Samsung, najveći svjetski proizvođač televizora, mogao bi u znatnoj mjeri usmjeriti svoju strategiju na OLED tehnologiju. Samsung posljednjih godina nije proizvodio OLED televizore, fokusirajući se na svoje inačice LED LCD tehnologije.
Vijest prenosi ARS Technica a dolazi iz južnokorejskog portala MTN, koji kaže da su Samsung i LG postigli uvjetni dogovor u kojem bi Samsung ove godine kupio od LG-a oko milijun OLED ploča, a 2022. godine 4 milijuna OLED-ova, iako MTN pojašnjava da dogovor još nije konačan, ali samo zbog nekih manjih detalja koje će dodatno razraditi.
LG proizvodi većinu svjetskih OLED ploča velikog formata, poput onih koje se koriste za televizore; njegovi se paneli ne koriste samo u LG televizorima, već i u televizorima koje prodaju Sony, Panasonic i drugi. Samsung proizvodi i OLED ploče, ali ne u veličinama televizora. Samsung izrađuje OLED ploče za pametne telefone, a ti paneli koriste drugačiju tehnologiju od one koja se vidi na LG-ovim OLED televizorima.
Ako Samsung počne prebacivati barem dio svoje vrhunske TV linije na OLED tehnologiju, to bi predstavljalo značajan pomak u industriji televizora. U posljednjih nekoliko godina LG je dominirao OLED televizijskom proizvodnjom (s pozamašnim dijelom koji je prodao i Sony), dok se ostatak industrije držao LCD ploča, dijelom i zato što ih je u bilo lakše i pristupačnije proizvesti ili nabaviti.
U posljednjih godinu dana sve više tvrtki se odlučilo za proizvodnju i isporuku OLED televizora, iako LCD-ovi i dalje čine značajnu većinu isporučenih televizora. Međutim, OLED je ostvario veliku potražnju iz godine u godinu.
Samsung je velik dio svog razvoja proizvoda i marketinških napora usmjerio na prihvaćanje prednosti LCD televizora u usporedbi s OLED-om, (poput vrhunske HDR svjetline, nema rizika od zapaljenja i nižih cijena materijala), jer se žestoko natječe s LG-om na samom vrhu ponude najboljih televizora.
Samsung je u više navrata pozicionirao TV tehnologiju pod nazivom Micro LED kao svog ultimativnog OLED ubojicu. Kaže se da mikro LED televizori nude sličnu vrhunsku svjetlinu kao LED televizori, kao i smanjeni rizik od zapaljenja u usporedbi s OLED-om, dok još uvijek nude glavnu prednost OLED-ove kvalitete: osvjetljenje po pikselu i savršena razina crne boje.
No, tek su ove godine prvi potrošački Micro LED televizori počeli s isporukom, a Samsung još nije uspio spustiti Micro LED televizore na veličine prikladne za većinu dnevnih soba. Prvi val Micro LED televizora ima 110 ili 99 inča, premda se planiraju veličine od 88 i 78 inča, a to je svakako pre veliko za većinu dnevnih boravaka. Dok s druge strane OLED, iz godine u godinu, postaje sve pristupačniji, a Micro LED još neko vrijeme neće biti u prihvatljivom rasponu cijena za većinu potrošača.
MTN kaže da je Samsung povukao ovaj potez jer je dominacija raznih kineskih tvrtki poput BOE u proizvodnji LCD panela potrebnih za trenutne Samsungove televizore povećala troškove za južnokorejske tvrtke, što je dovelo do zaključka da će se Samsung najvjerojatnije diverzificirati i na OLED segment televizora.
U izvješću se također navodi da je sastanak između Samsunga i LG-a, obje južnokorejske tvrtke, u početku dogovorila sama južnokorejska vlada, ali da su pregovori od tada napredovali i nastavili u pozitivnom tonu.
Piše: Z.K.