Možda se neki od vas sjećaju kako smo prije dvije godine najavljivali Xiaomi kao jednu od najvećih prijetnji Apple-u i Samsungu. Kako i ne bi kada je ovaj kineski proizvođač pametnih telefona narastao toliko u jako kratkom roku da je prodajnim rezultatima ‘disao za vrat’ dvjema najvećim proizvođačima pametnih telefona. No, nakon ekstremno brzog i enormnog uspjeha, uslijedio je veliki pad koji je Xiaomi pogurao van središta pozornosti.
Prema riječima izvršnog direktora kompanije Lei Jun-a, Xiaomi je u posljednje dvije godine konsolidirao svoje redove unutar kompanije i sada je ponovo spreman za borbu s najvećim igračima. Zanimljivo je kako je vrijednost Xiaomija na vrhuncu njegove moći prije dvije godine iznosila vrtoglavih 45 milijardi dolara, da bi samo nekoliko mjeseci kasnije ta vrijednost bila na mizernih 4 milijarde dolara.
Pad vrijednosti od čak 40 milijardi dolara definitivno je bio signal da se neke stvari moraju promijeniti ako se želi opstati na tržištu. Dogodila se rekonstrukcija i oformljeni su neki novi timovi, kao primjerice tim za kontrolu kvalitete.
Sve te promjene unutar kompanije, rezultirale su kvalitetnim rezultatima. Danas Xiaomi ponovo ekstremno juri prema vrhu. Najnoviji rezultati pokazuju kako su u drugom kvartalu ove godine prodali više od 23 milijuna uređaja.
Kad to usporedimo s kvartalom prije, radi se o rastu od čak 70 posto. Iz same kompanije najavljuju velike stvari i proboj na globalno tržište, no ostaje pitanje da li će znati zadržati lidersku poziciju kada se ponovo pojave među top proizvođačima pametnih telefona?
Piše: M.Ž.