovanja

Izvješće predstavlja 4 tehnologije u nastajanju koje će promijeniti poslovni svijet: collaborative AI, multimodal interfaces, secure distributed ledgers and extended reality (XR). Prema istraživanju, ove će tehnologije biti ključne za razumijevanje suradnje ljudi i strojeva kako bi se kvalitetnije i bolje povezalo ljude sa smislenim, kreativnim i održivim poslovanjem.
Kao i kod svakog procesa velikih promjena i ovdje će se pojaviti teškoće koje treba nadići. Izvješće istražuje buduće dileme koje je potrebno uspješno riješiti kako bi se ostvario pun potencijal čovjek-stroj suradnje uključujući algoritamsku pristranost, raskorak u digitalnim vještinama i zaštitu radnika i radnička prava.

Algoritamska pristranost:

Dok više od polovice (67%) vodećih stručnjaka u idućem desetljeću očekuje korištenje novih tehnologija kako bi se uklonila ljudska pristranost u donošenju odluka, oni koji traže zaposlenje moraju pak razumjeti kako zaposlenici interpretiraju njihove profile pomoću različitih alata. Za nadilaženje pristranosti i uspostavljanje povjerenja između organizacija i radnika, ključne su etičke prakse uključujući potpunu transparentnost faktora koji određuju modele zapošljavanja.

Jaz u vještinama:

Zaposlenici će trebati biti tehnološki pismeni do 2030., vjeruje 60 posto voditelja poslovanja. Kako se evaluacijske prakse mijenjaju, a razvijaju se i nove metode otkrivanja talenata, organizacije će trebati svoje radnike obučiti novim vještinama, ali i u isto vrijeme ohrabriti i osnažiti nove generacije zaposlenika. Prema izvještaju, stručnjaci predviđaju da će set vještina zaposlenika minimalno uključivati skup sposobnosti koji su potrebni za primjenu AI učinkovitosti. Na sreću, danas gotovo polovica vođa poslovanja razvija digitalne vještine i talente svojih zaposlenika unutar vlastitih tvrtki.

Prava radnika i zaštita:

Kako bi u potpunosti zaštitili prava radnika i osigurali nepristranu radnu okolinu, vladajuće strukture će trebati osigurati promjenu politike koje će ići ukorak s dinamičnim poslovnim okruženjem. Ovo je ključan problem za voditelje poslovanja, a već skoro polovica izvršnih direktora traže AI regulaciju i jasno objašnjenje kako AI regulacija treba biti korištena.
Unatoč izazovima koje su prepoznali voditelji poslovanja, 83 posto njih se slaže da će nove tehnologije kao i tehnologije u nastanku poboljšati način na koji međusobno surađuju kao i sam posao. Također, većina ih pozitivno gleda na prilike suradnje između čovjeka i stroja koje će pomoći u nadilaženju ljudskih ograničenja. Većina vođa poslovanja planira korištenje tehnologija u nastanku kako bi se poboljšala produktivnost radne snage.

P.R.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular