Samsung traži nove načine kako bi na što bolji način proširio paletu svojih pametnih telefona. To bi mogao učiniti tako što će ove godine u prodaju pustiti svoj prvi savitljivi pametni telefon.
Istina jest da se Samsung susreo i da se i dalje susreće s velikim brojem problema unutar ”samoga sebe”, što se i vidjelo po tome što su neki šefovi dobili brze otkaze i bili smijenjeni. Ipak, bez obzira na to s kakvim krizama se tvrtka treba suočiti i suočava, to se zasad ne vidi, barem ako ćemo gledati prodaju te općenito asortiman proizvoda (ovdje se ne misli samo na pametne telefone).
Tomu svjedoče i rezultati istraživanja prodaje i uspjeha na tržištu iz prošle godine koji daju razloga optimizmu za Samsung, pogotovo ako se u vid uzmu rezultati iz posljednjeg kvartala prošle godine.
Prema istraživanju kojeg je napravio Samsung posljednji kvartal 2017. je najuspješniji kvartal u povijesti poslovanja tvrtke
Naime, Samsung je zabilježio sveukupan profit u iznosu od vrtoglavih 61.5 milijardi američkih dolara (što je 65.98 trilijuna wona), uz operacijski profit od ”slabašnih” 14.13 milijardi američkih dolara (što je 15.15 trilijuna wona). To je sveukupno povećanje od 64% što sve zajedno čini posljednji kvartal u 2017. godini jedan od najprofitabilnijih (ako ne i najprofitabilniji) četvrti kvartal uopće dosad u povijesti poslovanja tvrtke.
U stvari, Samsung je već stvorio navike u slamanju rekorda i to ne samo u poslednjem kvartalu 2017. godine već kroz cijelu prošlu godinu, što znači da je lanjska godina zaista bila nešto posebno za cijelu tvrtku, bez obzira na sve probleme i zamjene visoko-pozicioniranih kadrova na ključnim pozicijama.
Tvrtka bilježi zarade od 8.8 milijardi u prvome kvartalu 2017., 12.5 milijardi u drugome i 13.8 milijardi američkih dolara u trećem kvartalu prošle godine. Sve zajedno, Samsungova cjelogodišnja zarada sve zajedno iznosi oko 224 milijarde američkih dolara (što je 239.58 trilijuna korejskih wona) s operativnim profitom od 50 milijardi američkih dolara (ili 53.65 trilijuna wona).
Profit bi se trebao dodatno povećati izlaskom Samsung Galaxy S9 flagshipa koji bi se na tržištu trebao pojaviti u prvome kvartalu ove godine
Dio tvrtke koji se odnosi na pametne telefone se u prošloj godini susreo s laganim padom u pogledu isporuka. Ovo se najviše odnosilo na pametne telefone niskog ranga ili ”low-end” pametne telefone. Ipak, prodaje uređaja kao što su Samsung Galaxy Note8 su dodatno ”popravile” stvar jer se uređaj prodavao daleko iznad svih očekivanja.
Jedan od glavnih uzroka i razloga zbog kojih je prodaja Galaxy Note8 uređaja bila toliko visoka u prošloj godini leži u tome što je veliki broj korisnika prošlog modela iz serije – Samsung Galaxy Note 7 osjetio gorak okus u ustima te su željeli vidjeti je li novi Note 8 zaista toliko bolji kao što je Samsung najavljivao prije nego što je uređaj uopće i bio pušten u prodaju.
Samsung, sudeći po svojim planovima za 2018. godinu naravno želi dodatno poboljšati i povećati zaradu. Ovo povećanje bi se već trebalo zabilježiti u prvome kvartalu ove godine kada nam na tržište treba izaći novi Samsungov flagship i nasljednik Samsung Galaxy S8 – Samsung Galaxy S9.
According to a C-level executive at a major casemaker, the go-to-market schedule for Galaxy S9 / S9+ is as follows:
Launch – 2/26
Pre-orders – 3/1
Ships/releases – 3/16— Evan Blass (@evleaks) January 16, 2018
U prvome kvartalu tvrtka očekuje dodatno povećanje u profitu što bi se trebalo prikazati kroz prodaju novih uređaja. Sve to bi trebalo kulminirati nakon što se na tržištu pojavi Samsung Galaxy S9. Pojava Galaxy S9 uređaja bi trebala povećati sveukupan profit tvrtke, s time da bi najveći naglasak, odnosno uređaji koji bi se trebali još i više prodavati nego što je trenutno slučaj bi trebali biti baš flagshipi.
To je logično jer se očekuje kako će Samsung, nakon što se na tržištu pojavi Galaxy S9 sniziti cijene svojim trenutno najnovijim flagshipima – Samsung Galaxy S8 uređajima, kao i starijim Samsung Galaxy S7.
Što je sa prvim pametnim savitljivim telefonom i njegovim izlaskom na tržište?
U posljednje vrijeme smo čuli i pročitali popriličnu količinu informacija koje su se odnosile na Samsung Galaxy X ili prvi pravi savitljivi pametni telefon kojeg bi Samsung trebao izbaciti na tržište. Iako sve do nedavno nije bilo sigurno kada bi uopće uređaj mogao doći na tržište, ako je suditi prema najnovijim informacijama, Galaxy X bi se na tržištu pametnih telefona trebao pojaviti već ove godine.
Odjeljak za pametne telefone već neko vrijeme sam po sebi nije bio dio tvrtke koji je cijeloj tvrtki donosio najveći ”dio kolača” (uz iznimku flagshipa) već je najveći dio profita dolazio od proizvodnje memorije i poslova vezanih uz zaslone i Samsungovu Super AMOLED tehnologiju.
I ovdje je Samsung napomenuo kako već i sada, na početku godine bilježi ogroman broj narudžbi modula koji su sposobni za ultra-visoke performanse kao što su DRAM i NAND. Ovi moduli bi se trebali naći na serverima, ali i na pametnim telefonima.
Jedan od najvećih razloga visoke potražnje za savitljivim pametnim telefonom jest Super AMOLED tehnologija zaslona
Slično tomu, tvrtka bilježi sve veći broj narudžbi i prednarudžbi za tehnologiju zaslona, to jest za Super AMOLED panele. Ove narudžbe su najviše zabilježene za onu klasu pametnih telefona koji se nazivaju još i ”premium” pametni telefoni, što je logično s obzirom da će najkvalitetniji pametni telefoni na tržištu logično imati i najkvalitetniju tehnologiju prikaza slike (bez uvrede IPS LCD).
Na temelju dosadašnje potražnje za tehnologijom zaslona možemo pretpostaviti kako će Super AMOLED biti jedna od najvažnijih, ako nei najvažnija grana industrije pametnih telefona koja će u ovoj godini (ili bi trebala) Samsungu donijeti još i veći uspjeh od dosadašnjeg.
Samsung isto tako bilježi povećani profit u pogledu prodaje TV-a, s najvećim naglaskom na prodaji ”ultra-velikih” (i u pogledu dimenzija i u pogledu rezolucije) modela televizora kao i QLED modela. Kako će ići proizvodnja novih čipova od 7 nanometara, zasad se ne može reći niti preciznije predvidjeti.
Ono čega je Samsung itekako svjestan u pogledu novih 7-nanometarskih čipova jest to da će i njihova proizvodnja i njihova prodaja biti svakako rizična. Iako još mogu proći godine (nadamo se ne ”previše” godina) otkako ćemo nove čipove vidjeti na svojim pametnim uređajima, ne sumnjamo da će tvrtka i njima oduševiti svoje korisnike, kao što je to i dosad radila velikim brojem svojih proizvoda i usluga.
Piše: M.V.