PočetnaInternetZašto digitalna transformacija i automatizacija tvore uspješan biznis budućnosti?

Zašto digitalna transformacija i automatizacija tvore uspješan biznis budućnosti?


Zašto je digitalna transformacija jedini ispravni put za razvoj uspješnog biznisa? Kako automatizacija pomaže u ostvarivanju velikog rasta poslovanja? Stvaraju li digitalna transformacija i automatizacija savršenu priliku za razvoj novih biznisa i karijera?

Digitalna transformacija i automatizacija dva su pojma koja se posljednjih godina sve češće spominju u poslovnom svijetu. Biznis budućnosti nezamisliv je bez digitalne transformacije, a potražnja za digitalnim transformiranjem poslovanja nikada nije bila veća.

digitalna transformacija i automatizacija mogućnosti

Proces automatizacije sve više uzima zaleta u mnogim gospodarskim područjima, a izravni je sudionik strelovitog rasta mnogih biznisa. Naime, pomoću automatizacije radna snaga zaposlenika usmjerava se u kreativan razvoj poslovanja, dok su repetitivni zadaci prepušteni u ruke softverskih rješenja i robota.

U nastavku teksta saznajte kako digitalna transformacija i automatizacija pomažu u stvaranju uspješnijeg biznisa. Također, pojasniti ćemo vam zašto je važno digitalno transformirati biznis i koji su stupnjevi automatizacije nužni za rast poslovanja.

 

Biznis sadašnjosti i budućnosti ovisan o internetu

Poslovanje mnogih kompanija se u prethodnih 20 godina iznimno promijenilo, a glavnu ulogu u tim promjenama odigrao je upravo internet. Širokom rasprostranjenošću interneta nastala je ogromna baza klijenata i kupaca, koji u svakom trenutku mogu online zatražiti neki proizvod ili uslugu.

tehnologija za digitalna transformacija i automatizacija

Podaci za 2020. godinu pokazuju kako je čak 1.79 milijardi ljudi prošle godine kupilo nešto putem interneta. Posebno je zanimljiv podatak kako velikih 75% korisnika očekuje da će rješenje za svoj problem na internetu naći u manje od 5 minuta. Brzi pristup potrebnim informacijama postao je izuzetno važan, a takav trend zasigurno će se nastaviti uz ultra brzi 5G internet.

U siječnju 2021. godine internet je koristilo više od 4.66 milijardi ljudi širom svijeta. Svi ti korisnici predstavljaju potencijalne klijente za biznise koji posluju putem interneta. Stoga, pojavnost i poslovanje na internetu više nije izbor, nego obaveza. Tvrtke i obrtnici koji žele doprijeti do novih klijenata i osigurati rast poslovanja – jednostavno moraju biti online.

 

Digitalna transformacija postala je preduvjet za uspjeh biznisa

Digitalna transformacija više nije nešto što će se događati u budućnosti nekim velikim tvrtkama daleko od nas, nego je digitalna transformacija tu već danas za nas. Dapače, većina biznisa koja tek sada kreće s digitalnom transformacijom već debelo kasni za konkurencijom. Ipak, bolje krenuti danas, nego čekati propast biznisa.

Pogledamo li malo ljestvicu najbogatijih tvrtki u svijetu, jasno je kako su digitalne internet tvrtke preuzele liderstvo na tržištu. Amazon, Facebook (Meta), Google (Alphabet), Apple, Microsoft – samo su neke od kompanija koje su danas vodeće i po rastu prihoda, ali i po samoj vrijednosti. Svijet je postao ovisan o internetu i danas rijetko koji biznis može bez digitalizacije i interneta.

ideje digitalna transformacija i automatizacija

Zatreba li pojedinac urara, tražiti će ga na Google-u. Poželi li komunicirati s obitelji, javiti će im se na Facebooku. Treba li kupiti određeni proizvod, pronaći će ga na Amazonu. Mnoge stvari koje danas radimo, radimo na internetu. Istraživanja pokazuju kako čak 88% kupaca koji se služe internetom, prije kupnje istražuju informacije o proizvodu na internetu.

Digitalna transformacija poslovanja postala je srž uspješnog poslovanja. Svi danas sve traže na internetu i tvrtka ili obrt koja nije na internetu – jednostavno gubi veliku količinu potencijalnih kupaca. Računala, tableti i pametni telefoni postali su sastavni dio našeg života, a žele li tvrtke biti dostupne svojim kupcima – moraju biti digitalizirane.

 

Zašto je važno kvalitetno provesti digitalnu transformaciju?

Digitalna transformacija može obuhvaćati razne aspekte poslovanja neke tvrtke. Od digitaliziranja zaliha skladišta, preko kontrole narudžbi i naplate pa sve do digitaliziranja prodaje i oglašavanja. Gotovo svaki segment tvrtke može biti digitaliziran, a stupanj digitalizacije ovisi isključivo o željama vlasnika tvrtke ili obrta.

poslovanje digitalna transformacija i automatizacija

Digitalizacija poslovanja je pozitivan smjer za daljnji rast biznisa, s obzirom na to da će vam pojednostaviti i olakšati mnogobrojne standardne poslove. Primjerice, digitalizacijom skladišta više nećete trebati ručno računati koliko čega ima na zalihi, već će to sustav odraditi gotovo samostalno. Digitalizacijom prodaje otvaranjem web trgovine biti ćete dostupni kupcima 24 sata dnevno 7 dana u tjednu i to bez troškova mnoštva prodavača.

Kako bi digitalizacija bila maksimalno iskorištena, važno je poštivati unutarnje procese i poslovanje pojedine tvrtke ili obrta. Svaka tvrtka donosi neke svoje parametre i karakteristike, a na vlasnicima je da digitalizaciju provedu u skladu sa svojim postulatima i mogućnostima. Potpuno prilagođena digitalizacija, omogućiti će i visok stupanj automatizacije poslovanja – o čemu ćemo nešto kasnije.

 

Kako realizirati kvalitetnu digitalnu transformaciju poslovanja?

Nedavna istraživanja su pokazala kako više od 70% tvrtki aktivno ulaže novac u digitaliziranje poslovanja. Dakle, rijetke su tvrtke koje ne provode digitalizaciju, a veliki postotak tvrtki koje ne žele prigrliti digitalizaciju nažalost propada. U doba kada svi i svugdje koriste računala i internet – digitalizacija je neizostavna.

Stručnjaci za digitaliziranje poslovanja posljednjih su godina itekako traženi na tržištu. Potražnja za takvim stručnjacima je ogromna, a broj biznisa koji žele digitalizaciju iz mjeseca u mjesec raste. Ogroman porast digitalizacija poslovanja posebno je primjetan u posljednje dvije godine, kada je epidemija primorala mnoge poduzetnike da zatvore vrata svojih poslovnica. Dakako, mnogi su rješenje potražili i pronašli u online kanalima.

savjeti digitalna transformacija i automatizacija

Digitalna transformacija poslovanja zahtjeva cjeloviti pristup u kojem se najprije analizira trenutno stanje internih procesa kako bi se kao rezultat dobio optimizirani sustav poslovanja. Analiziraju se procesi razvoja, nabavke, proizvodnje, prodaje i marketinga, a kvalitetnom analizom eliminiraju se slabe točke poslovnih procesa. Time ujedno tvrtka ili obrt dobiva priliku za minimiziranje gubitaka i rast poslovnih prihoda.

Kvalitetna digitalna transformacija stvoriti će optimizirani digitalni sustav koji će se bez većih problema moći skalirati (proširivati). Ostvariti će se uštede u potrošnji vremena, osigurati će se sigurniji i bolji poslovni procesi, a ujedno će se otvoriti prilika za povećanje poslovnih prihoda. Digitalizacija zaista donosi mnogobrojne pogodnosti za poduzetnike i zaposlenike, a što se brže prigrli prije će doći i pozitivni poslovni rezultati.

 

Važnost automatizacije u ostvarivanju boljih i većih poslovnih rezultata

Veliki dio digitaliziranih poslovnih procesa može se kvalitetno automatizirati. Sama automatizacija pružiti će tvrtki ili obrtu priliku za veći rast i razvoj, uz zadržavanje ili smanjenje postojećih troškova poslovanja. Automatizacijom eliminiramo sve one repetitivne poslove na koje uglavnom nepotrebno trošimo veliku količinu vremena.

Istraživanja pokazuju kako automatizacija u raznim sektorima poslovanja može biti snažan booster za brži i kvalitetniji napredak poslovanja. Primjerice, statistika ukazuje na to kako već i mali stupnjevi automatizacije u sektoru prodaje povećavaju produktivnost za oko 15%, dok istovremeno smanjuju troškove marketinga za više od 12%. Zanimljivo, prodajni timovi uz automatizaciju mogu sklopiti čak 30+ % uspješnih prodaja više u odnosu na timove bez automatizacije.

kako i zašto digitalna transformacija i automatizacija

Postoci učinkovitosti automatizacije znatno variraju od posla do posla, odnosno od tvrtke do tvrtke. Što je automatizacija šira i temeljitija, to će i rezultati koje daje biti značajniji. U nekim digitalnim sustavima danas je moguće gotovo u potpunosti automatizirati sustave prodaje i marketinga, što donosi značajne uštede u poslovanju, a istovremeno podiže poslovne prihode za nekoliko razina više.

Istraživanja pokazuju kako čak 80% poduzetnika razmišlja o automatizaciji, odnosno radi na automatizaciji vlastita poslovanja. Takav ogromni postotak jasan je dokaz da automatizacija nije nešto što će se događati u budućnosti, nego se događa već danas. Čak 43% poduzetnika smatra kako će im uvođenje tehnologije i automatizacije omogućiti da smanje trošak poslovanja i zaposlenika, odnosno da zaposlenike preusmjere na neke kreativnije i zahtjevnije zadatke.

 

Više stupnjeva automatizacije za poduzetnike i obrtnike

Automatizacija itekako uzima veliki zalet u razvijenim zemljama i gospodarstvima, a rezultira mnogim značajnim promjenama u samome poslovanju. Zaposlenici koji su do sada radili repetitivne poslove više nisu potrebni pa se njihovo znanje i iskustvo preusmjerava na usavršavanje procesa, proizvoda i usluga. Samim time, tvrtke i obrti postaju još bolji, a automatiziranjem repetitivnih procesa dobivaju priliku vrijeme i novac ulagati u optimiziranje poslovanja i bolje poslovne rezultate.

Postoje mnogobrojni stupnjevi automatizacije, a moderni digitalni biznisi dosegli su razinu u kojoj mogu funkcionirati gotovo sami od sebe. Primjerice, fitness trener može osmisliti digitalni video fitness program ili tečaj, koji će se zahvaljujući automatizaciji sam promovirati, sam prodavati i sam donositi rezultate – jednom kada bude javno objavljen na digitalnim kanalima. Samim time, fitness trener dobiva hrpu vremena za razvoj novih proizvoda ili za bolji rad s klijentima, dok mu istovremeno digitaliziran i automatiziran video tečaj konstantno donosi novac na bankovni račun.

prilika kako i zašto digitalna transformacija i automatizacija

Roboti mogu zamijeniti radnike u velikim tvornicama na proizvodnim jedinicama, mogu pripremati jela poput vrsnih kuhara, a mogu i biti zaduženi za upravljanje skladištem i zalihama. U procesu marketinga, sustavi mogu biti optimizirani do mjere da sami prepoznaju nove potencijalne korisnike, prilagođavaju im oglase te donose rezultate bez da bilo koji zaposlenik prati što se točno događa. Procesi prodaje mogu se optimizirati tako da digitalni sustavi samostalno pribavljaju narudžbe, obrađuju ih te prema potrebi dostavljaju proizvode ili usluge do kupaca, uz adekvatnu digitalnu naplatu. Dakle, sve se može automatizirati, a u kojoj mjeri ovisi isključivo o vlasnicima tvrtki i obrta.

 

Kako automatizirati poslovne procese i ostvariti rast poslovanja?

Automatiziranje poslovnih procesa omogućuje skaliranje, odnosno rast biznisa preko svojih trenutnih granica. Konkretno, ako jedan prodavač dnevno može prodati 10 komada namještaja, automatizirani prodajni sustav može prodati barem deset puta više. Automatiziranjem sustava brišu se granice trenutnih poslovnih mogućnosti i stvara se temelj za ogroman rast poslovanja.

Mali poduzetnici i obrtnici proces digitaliziranja i automatiziranja u prvom bi planu trebali usmjeriti na optimiziranje marketinga i prodaje. To su dva glavna područja gdje mali poduzetnici i obrtnici mogu ostvariti veliki napredak primjenom jednostavnih sustava automatizacije.

ideje kako i zašto digitalna transformacija i automatizacija

Primjerice, kod web trgovina možete implementiranjem najpopularnijeg WooCommerce sustava u potpunosti eliminirati brigu i vrijeme oko procesuiranja narudžbi. Korisnik naručuje putem online sustava, narudžba dolazi na vaš email i u sustav, vi je provjerite, a sustav samostalno naplati i finalizira proces kupnje. Vrlo jednostavno i efektno, posebice ako poduzetnik nema vremena i resursa za baviti se prodajom usluga i proizvoda (nego želi vrijeme utrošiti u kreativno stvaranje).

Digitalni sustavi oglašavanja danas su oplemenjeni raznim algoritmima koji optimiziraju marketinške aktivnosti do najsitnijih detalja. Postavljanjem oglasa na određene online platforme, sustavi će automatski prepoznati koja ciljana skupina najbolje reagira na oglas, ponuditi će optimizirane oglase te će tako povećati odaziv kupaca i prodaju. Dakako, to je samo djelić moguće automatizacije, a sve mogućnosti i prilike znaju stručnjaci koji se bave automatizacijom digitalnih sustava.

 

Uz 5G mrežu stiže nam nova i bolja generacija biznisa

Digitalizacija i automatizacija danas su prisutne u mnogim tvrtkama i obrtima, a važnost digitaliziranja poslovanja iz mjeseca u mjesec postaje sve veća. Veliki pomak sasvim sigurno će se dogoditi u narednom periodu kada na scenu stupa 5G mreža koja će omogućiti još bolje, brže i jednostavnije procese automatiziranja poslovnih sustava.

savjeti kako i zašto digitalna transformacija i automatizacija

Nova generacija internet mreža poduzetnicima će omogućiti brži pristup kupcima, atraktivnije nove formate oglašavanja, ali i jednostavnije procese kupnje i naručivanja. Svim poduzetnicima će se omogućiti jedna potpuno nova dimenzija rasta poduzeća, koju je potrebno što prije prigrliti i stvoriti prednost pred konkurencijom.

Želite li digitalizirati i automatizirati svoje poslovanje za budućnost, svakako pogledajte 5G pakete koje nude A1. Inovativna ponuda za poduzetnike pomaže u lansiranju novih, boljih i bržih proizvoda i usluga, što rezultira većim interesom kupaca i rastom poslovanja. Želite li što prije uhvatiti zamašnjak za značajan rast poslovanja – vrijeme je da se okrenete digitalizaciji i automatizaciji uz 5G mreže.

Piše: Marko Županić


RELATED ARTICLES

2 Komentari

  1. Čitam, čitam i ne vjerujem koliko puta nadrobljeno “digitalna transformacija”, “digitalna transformacija”. Čitam i sve mislim ima li kraja i kad će napisati što reklamiraju, kad tek na kraju piše A1 🙃

    Ne znam na koga još utječe ta psihologija ponavljanja riječi. A pogotovo tko još vjeruje da će nas digitalna transformacija, Apple ili Google nahraniti ili napraviti neki potreban proizvod. I da mi je znati tko vrednuje dionice da Apple vrijedi više nego industrija čelika ili poljoprivredna industrija. Da te potrebite grane industrije nestanu svijet bi stao, da Apple nestane svijet ne bi ni osjetio 🙃

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular