PočetnaInternetDruštvene mreže8 (manje poznatih) društvenih mreža koje možete koristiti umjesto Facebooka

8 (manje poznatih) društvenih mreža koje možete koristiti umjesto Facebooka


Facebook možda ima 1.4 milijarde aktivnih korisnika, ali ne vole svi Facebook. Pogotovo nakon nedavnog skandala s Cambridge Analyticsom. Vjerujemo da će se dobar dio ljudi okrenuti drugim društvenim mrežama. Uz to, mnogi su već zasićeni Facebooka – feed vam prekrivaju reklame i plaćeni članci, dok ne vidite postove svojih prijatelja zbog kojih i koristite ovu mrežu. Zato je možda vrijeme da se okrenete nekim drugim mrežama.

Twitter ima istih problema kao i Facebook, mada služi određenim ljudima. Imate feed u kojem se u realnom vremenu pojavljuju postovi vaših prijatelja/pratitelja, no mnogo je tu botova, govora mržnje, spammova i sličnog. Zato pogledajte što smo vam spremili.

UntappdIspijanje piva više nije samo aktivnost radnika koji bi nakon završenog posla otišli na pivu u lokalni kafić. Danas se ispijanje piva pretvara u gurmansku aktivnost, posebice kada imate toliko dobrih craft pivi u ponudi i kada se ispijanje piva ne mjeri kvantitetom nego kvalitetom.

Hardcore pivopije imaju društvenu mrežu koja se zove Untappd i koja im dozvoljava da ocjenjuju pive, te povezuju iste s kafićima koji ih nude u svojoj ponudi. Naravno, na ovoj mreži se možete povezati i sa svojim prijateljima koji također vole pivu, te možete preko ove mreže naći odlične lokale za isprobati nove craft pive. Ako ste ljubitelj pive, ovo je “must have” društvena mreža za vas.

DribbbleAko ste više “kreativac” nego pivopija, možda biste mogli iskoristiti ovu društvenu mrežu. Riječ je o mreži gdje kreativci dijele svoje radove i dobivaju pohvale i kritike od ljudi koji znaju o čemu se radi i koliko je teško to što radite. Dribbble je nastao 2010. godine i do danas ima oko milijun korisnika.

Ono što se nama sviđa je što imate i “paid” dio koji vam može poslužiti kao stranica za vašu promociju i izradu vašeg portfolija, možete linkati izvore gdje prodajete svoje radove (op.a. ako ih prodajete) … Svakako preporučujemo da zavirite u ovaj svijet.

WaynInternet je promijenio način na koji putujemo i društvene mreže su tome dale dobar doprinos. Ova društvena mreža – Wayn – se fokusira na pojedince koji vole izaći iz kuće i koji vole putovati. Sav sadržaj na društvenoj mreži je organiziran oko destinacija/gradova na koje ljudi putuju, te kako bi turisti mogli lijepiti slike i svoje doživljaje na tim mjestima koje su posjetili. To je nešto kao Yelp ali malo bolje. Također, stranica je jako orijentirana na slike, pa ako volite vidjeti dobre fotografije, pročitati iskustva ljudi koji su putovali na destinaciju koju i vi želite posjetiti, ovo je pravo mjesto za pogledati.

Supernatural ConnectionsNa Internetu već ima dovoljno stranica s paranormalnim aktivnostima, teorijama zavjere i slično, ali ako vam to nije dosta postoji i dedicirana društvena mreža za sve “ghost huntere”. Radi se o društvenoj mreži gdje ljudi pišu svoja iskustva s paranormalnim, stavljaju slike paranormalnih aktivnosti i slično. Da biste ih mogli pročitati i vidjeti morat ćete se registrirati na Supernatural Connections. Pa tko voli …

DiasporaJedan od najvećih argumenata koji ljudi imaju protiv društvenih mreža je to što previše naših informacija završi kod oglašivača, Vlade, raznih agencija itd. Princip na kojem živi ova mreža je nešto drugačiji i njihov cilj je vraćanje snage zajednici koja i je temelj mreže. Tako svaka instanca/osoba ova mreže je zasebninode” (čvor) u mreži te s tog čvora možete povući sve svoje podatke, obrisati ih i slično.
Diaspora, osim ove posebnosti, ima sve što društvena mreža treba imati. Možete filtrirati sadržaj, možete spominjati ljude u postovima, možete odgovarati na poruke i postove, lajkati sadržaj itd. Uz to imate i jako puno postavki privatnosti s kojima se možete poigrati. Sviđa nam se koncept i mislimo da je ovo smjer u kojem bi i druge društvene mreže trebale ići.

LetterboxdAko ste fanatik za filmove, onda morate biti na ovoj društvenoj mreži. Da, Facebook vam dopušta lajkove i diskusiju oko filmova, ali ova mreža je mnogo bolja u tome. Na njoj se ne raspravlja površno o novom Marvelovom filmu, nego se raspravlja o dubini filma, o kinematografiji … Malo je “dublja” mreža na kojoj se okuplja slična ekipa pa su i rasprave kvalitetnije.
Mreža je nastala 2011. godine, a mi smo je otkrili tek nedavno. Sviđa nam se što možete označiti i ocijeniti filmove koje ste gledali, naći ljude sa sličnim ukusom za filmove i još mnogo toga. Nadalje, mreža je dobra i ako tražite filmove za pogledati. Naći ćete detaljne recenzije filmova svih žanrova. Samo pazite da ne naletite na previše spoilera.

SteemitJedno od pitanja koje se proteže od prve pojave društvenih mreža je – “koji je zapravo cilj istih?”. Mi radimo sadržaj koji bi se drugima mogao svidjeti, možemo dijeliti nama zanimljiv sadržaj s prijateljima, ali nemamo šanse od toga zaraditi. To je jedan od problema kojeg Steemit pokušava riješiti. Ova mreža je napravljena nad blockchainom i napravljena je da onim popularnim osobama na mreži plaća određenu “plaću” u kriptovalutama. Svi rudare kriptovalute, a onda ako ste zanimljivi osobama na mreži dobijete dio tog kolača. Nije pošteno prema onima koji samo rudare i ništa ne zarade, ali je bolje i to nego da nitko ništa ne zaradi. Mreža za sada još uvijek nije jako popularna, ali ide ka tome i nemojte se čuditi kada za par godina vidite da je popularna kao danas Twitter, npr.

Mighty NetworksNe sviđa vam se niti jedna od ovih mreža? Nema problema. Zašto ne započnete svoju mrežu? Startup iz Silicijske doline koji se zove Mighty Networks dopušta vam da napravite svoju zatvorenu društvenu mrežu – lako i brzo. Također, morate i definirati pravila što se smije, a što ne smije na mreži. Mreže do 1000 ljudi su besplatne, a nakon toga morate plaćati.
Mnoge kompanije koriste ovu platformu kako bi kreirale društvenu mrežu za svoje zaposlenike i to rade vrlo dobro.

 

Piše: B.P.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular