Prošlo je gotovo godinu dana otkad je Google prvi puta spomenuto Hangouts Chat – totalno redizajniran servis za slanje poruka ali koji bi mnogo više trebao ličiti na Slack nego na postojeći Hangouts. Za sada je Hangouts Chat dostupan za tzv. “early adoptere”, odnosno sve one koji imaju G Suite i svima onima kojima kompanije osposobe Hangouts Chat.
Da svima bude jasno, Hangouts Chat je potpuno odvojen servis od postojećeg Hangoutsa koji još uvijek živi u vašem Google inboxu. Iako ćete sada možda okrenuti očima jer je ovo “još jedan alat od Googlea”, budite uvjereni da je ovo potencijalno jako koristan alat kompanijama koje trenutačno ne koriste Slack. Ako koriste Slack, onda cijela ova priča pada u vodu.
Hangouts Chat
Baš kao i Slack, Hangouts Chat ima virtualne sobe za različite sektore kompanije, različite timove ili projekte oko kojih se “stvara virtualna soba”. Svaka soba može sadržavati do 8.000 osoba. Naravno, tu su i direktne poruke koje si korisnici mogu slati, kao i nativne aplikacije za iOS, Android, MacOS i Windowse. Postoje i web sučelje za one koji ne žele koristiti aplikaciju.
Hangouts Chat uključuje i (zasada) 25 botova koji mogu komunicirati s ostalim G Suite aplikacijama – možete “komunicirati” sa @Drive kako biste dobili updateove na dijeljene datoteke, možete koristiti @Meet kako biste provjerili kalendar određene osobe i njihove sastanke itd. Vjerojatno će uskoro doći i third-party botovi za Jiru, Trello i ostale project management alate.
Zanimljivo je da Google toliko želi da kompanije koriste Hangouts Chat da će im ponuditi programerske resurse kako bi sami mogli integrirati Hangouts Chat u svoje informacijske sustave.
AI + Hangouts Chat
Pošto se Google u zadnje vrijeme jako fokusira na AI, odnosno umjetnu inteligenciju, ne čudi činjenica da će Hangouts Chat koristiti AI botove koji će pokušati otkriti što korisniku treba. Za sada je poznato da će ti AI botovi pomagati ljudima bukirati sobe za sastanke, tražiti datoteke po sustavu i “još mnogo toga”. Navodno bi botovi mogli predlagati i termine za sastanke koji odgovaraju svim sudionicima sastanka. To bi bilo iznimno korisno, no dok ne probamo i sami koristiti Hangouts Chat, teško ćemo reći kako će to točno raditi.
Što se datoteka tiče, Google Docs će imati i dalje onaj “quick access” feature koji će predviđati koje datoteke želite skinuti s Google Drivea. Kada budete radili na određenom dokumentu, klikom na “explore” sekciju dobiti ćete popis datoteka za koje Google misli da će vam biti od koristi. Nije još jasno kako će se sve ovo uklopiti u Hangouts Chat, ali o tome ne brinemo previše. Smislit će Google već način kako da to napravi.
Može li Hangouts Chat nadmašiti Slack?
U jednu ruku, lako je zakolutati očima (op.a. još jednom) i odmahnuti rukom na ovaj proizvod. No, ovdje se radi o relativno unikatnom proizvodu od Googlea i potencijalno vrhunskom alatu za kompanije. Da, može se na prvu ruku činiti kao “chat” aplikacija ili kao “loša kopija Slacka”, no sigurni smo da to nije tako i da Google ne bi ovako nešto razvijao da ne misli ozbiljno konkurirati Slacku i sličnim aplikacijama.
Slack je svoj uspjeh gradio na robusnoj platformi koja je donijela određenu fleksibilnost i bolju komunikaciju unutar kompanije. Ako Google želi preuzeti to tržište, onda će morati napraviti nešto bolje od toga. Potencijalni problem koji mi vidimo je taj što će Google imati težak posao “nagovaranja” kompanija da ostave Slack i druge proizvode koje koriste i prijeđu na njihovu platformu.
S druge strane, kompanije koje koriste G Suite se to može činiti logično – s poslovne i financijske strane. Ostaje nam vidjeti kako će se ova priča dalje razvijati, ali se nadamo da će Slack dobiti dostojnu konkurenciju.
Piše: B.P.