Nekoć hvaljen kao vodeća platforma za profesionalno umrežavanje, LinkedIn sve više postaje sjena svoje nekadašnje svrhe. Izvorno dizajniran za poticanje razvoja karijere, traženje poslova i stvaranje profesionalnih veza, LinkedIn danas pokazuje trendove koji upućuju na njegovo propadanje u more neautentičnosti, spama i performativnog sadržaja koji razvodnjava njegovu izvornu namjenu.
Uspon LinkedIn “gurua”
Platforma je doživjela navalu onoga što bismo mogli nazvati “LinkedIn guruima”. Ovi pojedinci često objavljuju sadržaje koji se kreću od površne motivacije do otvorene samopromocije, s malo ili nimalo stvarne vrijednosti za korisnike koji čitaju te postove. Njihovi postovi, često ispunjeni modnim riječima poput “disrupcija,” “sinergija” i “growth hacking,” više teže prikupljanju lajkova i komentara nego pružanju korisnih uvida ili poticanju značajnog profesionalnog dijaloga.
Spam i automatizirane poruke
Korisnici LinkedIna sve više izražavaju frustraciju zbog količine spam poruka i zahtjeva za povezivanje koje generiraju botovi. Objave korisnika (op.a. čija korisnička imena često imaju nasumično izgeneriran niz slova) potiču iritaciju zbog brojnih nevažnih prodajnih poruka koje ne samo da zagušuju pristigle poruke, već i smanjuju legitimnost platforme. U takvom okruženju, stvaranje stvarnih profesionalnih veza postaje sve teže, jer razlučivanje između pravih profesionalaca i automatiziranog spama postaje mukotrpan zadatak koji oduzima previše vremena. Mnogima – i energije.
Preopterećenje sadržajem i pad kvalitete
Sadržaj na LinkedInu, prema mnogim korisnicima, sve više gubi na kvaliteti. Diskusije koje su se nekad temeljile na uvidima iz industrije, profesionalnim savjetima i smjernicama za karijeru sada često padaju u vodu kraj osobnih anegdota, moraliziranja i postova usmjerenih na viralnost više nego na profesionalnu relevantnost. Kako navode korisnici na drugim platformama, LinkedIn ponekad djeluje kao “internet rupa,” puna sadržaja koji ima malo veze s karijerama ili umrežavanjem.
Zabrinutost za privatnost i kršenja GDPR-a
Pristup LinkedIna privatnosti podataka također je pod povećalom, s obzirom na to da je EU kaznio tvrtku zbog kršenja GDPR pravila kroz praksu praćenja oglasa. Ovaj događaj naglašava širi problem i način na koji LinkedIn koristi podatke korisnika, potencijalno u svrhe koje su daleko od izvorne ideje umrežavanja, pretvarajući platformu u još jedan prostor u kojem se vaši podaci koriste za profit, a ne za profesionalnu korist.
Zamućivanje linija Između ‘osobnog’ i ‘profesionalnog’
LinkedIn je oduvijek bio mjesto gdje se prikazivao profesionalni život, no granice se sve više zamagljuju. Sada nije neobično vidjeti postove o osobnim dostignućima, dnevnim rutinama ili čak sesijama životnog coachinga, koji zasjenjuju profesionalna postignuća. Da ne govorimo o postovima koji više pripadaju Instagramu i Facebooku, nego profesionalnoj mreži (čitaj: slike s plaže, obiteljske slike …).
Ovaj pomak prema osobnijem narativu, iako humanizira platformu, često odvlači pozornost od profesionalnog fokusa koji mnogi korisnici traže kad se prijavljuju na LinkedIn. Drugim riječima – LinkedInov sadržaj postaje “neugodan i iritantan.”
Što napraviti?
LinkedInova evolucija iz fokusirane profesionalne mreže u širu, kaotičniju platformu odražava širi trend na društvenim mrežama, gdje metrike angažmana i viralni sadržaj često nadmašuju kvalitetu i svrhu. Iako i dalje ima vrijednost za one koji traže posao, kao i recruitere, sve veća razina buke, zabrinutost za privatnost i pad kvalitete sadržaja sugeriraju da bi platforma mogla izgubiti svoj originalni put. Profesionalci koji traže pravo profesionalno umrežavanje možda će morati proći kroz više “buke” nego ikada prije, ili možda potražiti druge platforme ili metode za profesionalno povezivanje s kolegama.
Dok LinkedIn nastavlja navigirati kroz krizu identiteta, korisnici će morati odlučiti hoće li se prilagoditi novim normama ili potražiti alternativne načine za profesionalni razvoj i umrežavanje koji se više usklađuju s njihovim karijernim aspiracijama.
Piše: Boris Plavljanić