Pametni satovi trebali su biti novi veliki hit, nakon pametnih telefona – no to se nije dogodilo. Tržište pametnih satova već se godinama muči s malim interesom korisnika, a mnogi se pitaju mogu li pametni satovi nekom inovacijom popularizirati ove gadgete. Ipak, posljednji podaci s tržišta pokazuju kako zadnjih mjeseci tržište pametnih satova strelovito raste – što je pomalo iznenađujuće s obzirom na dosadašnju situaciju.
Unatoč ne baš fantastičnim brojkama na tržištu pametnih satova, proizvođači istih i dalje ulažu velike napore u razvoj tih zanimljivih gadgeta. Iz mjeseca u mjesec pametni satovi dobivaju nove nadogradnje i postaju sve snažnija potpora korisniku, čime podižu i interes za kupnjom.
Među proizvođačima dominira Apple, nakon kojeg slijedi Samsung, a tu su i neka treća poznata imena – poput Fitbita, Huaweija, Xiaomija, itd. Uglavnom, svi oni, ali i mnogi drugi, neprestano rade na razvoju novih funkcionalnosti pametnih satova – čime nastoje uzeti svoj ‘dio kolača’ na tržištu.
Tvrtka Strategy Analytics napravila je analizu prodaje pametnih satova to su donijeli poprilično zanimljive brojke kretanja na tržištu. U trećem kvartalu 2019. godine isporučeno je 14,2 milijuna pametnih satova, što je značajan rast u odnosu na isti kvartal prošle godine. Konkretno, radi se o rastu od čak 42 posto – što je obećavajuće za sve koji konkuriraju u tom sektoru.
Kao što smo već spomenuli, tržište pametnih satova i dalje dominira Apple. Ova je popularna kompanija u tom trećem kvartalu ove godine isporučila 6,8 milijuna satova. Uspoređujemo li to s godinom prije, radi se o čak 2,3 milijuna prodanih primjeraka više. Apple sada drži velikih 45 posto udjela na tom tržištu, dok je na drugom mjestu Samsung s 13,4 posto udjela.
Samsung je u trećem kvartalu ove godine prodao oko 1,9 milijuna pametnih satova, 800.000 više nego prošle godine. Fitbit zauzima treće mjesto, a u navedenom su kvartalu isporučili oko 1,6 milijuna satova. Za razliku od Apple-a i Samsung-a, Fitbit je izgubio određeni udio na tržištu, što valja pripisati većem utjecaju drugih velikih kompanija na tom tržištu, ali i sve većoj dominaciji vodećeg dvojca.
Piše: M.Ž.