PočetnaInternetYoutubeTreba li YouTube ukinuti brojač pregleda?

Treba li YouTube ukinuti brojač pregleda?

„Despacito“ je u proteklom tjednu postao najgledaniji video na YouTubeu ikad, prestigavši pjesmu „See You Again“ koja se na prvom mjestu zadržala manje od mjesec dana. No, usred svih tih nesnosnih brojki i milijarda pogleda koji u jednom trenutku prestanu biti pokazatelj kvalitete, moramo se zapitati – je li YouTube view count doista potreban?


„Despacito“ je u proteklom tjednu postao najgledaniji video na YouTubeu ikad, prestigavši pjesmu „See You Again“ koja se na prvom mjestu zadržala manje od mjesec dana. No, usred svih tih nesnosnih brojki i milijarda pogleda koji u jednom trenutku prestanu biti pokazatelj kvalitete, moramo se zapitati – je li YouTube view count doista potreban?

Korejski glazbenik Psy je 2012. godine objavio pjesmu „Gangnam Style“ koja je ubrzo postala hit za anale. Nitko ju nije razumio, ali je na društvenim mrežama eksplodirala. Pregledi na YouTubeu nizali su se do prve milijarde, druge milijarde…
Sada videu nedostaje nekoliko desetaka milijuna da dostigne tri milijarde pogleda.

“Gangnam Style” sišao je s trona u srpnju, sada je treći

A upravo su ga brojke, a još više njegovog pjevača, uništile. „Ako sam sretan, pijem, ako sam tužan, pijem. Ako pada kiša, pijem, ako je sunčano, pijem”, izjavio je Psy prošle godine. Premda ih često smatramo nevažnima, brojke videozapise na YouTubeu dijele na poželjne i nepoželjne, a najpopularniji materijal često nije i najbolji. Dapače, često označuju nečiji kraj te gube smisao, jer nema više mjesta za napredak.

Latino hit „Despacito“ sada već ima više od 3 milijarde pregleda te se svakodnevno obogaćuje dodatnim milijunima. Međutim, sličnih pjesama naslušali smo se u prošlosti, pa je lako zaključiti da novi rekorder nije na vrhu zbog kvalitete, nego zbog dobre promocije na društvenim mrežama. Baš kao i „Gangnam Style“.

“Despacito” sada uvjerljivo drži prvo mjesto

Nakon određenog vremena ili brojke, view count jednostavno postaje nevažan jer ne pokazuje zašto je pjesma/bilo koji drugi sadržaj na YouTubeu postao viralan. Iz primjera je očito da na mreži najbolje prolaze egzotični (korejski, latinoamerički) sadržaji, dok oni koji bi mogli biti ili jesu jednako kvalitetni zbog manje poželjnosti nikad neće dostići jedva čitljive brojeve.

Iako znamo da se to vjerojatno neće dogoditi jer bi marketing tvrtke potencijalno patio, mislimo da bi YouTube trebao dobro razmisliti o ukidanju brojača pregleda. Što vi mislite o takvoj metodi bilježenja popularnosti?

Piše: D.S.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular