PočetnaOstaloPoslovne vijestiBiznis lideri odabrali su 50 najinovativnijih kompanija u anketi The Boston Consulting...

Biznis lideri odabrali su 50 najinovativnijih kompanija u anketi The Boston Consulting Groupa


The Boston Consulting Group objavio je danas izvještaj  pod nazivom „Najinovativnije kompanije 2018: Inovatori stavljaju sve karte na digital“, u kojem predstavlja listu 50 najinovativnijih svjetskih kompanija.

Lista je sastavljena na temelju ankete među više od tisuću vodećih svjetskih poslovnih ljudi iz cijelog niza velikih industrija.

Dvanaesti godišnji izvještaj BCG-a otkriva rastući jaz između jakih i slabih digitalnih inovatora u digitalnom dizajnu, mobilnim kapacitetima, big data i brzini usvajanja novih tehnologija

Boston, 15. siječnja 2018.Apple, Google, Microsoft, Amazon i Samsung na vrhu su liste 50 najinovativnijih kompanija na svijetu, otkrivaju podaci iz ankete koju je među više od tisuću vodećih svjetskih poslovnih ljudi u cijelom nizu industrija i zemalja provela The Boston Consulting Group. Podatke dobivene u anketi BCG predstavlja u godišnjem izvještaju pod nazivom „The Most Innovative Companies 2018: Innovators Go All In On Digital“ (Najinovativnije kompanije 2018: Inovatori stavljaju sve karte na digital), koji je predstavljen danas.

Čak jedanaest od 50 najinovativnijih kompanija, od kojih je sedam među deset najinovativnijih, su ‘digital natives’, kompanije nastale prvenstveno u digitalnom svijetu, odnosno oduvijek su bile digitalna poduzeća s digitalnom ponudom. Među deset najboljih dvije su nove ‘digital native’ kompanije, Alibaba Group, koji je po prvi puta na listi 50 najinovativnijih kompanija, kao i Uber. Među vodećih dvadeset po prvi se puta našao Tencent, dok su Airbnb, SpaceX, Cisco Systems, Orange i Marriott zabilježili značajne pomake. Ukupno je dvanaest kompanija na listu ušlo ili se na nju vratilo u izboru za 2018. godinu. Većina kompanija s liste ugradila je digitalne tehnologije u svoje programe inovacije.

Jedno od glavnih otkrića ovogodišnje ankete je da se vodeće kompanije više nego ranije koncentriraju na ova četiri elementa digitalne inovacije: big data analitiku, brzo usvajanje novih tehnologija, mobilnih proizvoda i kapaciteta, kao i digitalni dizajn.

U isto vrijeme su drugi aspekti inovacija, poput novih proizvoda i usluga pomalo izašli iz fokusa direktora koji se bave inovacijama.

„Oni koji kasne s digitalnim inovacijama riskiraju da izgube utrku s onima koji ulagali ranije i odlučnije“, izjavio je Michael Ringel, stariji partner u BCG-u i suaotor izvještaja. „Konkurentska prednost sve više ovisi o digitalnim uslugama koje okružuju proizvode, a sve manje o samim proizvodima. Od današnjih ponuda redovnog održavanja za industrijske proizvode do skore široke primjene Interneta stvari (Internet of Things, IoT), digitalni stratezi moraju istraživati i ovladavati novim područjima inovacije. Kako će još naprednije tehnologije poput umjetne inteligencije ulaziti u mainstream, to će postajati sve zahtjevnije i riskantnije“, dodao je Ringel.

 

Jaki inovatori rade na digitalnim ulaganjima i kapacitetima dvostruko više od ostalih

Stručnjaci The Boston Consulting Groupa u izvještaju pišu i o sve većem jazu između jakih i slabih inovatora, koji nastaje zbog njihovih različitih kapaciteta da digitalne tehnologije iskoriste do maksimuma. Primjerice, dok čak 79 posto tzv. jakih inovatora za sebe kažu da imaju dovoljno digitalizirane procese za inovacije, to za sebe može reći tek 29 posto tzv. slabih inovatora. Više od jedne trećine anketiranih izjavilo je kako im digitalizirani procesi i ne pomažu previše u njihovim kompanijama, što je znak da još nisu pronašli načina da iskoriste nove mogućnosti koje su im na raspolaganju. Velik dio jaza između jakih i slabih uzrokovan je nesposobnošću slabih inovatora da usvoje dobre tehnike digitalne inovacije.

 

najbolje tvrtke u 2018

 

Jaki inovatori natproporcionalno ulažu u digitalne tehnologije, što pokazuje podatak o čak 43 posto jakih inovatora koji aktivno ulažu u big data, u odnosu na 26 posto slabih inovatora, 42 posto jakih inovatora aktivno ulaže u mobilne kapacitete u odnosu na 16 posto slabih inovatora, a 39 posto jakih inovatora značajno ulaže u digitalni dizajn, dok to čini tek 14 posto slabih inovatora.

Dodatno, najveći broj jakih inovatora svjedoči kako su njihove kompanije usvojile ključne elemente pristupa agilnog razvoja proizvoda koji su karakteristični za digitalne lidere. Čak osam od deset jakih inovatora izvjestilo je kako su poduzeli korake da na jednom mjestu okupe multifunkcionalne timove s nizom relevantnih vještina. U usporedbi s njima, kod slabih inovatora samo 35 posto timova radi na jednom mjestu, samo 41 posto ima zastupljene sve relevatne funkcije potrebne za inovacije a samo 43 posto ima zaposlenike sa svim potrebnim vještinama.

 

„Digitalne tehnologije su savršena trojka izazova inovacije: zamagljuju granice i pozivaju nove konkurente, povećavaju brzinu inovacije i smanjuju troškove ulaska na tržište za nove konkurente“, izjavio je Hadi Zablit, stariji BCG partner i suautor izvještaja: „Tradicionalne kompanije, neovisno o svojoj veličini, ne mogu si više priuštiti da tradicionalno istražuju i razvijaju proizvode. Tradicionalnim pristupom kompanije predaju svoju konkurentsku prednost disruptivnim kompanijama. Sve ni kompanije trebale odrediti i razviti svoje digitalne strategije i početi igrati igru inovacija po novim pravilima“.

P.R.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular