Epic Games, tvorci svjetskog gaming hita Fortnite, morat će platiti čak 520 milijuna dolara kako bi se nagodio s FTC-om (Federalnom komisijom za trgovinu). U ponedjeljak je Federalna komisija za trgovinu optužila Epic Games da su prekršili Zakon o zaštiti privatnosti djece na internetu (COPPA) tako što su prikupljali osobne podatke djece mlađe od 13 godina, kao i to da su koristili tzv. “mračne obrasce” kojima su navodili igrače da izvrše nenamjerne kupovine.
Kako bi se riješio optužbe FTC-a, Epic Games je pristao platiti čak 520 milijuna dolara. Prvi dio tog iznosa, odnosno 275 milijuna dolara, Epic će da plati zbog kršenja gore navedenog COPPA zakona. Uz to, Epic je omogućio zadanu glasovnu i tekstualnu komunikaciju u realnom vremenu, čime je djecu i tinejdžere doveo u opasnost od maltretiranja, uznemiravanja i drugih oblika nasilja. Kao dio predložene nagodbe, Epic Games mora usvojiti opsežan program privatnosti za djecu i tinejdžere, uključujući zadano isključivanje tekstualnih i glasovnih poruka u realnom vremenu za mlađe korisnike.
Drugi dio iznosa, odnosno 245 milijuna dolara, je novac koji će Epic morati dati za nadoknadu troškova kupcima. Ovo se odnosi na manipulativne online prakse, tzv. mračne obrasce, koje je Epic Games koristio kako bi naveo igrače svih dobnih skupina na nenamjernu kupovinu. FTC je rekla da je Fortniteovo korisničko sučelje imalo kontraintuitivan, nekonzistentan i zbunjujući raspored tipki koji je prevario igrače da obave neovlaštenu kupovinu.
Unatoč nizu pritužbi igrača i zabrinutosti zaposlenika, Epic je koristio manipulativne taktike kako bi odvratio korisnike od otkazivanja neovlaštenih naplata ili traženja povrata novca. Kada bi vlasnici računa osporili neovlaštenu naplatu, Epic bi im blokirao pristup kupljenom sadržaju. Ova taktika je dovela do stotina milijuna dolara neželjenih troškova za korisnike.
U saopćenju koje je objavio, Epic je rekao da nijedan developer ne stvara igru s namjerom da se nađe u ovakvoj situaciji, dodajući da prihvaćaju dogovor jer žele da budu na čelu zaštite potrošača i pruže najbolje iskustvo svojim igračima.
Piše: Marijan Živković