PočetnaInternetDruštvene mrežeKakva je to aplikacija “Lemon8” i je li sigurna?

Kakva je to aplikacija “Lemon8” i je li sigurna?


Dok zakonodavci u Americi daju sve od sebe kako bi zakonima izgurali TikTok izvan SAD-a, njegova matična tvrtka, ByteDance (koja ima sjedište u Kini), nije se dala pokolebati i fokusirala se na novu aplikaciju za “Generaciju Z” (ili Gen-Z) pod nazivom Lemon8. Aplikacija trenutno raste u SAD-u i u trenutku pisanja ovog teksta ima više od 5 milijuna preuzimanja na Google Playu i iOS-u.

Lemon8 nije nov, ali jest za američke korisnike. Izvorno pokrenut u Japanu 2020., Lemon8 odgovor je ByteDancea na popularnu kinesku “lifestyle” aplikaciju poznatu kao Xiaohongshu (ili “Little Red Book” / “Mala crvena knjiga”), koja je uvelike popularna među mladim ženama u dotičnom području.

Do 2022. godine, Lemon8 prikupio je više od 5 milijuna aktivnih mjesečnih korisnika diljem istočne Azije i bio je tajno lansiran u SAD-u u veljači ove godine dok se TikTok suočavao sa sve većim pritiskom američkih zakonodavaca zbog zabrinutosti za privatnost podataka. Bez obzira na to, evo što trebate znati o TikTokovoj “sestrinskoj” aplikaciji.

Što je Lemon8?

Ako potražite opis Lemon8 aplikacije, u 90 posto slučajeva ćete vidjeti rečenicu koja kaže da je Lemon8 “kombinacija Pinteresta i Instagrama”. To je zapravo i istina. Ona kombinira najbolje aspekte dijeljenja slika s Instagrama (op.a. još i njihove rane ere), te sadržaj i stvari kakve biste pronašli na Pinterestu. To je zapravo društvena mreža za “stvaranje i vođenje sadržaja”. Naglasak je na fotografijama, umjesto na videima, a korisničko sučelje savršeno za one koji su uživali u ugodnoj, uređenoj estetici starog Instagrama i mrzili sve promjene korisničkog sučelja koje su dodane kao odgovor na, ironično, TikTok.

Aplikacija također dopušta duge postove u stilu blogova koji stavljaju veliki naglasak na sadržaj o “životnom stilu” (engl. lifestyle) kao što su hrana, moda, zdravlje i putovanja. Iako je još u povojima i mogućnost još nije u potpunosti lansirana, Lemon8 također će biti sredstvo za kupovinu, omogućujući modnim kreatorima da označe odjeću na svojim fotografijama kako bi korisnici mogli pronaći dizajn i kupiti ono što im se sviđa.

Međutim, da bismo ovu aplikaciju mogli svrstati među “društvene mreže”, ovdje nam nedostaje društveni aspekt. Lemon8 se ne pretvara da je nešto što nije i jasno je usredotočen na to da bude aplikacija za društvene medije usmjerena izričito na kreatore sadržaja. Njezina je autentičnost izgrađena na neautentičnosti, a prema New York Timesu, vizija aplikacije je “izgraditi najinspirativniju i najinformativniju platformu za otkrivanje, dijeljenje i oživljavanje ideja”.

Tko posjeduje Lemon8?

Unatoč tome što je aplikacija objavljena pod tvrtkom “Heliophilia Pte. Ltd.”, Lemon8 je proizvod kineskog ByteDancea. Međutim, kako izvještava Axios, Heliophilia je privatna tvrtka sa sjedištem u istom singapurskom uredu kao i TikTok. ByteDance je, opet, matična tvrtka TikToka, a Lemon8 je jedna od tri vrlo popularne aplikacije koje je kineska kompanija objavio u Sjedinjenim Državama (treća je aplikacija za video editiranje CapCut).

Je li Lemon8 siguran?

Aplikacija radi kako se reklamira i za sada nema dokaza da je Lemon8 ‘prijevara’ ili neki špijunski softver. Međutim, aplikacija navodno dijeli isti algoritam kao TikTok.

Usred sve veće regulatorne diskusije, poput zabrane koju je donijelo zakonodavno tijelo Montane, ByteDance ulaže velike napore da privuče kreatore na svoju novu aplikaciju. Tvrtka daje financijsku naknadu kreatorima za objavljivanje sadržaja na platformi i uspostavila je tim u New Yorku za upravljanje partnerstvima s kreatorima kao dio svoje strategije širenja van Azije.

lemon8

Budući da se u Američkom kongresu razmatra “RESTRICT act”, odnosno zakon koji bi zabranio TikTok i dao vladi “carte blanche” da zabrani sve strane aplikacije koje smatra “rizikom za nacionalnu sigurnost”, budućnost Lemona8 može biti neizvjesna. Ali s obzirom na njegovu rastuću popularnost, čini se da u budućnosti neće nedostajati aplikacija povezanih s Kinom koje traže profit na američkom tržištu.

Kako skinuti aplikaciju?

Aplikacija trenutno formalno nije dostupna na EU tržištu, samo u Americi i Velikoj Britaniji. Jedan od načina kako doći do aplikacije je prebaciti “app store” na mobitelu na US ili UK. Naša preporuka je da to ne radite nego da pričekate da aplikacija dođe i formalno u Europu. Kao što je došao TikTok, doći će i Lemon8.

Iako, Android korisnici uvijek imaju mogućnost skidanja APK-a sa stranice kao što je APKPure. (Napomena: ako skidate APK, radite to isključivo na svoju odgovornost!)

Mi vam savjetujemo da se strpite još malo. Vjerujemo da je pitanje tjedna kada će aplikacija biti dostupna za skidanje i u Hrvatskoj i u Europi. Moguće da će uskoro biti dostupna i spomenuta treća ByteDanceova aplikacija – CapCut, ali o tome nekom drugom prilikom.

 

Piše: Boris Plavljanić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular