Mark Zuckerberg je izjavio da je svjestan da Facebook nema jaku reputaciju kada se priča o privatnosti korisnika, ali ima petogodišnji plan u kojem planira iznova razviti određene dijelove Facebooka kako bi platforma bila sigurna za korisnike i kako bi oni bili vlasnici svih podataka koje daju ovoj mreži.
Riječi “Facebook” i “privatnost” ne idu zajedno u rečenici. Osim možda u negativnom smislu. Toga su svjesni u Facebooku jer ova društvena mreža je sve osim “sigurna”. Odnosno ima jako puno sigurnosnih propusta u smislu da se podaci korisnika koriste za marketing, prodaju i slično. Zato Mark Zuckerberg to želi promijeniti. Prije par dana na Facebookovom blogu se pojavio tekst u kojem Mark govori o planovima za narednih 5 godina i gdje kaže da želi napraviti “privacy-focused” platformu i platformu sigurnu za korisnike.
“Vjerujem da će budućnost komunikacije ići u smjeru povećane sigurnosti i privatnosti, te kriptiranih servisa za komunikaciju gdje ljudi mogu biti sigurni da ono što kažu drugima ostaje samo između njih i da se taj sadržaj nigdje neće trajno pohranjivati” – napisao je Zuckerberg. “To je budućnosti i mi ćemo pomoći to ostvariti.”
Ono što vjerojatno Zuckerberg želi je pojednostavljeni servis za komunikaciju, kao što je njihov WhatsApp, koji će biti kriptiran end-to-end i koji će držati poruke dalje od znatiželjnih očiju. To znači da će morati napraviti sve drugačije nego što su radili do sada, te da nitko osim onih komuniciraju ne može vidjeti i čitati njihove poruke. Čak niti američke tajne službe, Vlada i slične institucije.
Poruke i storyji bi trebali biti privremeni, što znači da će se u jednom trenu sve brisati i ljudi se neće morati brinuti da će ih nekada u budućnosti dočekati ono što su napisali. Tu ne mislimo ništa loše, ali jednostavno ne želite da poruke koje ste napisali prije 5 godina i dalje budu na Facebookovim serverima. Facebook ima i plan da se poruke i osjetljivi podaci drže na serverima u zemljama gdje su striktni zakoni oko toga kako ne bi bilo kakvih “zamki” i sličnoga. Jednostavno žele poštivati pravila o privatnosti korisnika, a to će morati biti van Amerike.
To je naravno dugoročni plan i neće se dogoditi preko noći. Facebook planira ponovno napisati dijelove ili čak cijele servise oko tih principa u idućih 5 godina. Barem tako tvrdi Zuckerberg, a trenutačno mu nemamo razloga ne vjerovati. I on je sam shvatio nakon niza skandala da ne može više ići istim putem jer polako, ali sigurno će početi gubiti korisnike. Facebook je s nama preko 15 godina i vrijeme je za veliki zaokret. Uostalom, kako je Mark rekao, želi kritičarima pokazati da se Facebook može promijeniti i da će se to dogoditi.
Nadamo se da ovo nije samo PR objava i gašenje vatre, nego stvarna promjena u Facebookovoj dugoročnoj strategiji pristupa korisnicima. No, vidjet ćemo u narednih par godina da li je to istina ili ne.
Piše: B.P.