Snapchat je prije samo nekoliko godina bio nazivan mrežom koja će promijeniti budućnost i koja će zaluditi mlade. Iako je djelomično zaludila mlade, njezina popularnost nije narasla do neke značajnije mjere. Kada kažemo značajnije mislimo na to da Snapchat nije uspio ugroziti Facebook, YouTube i Instagram na poziciji vodećih društvenih mreža, ali ogromna brojka korisnika Snapchata svakako nije zanemariva. Jedna od glavnih prednosti koju je Snapchat uvijek volio naglašavati jest sigurnost podataka korisnika i činjenica da su jedan od rijetkih servisa koji ne dopušta kontrolu i širenje prikupljenih podataka. No, nakon godina rada i razvoja, čini se da ni Snapchat više nije što je nekada bio – odnosno čime se ponosio.
Internetska stranica Motherboard u javnost je iznijela poprilično zanimljive podatke o tome koliko vrijedno Snapchat brine o vašim podacima. Ono što je mnoge šokiralo je informacija da su zaposlenici Snapa (tvrtke koja upravlja Snapchatom) imali mogućnost uvida u privatne podatke korisnika. Konkretno, zaposlenici su na raspolaganju imali aplikaciju SnapLion koja je razvijena s ciljem da dopušta uvid u podatke korisnika ako nadležne sigurnosne službe to zatraže. Iako o tome da li je netko s vlasti tražio pristup do nekih podataka nemam saznanja, činjenica je da su taj isti alat koristili neki zaposlenici čime su imali uvid u osobne podatke korisnika.
Snapchat se za sada nije oglasio po to pitanju, tako da ne možemo sa sigurnošću tvrditi da se zloupotreba podataka zaista događala. U spomenutom izvješću ne spominju se konkretne osobe i podaci koju su bili zloupotrebljeni, no vjerojatno se radio o podacima poput lokacije korisnika, telefonskom broju osobe, emailu, itd. Ono što je malo umirilo ‘uzavrele strasti’ jest informacija da se sve to događalo prije nekoliko godina, kada Snapchat još nije imao toliko veliki broj korisnika i kada su još uvijek mnogi bili skeptični prema korištenju Snapchata. Bilo kako bilo, na Snapchat je bačena određena ljaga koju će teško isprati s obzirom na to da im je sigurnost bila jedan od najvažnijih kriterija nastupa na tržištu.
Piše: M.Ž.