Svijet mobilnih uređaja podijeljen je na dvije glavne kategorije: Android i iOS. Iako, na tržištu postoji mnoštvo drugih operativnih sistema, možemo reći da su ova dva u potpunosti dominantna. Kada promatramo Android, tada možemo suvereno zaključiti kako on dobiva bitku po udjelu pametnih telefona na tržištu s obzirom na činjenicu da se pokreće na čak 80 posto uređaja. S druge strane privrženost Apple-u često povezujemo s imućnijom klasom pa je stoga za očekivati kako ti korisnici daleko više troše ne kupnju aplikacija za svoje mobilne uređaje. U konačnici, to nas dovodi do zaključka da iako Android drži ogroman udio na tržištu, Apple je taj koji ima veću zaradu. No, situacija na tržištu se polako mijenja iz razloga što Android dominira na kineskom tržištu koje postaje sve veće ali i sve imućnije.
Možda je malo protjerano reći da kinesko tržište postaje imućnije, no situacija je takva da su korisnici u toj državi sve skloniji kupovanju aplikacija s obzirom na to da vlada zaluđenost pametnim telefonima. Potencijal kineskog tržišta prepoznaju mnogi, pa je tako sve više kompanija koje se okreću tom tržištu u nadi da pridobiju dio tržišta koji je rascjepkan na mnoge proizvođače.
Nedavno je napravljeno istraživanje koje je sproveo Digi-Capital, a pokazalo je zašto je kinesko tržište od iznimnog značaja za proizvođače što softvera što hardvera. Naime, kada sagledamo prvi kvartal ove godine App Store bilježi 70 posto više prihode od Google Play-a. No, kada u ovo istraživanje uključimo i kinesko tržište tada oba dvije trgovine aplikacijama padaju u sijenu. Prvu poziciju na kineskom tržištu drži Baidu s 25 posto udjela na tržištu. Uz njega tu su još i razni drugi shopovi aplikacijama poput: Tencent, Qihoo 360, Wandouji, itd. Ipak, to još uvijek ne znači da su ove trgovine prestigle zaradu Apple-a i Google Play-a. No, sada kada zbrojimo zajedno kineske trgovine i Google Play dobivamo podatak da je Android ipak dominantniji na tržištu po zaradi.
FOTO: youthshares.com