PočetnaHelpdeskVaš Android telefon ili tablet se neće upaliti? Evo što možete probati...

Vaš Android telefon ili tablet se neće upaliti? Evo što možete probati napraviti.


Noćna mora svakog onog tko ima pametni telefon je situacija kada pokušate upaliti uređaj, a ništa se ne događa. Što god da stisnete ili koji god gumb da držite, ekran je crn, a telefon se ne pali. To naravno “miriši” na katastrofu. Ali ne očajavajte. Bez obzira radi li se o Android telefonu ili tabletu, postoji nekoliko stvari koje možete sami probati napraviti prije nego telefon/tablet odnesete na servis.

1) Problemi s punjenjem

Kako to obično biva, u mnogo slučajeva je problem vrlo očit. Ako niste do sada primijetili nikakve probleme s telefonom ili tabletom, problem možda jednostavno leži u praznoj bateriji ili se baterija brzo ispraznila, a da to niste ni primijetili. To nas sada vodi do prvog problema.

Provjerite konekciju

Krenimo od onog najočitijeg. Jeste li sigurni da ste napunili telefon i da vam je baterija bila puna (ili barem djelomično puna) prije nego se telefon ugasio? I je li punjač uopće bio uštekan u struju?

Prašina i “smeće”

Ako ste pozitivno odgovorili na maloprije postavljena pitanja, onda je vrijeme da provjerite USB port na uređaju. Ima li u njemu prašine, smeća ili nečeg što blokira kontakte? Znate i sami koliko su konektori “osjetljivi”. Prašina, čak i u malim količinama, može spriječiti telefon da se puni. To je čest problem kod onih koji mobitel nose u džepu u hlačama. Puno je tu “smeća” koje može blokirati USB port.

Pregledajte kabel

USB kablovi za punjenje mobitela su također vrlo osjetljivi. Da biste ustvrdili da nije problem u punjaču ili kabelu, ako imate drugi uređaj, spojite ga i uvjerite se da se puni. Ako se dotični uređaj puni, onda je sve u redu. Očistite USB utor i ponovno spojite mobitel na punjač.

2) Prekinite ciklus napajanja

Svi smo se u životu susreli s uređajem koji se smrznuo. Ekran postane neresponzivan, dok niti jedan gumb ne radi. Jeste li znali da se uređaj može “zamrznuti” čak i kada je ugašen?

Ako se vaš Android telefon neće upaliti, možete prekinuti (ili ponovno pokrenuti) ciklus punjenja. Kako? Neki Android uređaji imaju masku koju možete skinuti, a samim time i izvaditi bateriju. Ako to možete napraviti – super. Izvadite bateriju, pričekajte 5-10 sekundi, te ju ponovno stavite u mobitel i pokušajte ga ponovno upaliti.

Ako imate nešto noviji uređaj koji nema tu mogućnost, stisnite i držite gumb za paljenje/gašenje uređaja. Ovisno o proizvođaču mobitela, gumb morate držati između 10 i 30 sekundi. To bi trebali ponovno pokrenuti ciklus napajanja i mobitel bi vam se trebao upaliti.

3) Provjerite bateriju

Ako ste uvjereni da vaša oprema za punjenje mobitela radi kako treba, a ponovno pokretanje ciklusa punjenja nije riješilo problem, vrijeme je da se fokusirate na stanje baterije. Možda je to razlog zašto ne možete upaliti uređaj.

Većina baterija u telefonima i tabletima počinje rapidno opadati nakon par godina korištenja. U jednom trenu će kompletno prestati raditi. Također, na rad baterije mogu utjecati i drugi faktori. Tekućine, udarci u mobitel, ispadanje mobitela, ekstremne temperature kojima je uređaj bio izložen itd.

Provjerite dobiva li baterija potrebnu energiju

Nakon što uređaj spojite na punjač, pričekajte par minuta i pogledajte je li se na ekranu istoga pojavila ikonica baterije koja se puni.

Ako je odgovor “da”, onda je sve u redu i možete nastaviti dalje. Iako, ako vidite malu crvenu točkicu ili oznaku, moguće je da baterija još uvijek ne dobiva dovoljno energije da ga upalite. Zato ga pustite jedno 30-ak minuta, te zatim ponovno ga pokušajte upaliti.

Ako ne vidite ikonicu baterije, moguće je da je baterija “mrtva” i da treba zamjenu. Ako vaš telefon ima zamjenjivu bateriju, možete kupiti novu za malo novaca, te ju sami zamijeniti. Ako ne – morat ćete uređaj odnijeti u servis, a to bi moglo biti malo skuplje.

4) Provjerite ekran

Naravno, postoji šansa da je vaš telefon zapravo upaljen, a da to ni ne shvaćate. Možda je problem u ekranu koji je prestao raditi, a izgleda kao da je telefon ugašen.

Na svu sreću, ovo je relativno lako za provjeriti. Držite gumb za paljenje 30-ak sekundi. Nakon toga ga pustite dvije minute da se završi proces bootanja.

Nakon toga nazovite s drugog uređaja sami sebe i vidite zvoni li telefon. Ako da, onda znate u čemu je problem. Čak možete i probati nazvati sami sebe bez paljenja/gašenja uređaja. Možda je on cijelo vrijeme upaljen, samo je ekran prestao raditi.

5) Iskoristite računalo za “troubleshooting”

Ako i dalje ne možete bootati vaš uređaj, možete ga probati upaliti uz pomoć računala. Google ima napisane korake kako to napraviti, a mi smo ih ovdje pojednostavnili za vas.

  • Spojite telefon i računalo uz pomoć USB kabela
  • Pustite ga da se puni 15 minuta
  • Odspojite telefon od kabela (ne iz računala)
  • Nakon 10 sekundi ga ponovno spojite
  • Pustite da se puni još 30 minuta
  • Stisnite i držite gumb za paljenje 5 sekundi
  • Tapnite Restart gumb na zaslonu vašeg mobitela
  • Ako ne vidite restart gumb, držite gumb za paljenje još 30 sekundi

6) Resetirajte vaš Android uređaj

Možda se vaš telefon i uključuje, ali ne može proći proces bootanja. Ponekad je problem u ROM-u. Posebice ako imate custom ROM na uređaju. U tom slučaju, probajte resetirati uređaj.

Upozorenje: Resetiranje vašeg telefona ili tableta bi moglo obrisati sve što imate na njemu.

Da biste resetirali vaš Android uređaj koristeći Recovery mode, probajte iduće:

  • Stisnite i držite tipku za paljenje (power button) zajedno s “volume down” tipkom (tipka za stišavanje zvuka) par sekundi dok ne vidite Android logo na ekranu
  • Koristite Volume Up i Volume Down tipke za navigiranje do Recovery moda
  • Stisnite gumb za paljenje (power button)
  • Koristite “volume” gumbe za selektirate opciju “Wipe data” ili “Factory reset” u zatim stisnite gumb za paljenje
  • Zatim selektirajte opciju “Yes – erase all data” i stisnite tipku za paljenje

Ovaj proces će trajati par minuta da se završi.

Moguće da je vaš Android uređaj pokvaren

Ako ništa od ovog ne radi, moguće je da se Android uređaj pokvario i da ćete ga morati zamijeniti. Neki uređaji su robusni i traju godinama, dok neke uređaje može pokvariti i malo prašine ili smeća. Ili čak vode ako ste hodali po kiši, te vam je telefon bio u džepu, te je sada postao vlažan. Nema pravila. Ipak, prije nego ga “bacite”, odnesite ga u ovlašteni servis neka vam naprave dijagnostiku. Možda se telefon može spasiti.

 

Piše: B.P.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular