PočetnaInternetDruštvene mrežeZašto je Facebook odlučio promijeniti svoj 'Like' gumb?

Zašto je Facebook odlučio promijeniti svoj ‘Like’ gumb?


U zadnjih nekoliko dana nema portala na internetu koji nije spomenuo informaciju da će Facebook promijeniti izgled svojih Like i Share gumbiju. Zašto se toliko strke diže oko tih malih i ljudima skoro pa nevidljivih promjena?

Otkako je Facebook pušten u širu upotrebu, izgled Like gumba nije se mijenjao sve do ovog tjedna. Dakle ovo je prva ozbiljnija vizualna promjena gumba. Možda je to jedan od razloga što je Facebook dignuo toliku strku oko te promijene. Ako ste ‘slučajno’ vidjeli negdje na internetu kako izgleda ta promjena, shvatiti ćete da se stvarno radi o sitnoj promjeni i da je korisnici ne bi ni primijetili da nije bilo toliko glasina o tome.

Zašto je Facebooku uopće palo na pamet da mijenja izgled gumba koji je obilježio prvo desetljeće 21. stoljeća? Krije li se iza te promjene dublji razlog nego samo vizualni identitet? Neka razmišljanja su da je Facebook time samo htio pokazati koliko je zapravo moćan i veliki brend. Naime, kako tvrde iz Facebooka Like gumb nalazi se na više od 7,5 milijuna web stranica. Promjenom izgleda gumba Facebook je možda želio pokazati kako oni mogu u jednom mahu promijeniti izgled više od 7,5 milijuna stranica. Vjerojatno se slažete da je ova brojka zaista fascinantna i utjecaj Facebooka je stvarno veliki.

like_novi_izgled_gumba_like

Like gumb se prema tvrdnjama iz Facebooka dnevno prikaže više od 22 milijardi puta, što je također brojka na kojoj mogu svi zavidjeti. Je li možda problem za Facebook nastao u tome što se taj gumb sve manje pokazuje? Ako je tome tako onda Facebook ima veliki problem. Google je nedavno izbacio nekoliko nadogradnji za svoju društvenu mrežu Google+ i tako je po kvaliteti objave i editiranja fotografija i video uradaka prestigao Facebook i Twitter. Također je Google+ postao bolji što se tiče dopisivanja, tako je sada omogućeno brzinsko dodavanje lokacije na kojoj se nalazite, a fascinira i dodavanje video sadržaja i animiranih gifova. Boji li se Facebook da polako gubi poziciju lidera na području društvenih mreža?
Možda je promjena izgleda guma Like signal da je Facebook također spreman na drastične promjene kakve rade njihovi konkurenti. Naime, uz Google+ i Twitter je nedavno napravio nekoliko velikih promjena na svojoj stranici. Dugo je vremena Twitter forsirao da se na početnoj stranici nalaze samo postovi u kojima se mogu nalaziti linkovi. Prikazivanje slika nije bilo dozvoljeno, već se klikom na link dolazilo do slika. Sada su u Twitteru odlučili napraviti iznimku i dopustili su prikazivanje slika na naslovnici. Na taj način nestao je izgled čiste i čitljive početne stranice na kojoj se sada mogu nalaziti i slike koje dodaju osobe koje pratimo. Dakle, i Google i Twitter rade velike promjene, pa zašto onda ne bi i Facebook. Promjena izgleda gumba Like je ‘drastična’ promjena jer gumb praktički nije bio mijenjan od kada Facebook postoji.

like_gumb_novi_izgled

Treći i također izgledan scenarij je ušutkavanje portala koji su počeli pisati o izlasku Twittera na burzu. Facebook je do sada bio poznat kao društvena mreža koja je prva zakoračila na burzu. Sada tome više nije tako jer je i Twitter odlučio svoje dionice ponuditi na burzi. Čelni ljudi Facebooka možda su se zabrinuli da će se portali na veliko raspisati o ulasku Twittera na burzu pa su morali i oni ponuditi neku sočnu novost kako se ne bi na svim online i offline mjestima pisalo o Twitteru. U tome su djelomično uspjeli jer je vijest o promjeni izgleda Like gumba samo malo kaskala o vijestima o ulasku Twittera na burzu.

Bilo koji od scenarija je izgledan, tako da je teško govoriti o čemu se točno radi. Možda su sva tri scenarija točna, a možda iza svega zapravo stoji samo želja da se udahne malo novog izgleda na Facebook. Zanimljivo je ipak da je tako mala vizualna promjena podigla toliko prašine i zauzela puno mjesta na portalima.

 


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular