Proteklih smo tjedana i mjeseci bili svjedoci raznih nagradnih igara koje su pokrenute na Facebooku, a za koje se naknadno saznalo kako su laže i kako iz njih ne stoje stvarne kompanije. Stvorene su laže stranice i profili velikih tvrtki na Facebooku, kako bi se putem tih stranica organizirale nagradne igre u kojima su se od ljudi tražile svakakve informacije i radnje. Došlo je prilikom toga do raznovrsnog kršenja pravila zaštite osobnih podataka, što je rezultiralo mnogobrojnim upitima na adresu AZOP-a (Agencije za zaštitu osobnih podataka).
Kada se uvodio GDPR, mnogi su stručnjaci vjerovali kako će oni koji su htjeli zlorabiti sustav to i dalje činiti, bez obzira na nove zakone i pravila. Nije trebalo dugo da se takva teorija potvrdi i u praksi, jer oni koji žele zlorabiti sustav, to i dalje čine i ne vide nikakvih zapreka u tome. Mnogobrojni upiti u AZOP rezultirali su objavom upozorenja građanima kako moraju paziti kome i kako daju svoje osobne podatke. Također, važno je provjeriti vjerodostojnost nagradnih igara i saznati da li iza istih zaista stoje brendovi.
U lažnim nagradnim igrama koje su se pojavile u kolovozu na Facebooku spominjali su se razni brendovi poput: Lukoil-a, Westgate Shopping City-a, Konzuma, City Centra one, Huawei-a, INA Gas station-a, Arena Centra Zagreb, itd. Na lažnim profilima tih tvrtki stvorene su lažne nagradne igre gdje su dobitnici bilo zamoljeni da pošalju svoje osobne podatke, ali i neke osobne dokumente.
Kao što pretpostavljate, svi su ti podaci i dokumenti završili u rukama nekih zlobnika i pitanje je kako će biti dalje korišteni. Zbog toga su još jednom iz AZOP-a naglasili kako korisnici društvenih mreža moraju biti posebno pažljivi kada im se nude neke super stvari i ponude koje izgledaju malo vjerojatne. Uglavnom se kod takvih slučajeva radi o raznim prevarama, koje često imaju negativan ishod za aktere priče.
Piše: M.Ž.