PočetnaInternetDruštvene mrežeDali ste Facebooku svoj broj telefona? Oni su ga iskoristili za oglase...

Dali ste Facebooku svoj broj telefona? Oni su ga iskoristili za oglase i reklame

Facebook ponovno dila podacima svojih korisnika. Nakon najvećeg skandala u povijesti društvene mreže, afere Cambridge Analytica, Mark Zuckerberg ispričavao se zbog načina na koji su manipulirali podacima, no nije obećao da će podržati kongresnu regulaciju kojom bi se kontrola na takvim platformama strogo regulirala.


Facebook ponovno dila podacima svojih korisnika. Nakon najvećeg skandala u povijesti društvene mreže, afere Cambridge Analytica, Mark Zuckerberg ispričavao se zbog načina na koji su manipulirali podacima, no nije obećao da će podržati kongresnu regulaciju kojom bi se kontrola na takvim platformama strogo regulirala.

Vlasnik Facebooka očito nije naučio lekciju, jer je vijest o novoj zlouporabi informacija u javnost isplivala tijekom proteklog tjedna. Naime, najpopularnija društvena mreža počela je koristiti brojeve telefona korisnika koji su ga naveli među svojim osobnim podacima za ciljano oglašavanje.

Grupa istraživača pri sveučilištima Princeton i Northeastern University objavili su rad kojim su otkrili da Facebook korisničke brojeve telefona – koje kasnije koriste za reklame – ubire na dva načina. Putem two-factor autentikacije (2FA) i na temelju osobnih informacija s vašeg profila i profila vaših prijatelja (contact information), Facebook skuplja što više informacija o vama i koristi ih za reklamni i oglasni sadržaj.

Iako two-factor authentication često predstavljaju kao dodatni sloj zaštite podataka jer ne uključuje samo profil na Facebooku, već i broj telefona na koji korisnik dobiva poruku s kodom kako bi se lakše prijavio na mrežu, u njihovim očima to samo znači više podataka koje o vama mogu prikupiti.

Isti je slučaj i s contact information tehnikom – za takvo prikupljanje podataka ne Facebook ne proučava samo vaš profil, već i profile vaših prijatelja, kako bi došao do što većeg broja informacija. Međutim, nijedna od dvaju spomenutih autentikacija sama po sebi nije loša. Facebook ih je ugrozio zato što su podatke i informacije iskorištavali za svoje prljave poslove te zbog toga dodatne provjere podataka na društvenoj mreži često imaju negativan predznak.

“Na nama je odgovornost da zaštitimo vaše podatke i ako to ne možemo učiniti, ne zaslužujemo da vas služimo”, rekao je osnivač mreže još u travnju.

Radi se o još jednom pokazatelju da Zuckerberg Facebook mora mijenjati iz temelja, a korisnici i dalje svoje osobne podatke minimalno i s oprezom dijeliti na virtualnim platformama.

Piše: D.S.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular