Jedna od najvažnijih mogućnosti svakog pametnog telefona jest vijek trajanja njegove baterije. Iako danas na telefonima imamo i one baterije od 4.000, 5.000 pa i više, njihova trajnost i dalje nije često puta onakva kakvu bismo očekivali, čemu dakako pridonosi i to kako koja od instaliranih aplikacija troši energiju baterije.
Google je činjenice da aplikacije uvelike utječu na potrošnju baterije itekako svjestan te je odlučio dodatno doraditi svoj internetski preglednik Chrome. Ne samo da bi Googleov Chrome trebao pomoći kod uštede energije baterije, već bi trebao pomagati i u smanjivanju trošenja podatkovnog prometa.
Google se na nove promjene odlučio nakon što je tvrtka provela neko vrijeme u istraživanju internetskog iskustva svojih korisnika. Prilikom istraživanja Google je želio znati koliko su korisnici zadovoljni cjelokupnim iskustvom kao i reklamama koje se prikazuju. Google je u Chrome već implementirao neke od mogućnosti kojima bi se dodatno trebalo poboljšati korisnikovo iskustvo pregledavanja internetskog sadržaja onemogućivanjem prevelikog broja reklamnog sadržaja, koji je dosta često vrlo invazivan po korisnika.
Reklamni sadržaj krivac za veću potrošnju baterije pametnih telefona kao i podatkovnog prometa
Tijekom svog istraživanja, Google je otkrio kako su određene skupine reklamnog sadržaja odgovorne za povećanu potrošnju energije baterija pametnih telefona, kao i povećanu potrošnju podatkovnog prometa.
Iako su neke reklame u redu i služe onome čemu bi i trebale, reklamiranju svog sadržaja i usluga, postoje također i oni reklamni sadržaji koji nisu dobri za korisnike. Takve reklame (poznate kao i reklame koje dovode do ”kripto-rudarenja” bez korisnikovog znanja) loše su isprogramirane, a cilj im je putem resursa korisnikovog pametno telefona zaraditi novac za one koji su ih isprogramirali. Kako bi se odupro ovome,
Google u svoje buduće verzije Chromea planira staviti posebno ograničenje u vezi resursa koje neka reklama može koristiti, nakon što se pokaže i učita na zaslon korisnikovog telefona. Osim toga, Google će također ograničiti postotak energije baterije, procesorske moći i podatkovnih podataka koje reklamni sadržaji mogu koristiti. Nakon što neka od reklama dosegne zadano ograničenje, ona će jednostavno biti blokirana unutar Google Chromea.
Blokiranje ”lošeg” reklamnog sadržaja
Google je odlučio poprilično pooštriti koliko točno resursa reklamni sadržaj može koristiti. Točnije, radi se o 4 Megabajta podatkovnog prometa, odnosno 60 sekundi sveukupnog iskorištavanja procesorskih mogućnosti. Iako Googleova istraživanja ukazuju na to kako trenutno oko 0.3% reklamnog sadržaja prekoračuje ovo ograničenje, njihov utjecaj je svejedno ogroman, što je i glavni razlog zbog kojeg je Google odlučio dodatno promijeniti stvari u vezi korištenja resursa.
Iz Googlea također javljaju kako u idućih nekoliko mjeseci planiraju započeti eksperimentiranja u vezi blokiranja ”zahtjevnih” reklama. Cilj je ovdje, u što kraćem vremenskom periodu, osmisliti načine kako u isto vrijeme omogućiti prikazivanje onih reklamnih sadržaja koji nisu zahtjevni po uređaj korisnika, dok u isto vrijeme Chrome blokira i onemogućuje takozvane ”loše” reklame.
Nove mogućnosti trebale bi u cijelosti biti implementirane u idućih mjesec-dva, što znači da bismo na ljeto već mogli dobiti novi Google Chrome, koji će dodatno štedjeti vijek trajanja baterija, kao i potrošnju podatkovnog prometa na našim pametnim telefonima.
Piše: I.H.