PočetnaInternetDruštvene mrežeKoje društvene mreže i platforme same plaćaju korisnicima za stvaranje sadržaja?

Koje društvene mreže i platforme same plaćaju korisnicima za stvaranje sadržaja?


Mnogi kreativci i ljudi koje zanima tehnologija u današnje vrijeme mogu svoj hobi pretočiti u online zaradu.

Zarada na internetu, kad je u pitanju stvaranje sadržaja, ne odnosi se samo na surađivanje s brendovima ili pokretanje sponzoriranih kampanja. Danas mnogi ne znaju da neke društvene mreže samostalno nagrađuju stvaratelje sadržaja i podržavaju njihov rad i trud s određenim financijskim poticajima.

O kojim se to društvenim mrežama i platformama radi?

Snapchat

Snapchat

Poznato je kako Snapchat plaća i milijun dolara dnevno za sadržaj koji se stvara na platformi. Korisnici Snapchata mogu poslati svoje najbolje snapove (fotografija ili video) na Spotlight, zabavnu platformu koja isti sadržaj dijeli diljem svijeta.

Poslani sadržaj dijeli se i moderira ako je izrađen prema Snapchatovim pravilima. Ovo za korisnika znači kako njegov sadržaj drugi korisnici mogu naći prilikom pretraživanja ili kao dio „Story“ značajke na profilu.

U slučaju da se dogodi da vaš sadržaj postane viralan, aplikacija će vas obavijestiti o tome i primit ćete Spotlight isplatu. Na službenoj stranici Snapchata u sekciji koja je namijenjena za podršku korisnicima (Snapchat Support) navedeno je kako postoji mogućnost mnogostrukih isplata i da su one zasad dostupne u odabranim zemljama. Od izlaska Snapchata ova je mogućnost, osim SAD-a, obuhvatila zemlje poput Indije, Meksika i Brazila.

tiktok društvena mreža za mlade

TikTok

Geslo na TikToku je kako se stvaratelji sadržaja izražavaju, zabavljaju te inspiriraju druge pa takve individualce društvena mreža nagrađuje za njihov rad i trud.

Kako bi mogli sudjelovati u ovoj ponudi, morate ispunjavati posebne demografske uvjete i objavljivati originalne video sadržaje prema TikTok pravilima. Dodatni preduvjeti su i minimum od 10 tisuća autentičnih pratitelja te 100 tisuća pregleda vaših videoklipova u zadnjih 30 dana.

Ako ispunjavate ove uvjete i boravite u SAD-u, Ujedinjenom Kraljevstvu, Njemačkoj, Italiji, Francuskoj ili Španjolskoj, imate mogućnost prijave putem „Creator tools“ opcije u postavkama vašeg korisničkog profila. Sredstva koja vam se potencijalno isplaćuju obračunavaju se tako da se kod izračuna uzimaju u obzir različiti elementi kao što su broj pregleda ili angažman.

Korisnici TikToka koji ova financijska sredstava zarađuju iz tzv. Creator Funda imaju na raspolaganju zasebno sučelje koje prikazuje dostupna sredstva koja se isplaćuju prema željenoj metodi plaćanja.

YOUTUBE

YouTube

Službeni podaci s YouTube bloga navode kako se u tzv. YouTube Shorts Fundu nalazi preko 100 milijuna dolara koji su u distribuciji u razdoblju od 2021. do 2022. godine.

YouTube Shorts su kratki, vertikalni, videoklipovi koji se stvaraju pomoću pametnog telefona i direktno se učitavaju putem YouTube aplikacije, a korisnici koji to rade imaju priliku za zaradu. Točnije, radi se o mjesečnoj nagradi za one korisnike koji ostvare najviše pregleda, a prije pokušaja snimanja sličnih sadržaja potrebnoj je provjeriti YouTubeova pravila.

Stvaratelji također imaju mogućnost zarade na YouTubeu ako se radi o videosadržajima dužeg formata.

Na zaradu na YouTubeu utječu broj pretplatnika i broj pregleda. Jednom kad kao korisnik imate tisuću pretplatnika i 4 tisuće sati pregleda u zadnjih godinu dana, procjenjuje se kako bi mogli početi stvarati prihode.

Za više informacija o mogućnostima zarade koje nudi YouTube pročitajte na sljedećoj poveznici.

instagram tips

Instagram

Kako bi dobili financijsku podršku kao stvaratelj sadržaja na Instagramu, vaši korisnici mogu kupiti značke (badges) tijekom stremanja videa uživo. Ovo omogućuje fanovima da pokažu svoju podršku dok sudjeluju u live streamu.

Instagram je dugo vremena u kontekstu zarade bio poznat po affiliate marketingu i sponzoriranim objavama, no značke omogućuju zaradu koja se isključivo temelji na sadržaju. Značke se pojavljuju pored korisničkog imena tijekom cijelog trajanja videa pa korisnici koji ga gledaju mogu u svakom trenutku dati svoj doprinos. Jednom kad neki od njih kupi značku, izdvojit će se u sekciji komentara te steći pristup dodatnim značajkama.

twitter

Twitter

Twitterov Tip Jar je način na koji se može primiti i pokazati financijski oblik podrške. Radi se o tome kako korisnici Android i iPhone uređaja mogu slati i primati donacije. Ova značajka dostupna je u ovom trenutku za brojne korisnike, a to uključuje stvaratelje, novinare, stručnjake i neprofitne organizacije.

Tip Jar značajka dostupna je za korisnike samo na engleskom jeziku, ali u budućnosti će sigurno obuhvatiti i ostale jezike.

Kako bi vidjeli da je neki korisnik omogućio ovu značajku, potrebno je obratiti pozornost na Tip Jar ikonu pored „Follow“ gumba na korisničkom računu. Klikom na ikonu korisnika se preusmjerava na sučelje s odabirom načina plaćanja. Primanje i slanje novca je zbog toga vrlo lako, a iste aktivnosti također su omogućene i za bitcoin.

 

Clubhouse

Clubhouse vrši isplate korisnicima putem Creator First programa. Svi korisnici mogu slati uplate drugim korisnicima i sama platforma poslat će cjelovit iznos, bez uzimanja određene provizije.

Unutar Clubhousea je stoga vršenje uplata vrlo lako, a u narednom vremenu očekuju se nove opcije plaćanja koje bi nagradile stvaratelje za sadržaj i kreativne ideje.

FACEBOOK

Facebook

Facebook pomaže stvarateljima sadržaja u stjecanju bolje zarade putem ponude alata i podrške kako bi se uspješnije izgradile zajednice. Na Facebooku postoji više načina zarade – od oglasa tijekom streamanja i brendiranog sadržaja do pretplata fanova i grupa.

Monetizacija je na Facebooku dostupna za korisnike koji imaju tzv. business page i moraju svoj sadržaj urediti prema pravilima društvene mreže. Zaradu često determiniraju reklame, broj video pregleda i financiranje iz pretplata.

Budući Facebookovi planovi omogućavanja monetizacije vezani su uz „Story“ značajku, što bi se odnosilo na oglase koji uključuju naljepnice i stvaratelji bi u tom slučaju dobili određenu proviziju od zarade.

Pinterest

Pinterest

Pinterestov Creator Fund ograničen je na mali broj stvaratelja iz određenih zajednica u SAD-u. Ova podrška uključuje konzultacije vezane uz stvaranje strategije, budžet za oglašavanje i kompenzaciju za stvaranje sadržaja.

Ovaj fond u cjelini pomaže manjem broju stvaratelja iz raznih industrija na Pinterestu i trenutno su za njega prijave zatvorene, no one dolaze u ciklusima i bit će uskoro ponovno dostupne.

Piše: Ervin Mičetić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular