PočetnaInternetEuropska Unija želi globalno Pravo na zaborav

Europska Unija želi globalno Pravo na zaborav


Pravo na zaborav europska je regulativa donošena sredinom ove godine, a odnosi se na mogućnost brisanja spornih linkova sa Googlea. Budući da pojedini korisnici ne žele da se njihovo ime spominje u raznim člancima koje možemo pronaći na Googleu, Europska Unije je donijela regulativu kojom korisnici mogu zatražiti brisanje pojedinih linkova iz pretraga Googlea. No, budući da je Google lider na tržištu uvijek postoje neki problemi koje je teško izbjeći upravo zbog veličine i globalnosti koju Google kao tražilica ima.

Mogućnost korištenja Prava na zaborav do sada se zatražilo već više od 170 000 puta, što pokazuje kako je Europska Unija bila u pravu kada se odlučila progurati ovu regulativu prema internetskim tražilicama. Google je relativno dobro reagirao na cjelokupnu situaciju te je veliki dio linkova izbrisan. Za razliku od njega Bing ne želi brisati svoje linkove, o čemu smo pitali prije neki dan te bi to možda u budućnosti mogao biti veliki prijepor između EU i Microsofta. Unatoč tome što Google udovoljava svojim korisnicima, Europska komisija i dalje nije sretna. Naime, veličina Googlea je nemjerljiva te je teško definirati pravila koja će vrijediti samo na određenom području. Donekle se taj problem može riješiti zahvaljujući različitim domenama koje su pridijeljene pojedinim državama. Tako su do sada podaci bili brisani sa google.fr, google.de, google.hr i domena ostalih država članica EU. Ono što Europi dodatno smeta je što pravilo brisanja ne vrijedi i za glavnu domenu Googlea, onu google.com. Ta je domena univerzalna za cijeli svijet i na toj domeni na vrijede ista pravila jer se ona odnosi na globalno područje, a ne samo Europu. Čelnici Europske Unije sada pokušavaju osmisliti najbolji način kako da Google riješi i taj problem te osim brisanja linkova na lokalnim domenama, obriše i onaj na globalnoj domeni. Iako se radi o pustom brisanju linkova, situacija je daleko složenija i kompliciranija za izvođenje. Teško je dogovoriti nešto konkretno jer ipak je Google veliki igrač na tržištu koji ima i svoju riječ kada su bilo kakve regulative u pitanju.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular