PočetnaOstaloPoslovne vijestiMark Zuckerberg tvrdi da je Facebooku najveći rival - Apple

Mark Zuckerberg tvrdi da je Facebooku najveći rival – Apple


Još u ranim danima Facebooka, dok se ova društvena mreža zvala Thefacebook, Apple je bila jedna od prvih kompanija koja je Marku Zuckerbergu davala novac za poticanje korisnika da se pridruže stranici posvećenoj Appleu.

Nakon toga, odnosi su malo “zahladili”. U prošlom kvartalu, CEO Facebooka – Mark Zuckerberg – je rekao da im je Apple jedan od najvećih rivala, odnosno konkurenata. Taj komentar se odnosio na Appleovu novu sigurnosnu politiku koja štiti korisnike, a ne velike kompanije. Apple želi dati korisnicima na izbor žele li ili ne dati dopuštenje tvrtkama da ih prate. Ukratko, Apple želi veću transparentnost, dok Facebooku to nije prioritet. Dapače, oni zarađuju tako što prate korisnike i skupljaju njihove podatke.

Mark Zuckerberg vs. Tim Cook

Nije sve stalo na spomenutom komentaru. Mark Zuckerberg je imao još nekoliko primjedbi, a jedna od njih je bila i rečenica u kojoj je rekao da se “Apple samo pravi da pomaže ljudima, a zapravo se vode kompetitivnim interesima”. Vjerojatno misleći na to da Apple želi naškoditi Facebooku.

S druge strane, Facebook je dao oglase u renomiranim novinama i to na nekoliko stranica, u kojima pokušava objasniti da Apple želi naškoditimalim kompanijama”. Kako? Facebook koristi vaše podatke kako bi vam pokazivao preciznije reklame kompanija koje su za to spremne platiti. Ako Facebook ne može doći do tih podataka, te ih Apple stopira u tome, Facebook neće moći raditi dobre “targetingkampanje, te će gubiti novac.

Navodno Facebook trenutačno radi i na sudskom postupku u kojem će tužiti Apple zbog toga. Kako će točno izgledati ta tužba i hoće li doći do nje, vidjet ćemo u bližoj budućnosti.

Appleov CEO – Tim Cook – nije direktno odgovorio na Zuckerbergove optužbe i komentare. Ali je nedavno, 28. siječnja, sudjelovao na konferenciji CPDP 2021 u organizaciji Europske Unije gdje je držao prezentaciju pod nazivom “A path to empowering user choice and boosting user trust in advertising”. Na lijep način je odgovorio Facebooku, pri čemu nije spomenuo ime te kompanije.

Taj govor možete pogledati i na YouTubeu ako želite. Ono što iskače je odlična rečenica koju je izrekao, a ona glasi: “if we accept as normal, and unavoidable, that everything in our lives can be aggregated and sold, we lose so much more than data: we lose the freedom to be human.

Pa je nastavio (citat bez prijevoda):

At Apple…we believe that ethical technology is technology that works for you. It’s technology that helps you sleep, not keeps you up. It tells you when you’ve had enough. It gives you space to create, or draw, or write or learn; not refresh just one more time. It’s technology that can fade into the background when you’re on a hike, or going for a swim, but is there to warn you when your heart rate spikes or help you when you’ve had a nasty fall. And with all of this, always, it’s privacy and security first, because no-one needs to trade away the rights of their users to deliver a great product.

Očito je da se borba ova dva tehnološka diva neće tako brzo završiti. Ovo nije neslaganje oko neke banalne stvari, nego potpuno dva drugačija poslovna modela. Jedan koji želi veću transparentnost i drugi koji želi podatke korisnika za svoju korist. Kako će to završiti, vidjet ćemo u nekom budućem vremenu.

 

Piše: B.P.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular