Najnovija društvena mreža Threads je tu i broj novih sljedbenika joj raste – brzo. Threads je prikupio više od 100 milijuna novih registracija, a čini se da je rollout ove društvene mreže toliko uzdrmao Twitter da im sada prijete i pravnim postupkom. Threads naime pripada Meti, matičnoj kompaniji koja stoji iza Facebooka, Instagrama i WhatsAppa te predstavlja žestoku konkurenciju Twitteru. Ova nova aplikacija za dijeljenje teksta i slika došla je kao osvježenje u svijet društvenih medija, ali u jednom se slažu svi – za zamijeniti Twitter biti će potrebno još posla i dodanih značajki unutar aplikacije.
Aplikacija izgleda dosta slično Twitteru, s kombinacijom teksta i fotografija/videa gdje ljudi mogu raspravljati u realnom vremenu. Isto kao i na Twitteru, korisnici mogu odgovarati na objave te ih dijeliti ili navoditi.
Ono u čemu Threads ima prednost je pristup golemoj bazi već postojećih korisnika Instagrama, potencijalno za stalno privlačeći korisnike koji nikada nisu koristili Twitteri tako ih „otimajući“ za sebe. Ipak, ova prednost bi se mogla pokazati i kao mana. Zašto?
Twitter već jako dugo služi kao sinomim za brze vijesti i nekakvu vrstu platforme za javnu raspravu, dok bi se zbog povezanosti s Instagramom Threads mogao više svidjeti korisnicima koji traže drukčiji način interakcije unutar svoje, već postojeće grupe ljudi.
Prvi dojmovi ipak daju naslutiti da je korisnicima mnogo lakše pratiti kontekst i odgovarati na drukčije strukturirane objave nego što je to slučaj na Twitteru. Dijeljenje duljih i sveobuhvatnijih objava zapravo promovira stvaranje drukčijeg sadržaja od onog na koji smo navikli vidjeti na postojećim društvenim mrežama.
Ipak, postoje i razlozi zbog kojih ne treba žuriti sa prebacivanjem na Threads – aplikacija još uvijek nema opciju direktnih poruka te hashtagove. Hashtagovi su se dokazali kao super način da se sadržaj kategorizira kako bi korisnici mogli lakše naći teme koje ih zanimaju, dok bi se bez direktnih poruka možda i moglo. Također, vjerojatno će trebati poraditi i na filtriranju sadržaja koji vidite na svom feedu – nasumični preporučeni postovi nisu svačija šalica čaja.
No ne treba se zavaravati – Twitter još uvijek ima masivnu bazu korisnika koji se oslanjaju na njegovu neposrednost. Kada se nešto događa, svi hrlimo tamo gdje mislimo da će vijest biti najbrža i najlakše dostupna i to je još uvijek Twitterov forte. Najveći problem s kojim se trenutno susreće je njegovo vodstvo, ali to je neka druga priča.
Što će biti s Threadsima kod nas i hoće li naknadni rollout u EU za razliku od ostatka svijeta rezultirati mlakom reakcijom korisnika ili ćemo napokon dobiti kvalitetnu alternativu Twitteru, ostaje nam za vidjeti.
Piše: Niko Barbarić