PočetnaInternetDigitalni medijiMože li si danas itko priuštiti stranicu koja nije optimizirana za mobitel?

Može li si danas itko priuštiti stranicu koja nije optimizirana za mobitel?


Mobiteli u 2022. godini čine za većinu industrija više od 50% uređaja na kojima se pregledavaju online stranice pa se samo rijetki mogu izvući bez optimizacije za pametne telefone.

Znamo da su današnji telefoni zapravo minijaturni kompjutori, a koliko su praktični svojim korisnicima jasno pokazuje podatak da je još 2015. godine mobilno pretraživanje postalo dominantno u odnosu na surfanje Internetom na računalu.

U 2021. godini situacija je još malo otišla na stranu mobilnih telefona, koji čine 56% svih posjetitelja na Internetu, dok s računala dolazi njih 42%, a ostatak otpada na tablete i slične uređaje.

Baš zbog toga danas cvjetaju tvrtke koje se bave optimiziranjem online stranica za ekran mobitela, a tu su i aplikacije, kao još brži način dolaska do informacija, odnosno do vlastitog korisničkog računa na Internetu.

HODANJE SA MOBITELOM

Zašto je ljudima draži mobitel od računala?

Jedan od razloga zašto je mobitel postao tako pogodan za korištenje definitivno je to što ga možete koristiti u pokretu. Nije nikakav problem izvaditi ga iz džepa te obaviti ono što planirate na Internetu, bilo da se radi o dolasku do vrijednih informacija, kupovini, učenju, zabavi ili komunikaciji.

Da, laptop se činio jako praktičan, u doba kad nije postojao mali kompjuter kojeg ne morate držati u krilu i tražiti utičnicu za njega. Sada se situacija u potpunosti promijenila.

Baš zbog toga za većinu online stranica nužna je optimizacija za mobitele pa svi danas pokušavaju ponuditi korisnicima odlično iskustvo pristupa stranici dok su u pokretu. Čak i programi za grafičku obradu, kao i burzovne stranice, za koje bi vam zaista trebala barem dva ekrana, danas imaju optimizirane verzije za mobitel, što pokazuje koliko je sve to otišlo daleko…

blokiranje sms poruka i poziva na mobitelu

Koje industrije su se prebacile na mobitel?

Mnogo je onih za koje možemo reći da su se u potpunosti odmaknuli od desktop sučelja i sve snage usmjerili na optimizaciju za mobitele. Tu svakako spadaju portali s vijestima, koji imaju preko 70% korisnika s pametnih uređaja, a isto vrijedi i za društvene mreže.

Ne zaboravimo ni online casina, kao ni ostale priređivače igara na sreću, u čijim poslovnicama su ne tako davno ljudi čekali ispred šaltera na uplatu listića, a danas to mogu obaviti u sekundi, na svom mobilnom uređaju.

Sada je nezamislivo da netko korisnicima nudi sportsko klađenje ili casino igre, a da ne osigurava pristup svojoj ponudi putem online stranice. Zapravo, većina priređivača ima dostupne i aplikacije, još brže i bolje prilagođene mobitelu od verzija za web preglednik.

Stranice za upoznavanje ljudi također su se u potpunosti prebacile na mobitele i funkcioniraju putem aplikacija, a zahvaljujući mobilnom bankarstvu kao najnovijem trendu pri novčanim transakcijama, procvala je i e-trgovina putem pametnih telefona. Ipak, oni koji vode web shop moraju znati da je postotak konverzija za većinu industrija ipak veći za računalom, kada ljudi sjednu i u miru razmisle prije kupovine pa je potrebno optimizirati internetsku trgovinu i za mobilno i za desktop sučelje…

potrošnja podatkovnog prometa na mobitelu

Što je najvažnije kod optimizacije za mobitel?

Ako želite prebaciti svoju stranicu s desktopa u mobilno sučelje, prvo što morate je učiniti naslovnicu jednostavnom za navigiranje. Na njoj moraju biti najvažnije informacije i prilika intuitivno doći do svega što korisnika zanima.

Baš zbog toga nisu dobre krcate naslovnice za mobilno sučelje, a bitno je i znati koristiti mobilni padajući izbornik, da bude sve pregledno i omogućuje korisniku lagan dolazak do željenih usluga ili informacija.

Kad već spominjemo kladionice, casina i igre na sreću, osim dobre navigacije tu je ključna i dostupnost video prijenosa, odnosno besprijekoran rad različitih grafički dotjeranih igara, uz podršku radne memorije mobitela.

S druge strane, za web shop je svakako najvažnije da je uvijek moguće doći do stranice željenog proizvoda, na kojoj vas zatim čeka jasan i pregledan opis, kao i uočljiva cijena. Naravno, proces plaćanja mora biti pouzdan i siguran.

Krupniji font obično pomaže da bi stranica bila čitljivija na mobitelu, a format fotografija se isto mijenja u odnosu na desktop, jer bolje izgledaju one okomite, što također treba imati na umu.

U svakom slučaju, mobiteli kao sredstvo pretraživanja Interneta danas dominiraju, a sjediti u uredu za računalom i pokušavati optimizirati prije svega desktop verziju za svoje korisnike taktika je iz prošlosti koja neće uroditi plodom, ako posebnu pažnju ne obratite na funkcionalnost vaše stranice na mobitelu…

Piše: F.C.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular