Netflixova namjera da se dijeljenje lozinki korisničkih računa zaustavi mogla bi ostati samo želja koja u praksi nije provediva.
Prisjetimo se početka godine. Netflix je objavio kako kreće s pilot programom putem kojeg će se korisnicima naplaćivati dodatna naknada za dijeljenje korisničkih podataka s nekim izvan kućanstva na koga glase sami računi pretplate. Najavljeno je kako će testiranje novog programa započeti u Čileu, Kostariki i Peruu, a spomenuta dodatna naknada određena je u cijeni od otprilike 3 dolara. Inicijalna namjera Netflixa je da naplata dodatne naknade započne u trima navedenim zemljama, a kasnije je u planu njeno postepeno uvođenje u svim ostalim zemljama gdje su Netflixovi pretplatnici.
Prvi izvještaji koji dolaze iz Perua sugeriraju da je nešto ozbiljno pošlo po zlu s pilot programom i da je ovaj način eksperimentiranja i pokušaja implementacije novih pravila doveo do još veće zbunjenosti među korisnicima.
Izvršeno je ispitivanje pretplatnika koji su bili zahvaćeni pilot programom i prva stvar koja većini nije bila jasna je sama definicija kućanstva kao polazišta za dijeljenje korisničkih podataka.
Još jedan problem je bila situacija kada je pretplatnicima dodatno naplaćeno dijeljenje korisničkih podataka izvan kućanstva, a dio korisnika uopće nije bio obaviješten o promjeni modela pretplate. Netflix im je zapravo automatizmom ustanovio novu cijenu pretplate. Ovaj potez teško će imati opravdanja ako se zna da se s organizacijom pilot projekta krenulo prije dva mjeseca, a također je upitno na temelju kojih podataka se provela automatska promjena pojedinih korisničkih pretplata.
S druge strane, dio pretplatnika je dobio obavijest o novom modelu pretplate koji omogućuje dijeljenje korisničkih podataka, no dogodilo se potpuno suprotno. Jednostavno su ignorirali obavijest i nastavili s uobičajenim načinom korištenja pretplate bez ikakvih posljedica.
Netflixu su postavljeni upiti vezani uz nastale situacije, ali odgovor je bio kako je Netflix račun namijenjen samo za ljude koji zajedno žive u jednom kućanstvu te da se intenzivno radi na slanju obavijesti svim korisnicima kako bi se pojasnila pravila vezana uz dijeljenje korisničkih podataka te naplatu dodatne naknade.
U odgovoru je Netflix također naveo kako je tvrtka „zadovoljna s reakcijama i odazivima korisnika“, no sigurno se može očekivati kako se pilot program do daljnjeg neće širiti na ostale zemlje.
Netflix se, ukoliko želi uvesti ograničenje dijeljenja korisničkih podataka, svakako mora potruditi da namjeravane promjene imaju vrlo jasna pravila i da ne može doći do njihovog različitog tumačenja. Vjernost Netflixovih korisnika u ovom trenutku je poljuljana i dođe li do implementacije novog modela pretplate koji je loše organiziran i ima ozbiljne nedostatke, lako se može pojaviti dodatni val kritika koji bi mogao proizvesti nova otkazivanja pretplata.
Piše: Ervin Mičetić