PočetnaInternetKorisne aplikacijeKoje su osnovne razlike u korištenju Googlea i Binga?

Koje su osnovne razlike u korištenju Googlea i Binga?


Google i Bing su najveće i najpopularnije web tražilice koje na dnevnoj bazi zadovoljavaju potrebe milijuna korisnika. Može se dodati kako si svaki prosječni korisnik istodobno postavlja pitanje u čemu je razlika dviju tražilica i zašto bi se uopće trebao prebaciti na Bing kad većina koristi Google.

Ovdje odmah dolazimo do podataka o udjelu na tržištu web tražilica. Google ima udio od, može se zaokružiti, 82 posto, a Bing samo 8 posto. Ogromna razlika u udjelu jasno govori kako Google ipak ima mnogo više iskustva i godina rada na optimizaciji svoje tražilice, ali Bingove brojke nisu zanemarive jer vrijednost od 8 posto znači milijune korisnika. Kad govorimo o SAD-u, gotovo trećina upita na internetu proizlazi iz Microsoftovih softvera pa je provođenje optimizacije za Bing ondje neizbježno. Dakle, postojanje Binga kao konkurencije Googleu ipak nije zanemarivo.

Google-vs-Bing

Iz perspektive funkcionalnosti pretraživanja može se u nastavku promotriti tablica koja prikazuje značajke kod obje tražilice:

 

ZNAČAJKE GOOGLE MICROSOFT BING
Pretraživanje teksta DA DA
Pretraživanje videa DA DA
Pretraživanje fotografija DA DA
Karte DA DA
Vijesti DA DA
Šoping DA DA
Knjige DA NE
Letovi DA NE
Financije DA NE
Školska literatura DA NE

 

Odmah je vidljivo kako Google po pitanju uvrštenih značajki ima osjetnu prednost.

Kako se Google i Bing razlikuju prema korištenju alata za pretraživanje i indeksiranju?

Teško je ulaziti u ovako kompleksno razlikovanje dviju tražilica, no dio odgovora mogu dati objave Googlea i Microsofta.

Google navodi kako njegovi alati za pretraživanje i indeksiranje imaju bazu od stotina milijardi web stranica koje zajedno tvore više od 100 milijuna gigabajta. Ovo ne znači kako Google pokriva apsolutno svaki kutak interneta, no mnogo govori o važnosti strukturiranih podataka i činjenici zašto ih Google stavlja kao osnovne kriterije za bolje pozicioniranje.

Microsoft nema slične navode o Bingu, ali vjerojatno ni on ne zaostaje mnogo za sveobuhvatnosti pretraga koju prezentira Google jer ga mjesečno posjećuje preko milijardu korisnika s gotovo 12 milijardi unesenih pretraga.

google-search

Po čemu im se onda razlikuju algoritmi?

Googleov trenutno uzima u obzir ključne riječi, kvalitetu sadržaja te urednost i adekvatnost profila poveznice.

Bingov se algoritam, prema viđenom, dosta razlikuje u pristupu. Njegova selekcija se više temelji na području pretrage tj. ima lokalni element koji dominira. S ovakvim pristupom jasno je da Bing ne uzima u obzir strukturiranost sadržaja kao vodeći kriterij pa će samim time rezultati pretraživanja imati nešto više spama.

Razlike u primjeni algoritma ujedno generiraju i razlike u rangiranju na webu. Neka stranica koja je među top pet pozicioniranih na Googleu kod Binga možda neće biti niti u prvih sto.

Razlike u algoritmima Google i Binga mogu se prikazati kroz konkretna pitanja.

Želite li odraditi pretragu sadržaja koji su u vašoj blizini poput hotela ili restorana? Bing će svakako biti bolji izbor zbog prilagodbe pretraživanja prema kriteriju lokalnih sadržaja korisnika. Jedna važna prednost je također Bingova integriranost s Facebookom, što daje još kvalitetnije rezultate pretrage.

Želite li naći neki informativni i kvalitetni sadržaj koji vam može dobro poslužiti? U tom je slučaju bolji odabir Google. Kako bi web stranice mogle dobro konkurirati u Googleovim rangiranjima, one moraju imati jasnu i kvalitetnu strukturu te u tim uvjetima svaki će korisnik dobiti puno manje spama i loših web sadržaja. To ne znači kako Bing ne uzima u obzir ove faktore, već da oni kod njega nisu dominantni kriterij prilikom rangiranja.

Ovdje se radi, ukratko rečeno, o srazu integrativnosti socijalnih elemenata i strukturiranog sadržaja.

BING

Razlike još postoje kod korisničkih sučelja i alata

Google ima čisto i jednostavno korisničko sučelje koje je privlačno korisnicima. Slično vrijedi i kod Binga, ali možda s malo većim naglaskom na vizualni aspekt.

Obje web tražilice daju vrlo korisne informacije o pretraživanjima i imaju slojevite alate za pretraživanje po ključnim riječima.

U segmentu korisničkog sučelja i alata možda malu prednost za Bing odnosi mogućnost uvoza podataka iz Google Search Consolea (usluga za praćenje uspjeha stranice kod Googleovih pretraga) te dostupnost SEO izvještaja koji imaju konkretne preporuke o najboljim praksama za unaprjeđenje rangiranja.

Googleove prednosti svakako su značajke koje su navedene u ranije prikazanoj tablici i koje nisu omogućene kod Binga. Može se jedino dodati da je korištenje nekih Googleovih alata za nijansu zahtjevnije nego kod Binga i često može biti izazovno za prosječne korisnike.

Kako stoje obje tražilice kod pojedinih segmenata pretraživanja?

O algoritmima dviju tražilica već je u prethodnim poglavljima bilo riječi.

Za korisnike je važno reći da će na Googleu mnogo lakše ciljano pronaći nešto specifično što traže jer je kvaliteta poveznica osnova algoritma, uz korištenje podataka iz povijesti korisnikovih prethodnih web pretraživanja i lokacije.

Bingu je sadržaj također vrlo važan, no naglasak se stavlja na inkorporiranje društvenih signala i lokalnih elemenata koji se često oslanjaju na Facebook i Twitter, pa su iste platforme i jedan od kriterija za visoko rangiranje.

SEO specijalistima bit će vrlo zanimljiva tablica u nastavku koja prema stavkama prikazuje kako Google i Bing rangiraju različite sadržaje:

FAKTOR RANGIRANJA GOOGLE BING
Mobilna optimizacija Dominantno koristi mobilnu verziju indeksiranja i rangiranja koja uključuje web stranice koje odgovaraju web preglednicima na pametnom telefonu Web stranice bi trebale biti optimizirane za pametne telefone te biti prilagođene njihovim web preglednicima
Oznake naslova Koriste se kao faktor rangiranja Koriste se kao faktor rangiranja
Ključne riječi sadržaja Prepoznaje sinonime i kontekst ključnih riječi Egzaktne i jednoznačne ključne riječi su bolji odabir
PA ili Page authority (vrijednost koja predviđa koliko će dobro biti rangirana pojedina stranica);

DA ili Domain authority (vrijednost koja predviđa kvalitetu rangiranja cijele domene ili poddomena)

PA ima prednost nad DA s fokusom na kvalitetu tzv. „backlinksa“ tj. hiperveza koje vraćaju korisnike na početnu stranicu i predstavljaju internetski promet koji se na nju vraća s druge stranice DA ima prednost kod rangiranja, a posebno se favoriziraju .edu i .gov sajtovi
Flash sadržaj Ne podržava Flash Može koristiti Flash i u nekim situacijama ga podržava
Meta oznake ključnih riječi (posebni tip oznaka koje se pojavljuju u HTML kodu web stranice) U potpunosti ih zaobilazi Koriste se kao indikator spama i nisu faktor za rangiranje
Društvene mreže Ne toliko bitan faktor s malo važnosti Popularnost na društvenim mrežama i dijeljenje su važni faktori za rangiranje
Upiti s dvostrukim/višestrukim značenjem Kod ključnih riječi s višestrukim značenjem bolje se rangira popularnija stranica Pruža lokalne rezultate pretrage

 

Kad su fotografije u pitanju, Bing tu svakako odnosi prednost. Mogućnosti filtriranja fotografija pomoću naslova, dimenzija, boja, vrste i mnogo sadržajnije informacije o samoj fotografiji kod Binga jednostavno djeluju bolje i dobiva se dojam mnogo detaljnijih rezultata pretrage.

Googleova jedina prednost u segmentu fotografija je da su njihove zbirke mnogo veće u odnosu na Bing.

Kod pretraživanja videa Bing također ima malu prednost. Rezultati pretrage su nešto složeniji s širokim pregledom thumbnailova.

Googleova pretraga videa je više standardna s prikazom manjih thumbnailova.

Ono što je još jedan plus za Bing je mogućnost pregledavanja videa bez da se otiđe sa same web tražilice, a dostupne su i neke zanimljive značajke poput, na primjer, istodobnog prikaza kritika i ocjena prilikom listanja rezultata pretrage filmova.

Za kraj je potrebno dodati neke razlike vezane uz upotrebu i funkcionalnost dviju tražilica.

Google ima desktop i mobilnu verziju indeksiranja i rangiranja, no danas koristi većinom mobilnu verziju jer veliki broj korisnika Googleu pristupa putem pametnih telefona.

Bing je ostao na pojedinačnoj verziji indeksiranja i rangiranja koja je optimizirana i za desktop i za mobilne verzije.

Google je evoluirao u nešto više od same web tražilice pa sadrži usluge i servise poput Gmaila, Google Mapsa, Chrome OS-a, Android OS-a, YouTubea i mnogih drugih.

Bing nudi povezanost s ostalim Microsoftovim proizvodima poput Officea, Outlooka i OneDrivea.

Piše: Ervin Mičetić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular