Snapchat polako, ali sigurno sustiže Facebook. Unatoč tomu što je popularnost Facebooka još uvijek na vrlo visokoj razini i bez obzira na to što je ova društvena mreža i dalje najpopularnija na svijetu, Snapchat mu se polako približava. Što je dobro, jer sa svojih više od 160 milijuna svakodnednih korisnika Snapchat prijeti i Twitteru i samo je pitanje vremena kada bi Facebook mogao biti ugrožen.
Sjećate li se MySpace-a? Radilo se o društvenoj mreži koja je isto tako jedno vrijeme bila broj jedan među korisnicima. No, nakon što se pojavio Facebook, popularnost MySpace-a je polako počela opadati da bi se na kraju i mreža i ugasila. Može li Snapchat učiniti slično Facebooku? Lako moguće, a evo i pet razloga zbog kojih bismo kroz nekoliko godina mogli dobiti ”novi” Facebook.
-
Snapchat cilja na mlađu publiku.
Tu se opet mogu povući usporedbe sa Facebookom. Nakon što se pojavio, jedan od razloga zbog kojih je Facebook postao popularan jest i taj što je u vrlo kratkom vremenu privukao jako puno mlade publike. Mladi općenito vole ono što je novo i još ako to novo ima nešto po čemu će se to jako razlikovati od onoga što već postoji (i ako je to novo dobro izreklamirano) prirodno je da će mlađa populacija prijeći na to novo.
Snapchat tvrdi kako je uspio u tome da svakoga dana ovu mrežu koristi oko 40% populacije u dobi između 18 i 34 godine. A tu govorimo samo o Amerikancima, ne i o mladima iz ostatka svijeta. Iako ovaj podatak još ne govori ništa konkretno jer nisu uzeti u obzir mladi iz cijeloga svijeta, ono što se ipak može odavde iščitati jest to da Snapchat polako, ali sigurno postaje društvena platforma za adolescente. Treba priznati jednu stvar: Facebook, bez obzira na nadogradnje i promjene kojima se pokušavao održati s vremenom i bez obzira na afere koje mu hoćemo ili nećemo oprostiti, ipak stari. A Snapchat je tu došao kao nešto novo.
-
Snapchat troši manje vašeg vremena.
Prosječno vrijeme koje svaki korisnik provede na društvenim mrežama svakoga dana se iz godine u godinu povećava. Recimo, prošle godine je izmjereno da gotovo svaka druga odrasla osoba provede dnevno barem 40 minuta na Facebooku. To je puno ili malo, ovisi od mišljenja svakoga osobno. No ako to usporedimo sa 26 minuta prosjeka provedenog na Snapchatu onda možemo reći da je to puno. Z
ašto ljudi u prosjeku provedu 40 minuta na Facebooku, a 26 na Snapchatu? Jedan od velikih razloga zbog čega je to tako jest taj što je Snaphat navodno jako otvoren za multitasking, čak i više nego Facebook. Korisnik može otići na Snapchat i ”u isto vrijeme” može raditi više stvari koje zapravo želi raditi, dok je kod Facebooka situacija da će korisnici više vremena provoditi u potrazi za onime što žele čitati ili raditi nego što će zapravo raditi više stvari odjednom.
Opet, s obzirom na to da je danas multitasking vrlo raširen itekako poželjan i potreban, normalno je da će korisnici više htjeti koristiti aplikacije i sve ono što im bolje omogućuje to da mogu raditi više stvari odjednom. A Snapchat bi navodno u ovome mogao biti prava stvar.
-
Snapchat je više ”video-orijentiran” od Facebooka.
Ovo je područje u kojemu Snapchat već debelo vodi u odnosu na Facebook. Postoji podatak da je u 2016. godini na Snapchatu svakoga dana gledano oko 10 milijardi videa. To je za dvije milijarde više od Facebooka te iste godine. Ovaj podatak oduševljava iz više razloga, a najviše iz tog što Snapchat još nema niti blizu toliko korisnika koliko ih ima Facebook, no bez obzira na to na njemu se više gledaju video-isječci nego na Facebooku.
Što je najviše zaslužno za ovo? Vrlo vjerojatno ”Stories” mogućnost koju Snapchat ima. Radi se o mogućnosti koja dopušta pregledavanje videa i fotografija puna 24 sata nakon što su oni učitani na Snapchat. Duljina videa koji se mogu učitati na Snapchat su u početku bili u trajanju od 10 sekundi da bi se to u prošloj godini povećalo na 60 sekundi. Ako vam se jedan dio videa ne sviđa možete ga obrisati.
I učitate video kojeg onda vaši prijatelji mogu pregledavati. To što korisnik može učitavati veliki broj kratkih videa na Snapchat je ono u čemu Snapchat danas vodi u usporedbi sa Facebookom. Ljudi više vole gledati video-isječke nego što vole čitati hrpetinu teksta (pogotovo ako se radi o nekom zabavnom sadržaju).
-
Ulogiravanje u Snapchat i ulogiravanje u Facebook
Što smo dosad naučili o Snapchatu? Koje su najvažnije razlike između ova dva medija? Facebook je više tekstualno orijentiran dok je Snapchat više video i slikovno orijentiran. Iz ovog razloga Snapchat sve više privlači mladu publiku i ta tendencija će se nastaviti kako vrijeme bude prolazilo.
No tu je još nešto. Snapchat ima aplikaciju pomoću koje se možete ulogirati i u neke druge usluge koje koristite. Ovo je nešto što su korisnici mogli činiti samo preko Google i Facebook korisničkih računa. Sada se to može raditi i pomoću Snapchata, što ovu uslugu stavlja u izravno suparništvo sa drugim društvenim mrežama.
Možete koristiti Bitmoji i stickere preko različitih platformi što znači veću otkrivenost za Snapchat. Jedna od mogućnosti koje Snapchat isto tako ima je i Tinder. Radi se o aplikaciji za online dating (ili online hodanje), koja je dosta dobra za ovu svrhu, ali nije baš dobra za pronalaženje prijatelja (jer nema dobru tražilicu).
-
Korisnici sve manje vjeruju Facebooku.
Možemo danima raspravljati o tome koji društveni mediji na koji način i koliko kvalitetno čuvaju podatke svojih korisnika, no ono što je trenutno aktualno i što trenutno upada u oči mnogih je (ne)sposobnost istoga kod Facebooka. No te afere i curenja informacija imaju i jednu dobru stvar: ljudi će bolje razmisliti prije nego što nešto odluče staviti na društvene mreže, a pogotovo na Facebook.
Afere koje su se pojavile oko Facebooka će neminovno imati još jednu posljedicu. S obzirom da se Facebooku (više) ne može vjerovati, korisnici će htjeti pronaći neku novu uslugu gdje će njihovi podaci biti sigurniji. A jedna od takvih usluga će zasigurno biti i Snapchat.
Leži li budućnost u Snapchatu?
Snapchat svakako ima veliki potencijal postati i možda nadići ono što je sve Facebook postigao. Ako se neke stvari dodatno ispoliraju i ako ne bude nekih problema s kakvima se susretao Facebook, Snapchat bi uskoro mogao postati novi prvak u svijetu društvenih mreža.
Piše: I.H.