U potrazi ste za vodoinstalaterom ili šlep službom? Nemojte zvati bilo koju tvrtku na koju naletite na Google kartama.
Prema izvješću Wall Street Journala, nedavno je otkriveno da je oko 11 milijuna tvrtki prikazanih na Google kartama lažno, a novi popisi tvrtki i brojevi telefona dolaze na dnevnoj bazi. Mnoge lažne informacije su stvorene i od strane drugih tvrtki koje žele povećati vlastitu dostupnost putem google mapa, kako bi bile ispred konkurencije u rezultatima pretraživanja, dok su druge jednostavno samo prevare.
Google je na svom blogu odgovorio na ovo izvješće WSJ-a i podijelio da je samo u prošloj godini uklonio više od 3 milijuna lažnih poslova, s više od 90% onih koji su uklonjeni prije nego što ih je korisnik čak uspio vidjeti. Tvrtka je navela da su njezini interni sustavi označili “više od 85% tih uklanjanja”, a više od 250.000 lažnih profila prijavili su sami korisnici. Stoga, ako naiđete na nešto što se čini lažnim, nemojte se ustručavati da ga prijavite kao lažnom informacijom.
Google obično provjerava je li tvrtka legitimna telefonskim pozivom, slanjem dopisnice ili slanjem brojčanog koda na email, koji se zatim unosi na web-lokaciju kao potvrda identiteta. Međutim to je prilično jednostavan proces koji se lako može prevariti, jer mnogi prevaranti ionako koriste lažne adrese i lažne tvrtke za ubacivanje u google karte. Znajući to, Google kaže da neprestano razvijaju nove načine za uklanjanje lažnih popisa, ali ne mogu objaviti dodatne detalje, jer bi time pomogli i prevarantima.
“Svaki mjesec Google karte koristi više od milijardu ljudi diljem svijeta, a svaki dan mi i naši korisnici radimo kao zajednica kako bismo poboljšali mapu jedni za druge,” izjavio je direktor Googleovih proizvoda, u postu na blogu , “Znamo da će uvijek jedna manjina pokušavati prevariti većinu korisnika, tako da će uvijek biti posla za nas, a mi smo predani tome, da nastavimo raditi što je moguće efikasnije i bolje.”
U međuvremenu, WSJ je čak podijelio sa svojim čitateljima, jednostavne načine kako se korisnici mogu zaštititi od prijevara na Google kartama, uključujući sumnjičavost u pogledu naziva i opisa tvrtki s ključnim riječima kao što su “pouzdan” ili “hitan slučaj”. Više o tome možete pročitati ovdje.
Piše: A.M.