VR ili virtualna stvarnost je nešto što je prije kraćeg vremena postala i naša stvarnost, odnosno nešto što više ne pripada filmovima znanstvene fantastike, nego nešto u čemu svaki gamer može uživati (teoretski, s obzirom da se VR kontroleri još poprilično skupi).
Google Daydream je jedan od kontrolera koji je namijenjen za igranje igara u virtualnoj stvarnosti. Cjenovno (i recimo kvalitetom) smješten negdje između Oculus Rifta (koji košta kao suho zlato) i poprilično cjenovno pristupačnijeg Google Cardboarda, Google Daydream je VR kontroler za koji se može reći da u sebi objedinjava optimum kvalitete i cijene.
No, kako niti jedan tehnološki gadget nije ”cijepljen” od kvarova i grešaka koje se znaju tu i tamo pojaviti, slično je i sa Daydream-om. U nastavku ćemo navesti najčešće probleme i greške koje se mogu pojaviti na vašem Google Daydream kontroleru, kao i načine i metode za rješavanje istih. Krenimo na posao.
Problem broj 1: kontroler se ”smrznuo” i ne odgovara na naredbe
VR kontroleri rade na električnu struju. Ako nema struje – nema niti kontrolera. Ne doslovno naravno, ali bez struje VR kontroler neće moći raditi, što je u biti logično. Ako se kontroler ponaša kao da je ”krepao” ili kao da polagano umire, stvar je u tome da vrlo vjerojatno on zaista i ”umire’, odnosno da u njemu više nema struje’.
Pokušajte ga zamijeniti. Isto tako jedan od čestih problema koji se znaju pojaviti su problemi vezani uz blinkanje LED indikatora. Ako vam se dogodi da nakon što ste uključili Daydream LED indikator ”zatreptao” tri ili više puta, to je znak da se kontroler ispraznio i da ga treba napuniti. Stavite svoj kontroler da se puni nekoliko sati i nakon toga ga opet koristite.
Neki problemi se mogu pojaviti ako kontroler nije uparen preko Bluetootha. Da biste provjerili je li vaš kontroler uparen, idite pod Settings – Bluetooth i na taj način provjerite je li vaš kontroler uparen. Postoje i problemi koji su vezani uz prepoznavanje Daydream aplikacije.
U slučaju da Daydream aplikacija ne prepoznaje kontroler, ono u čemu je vrlo vjerojatno problem jest Google VR servisi. Da biste otklonili ovaj problem deinstalirajte i nakon toga ponovno reinstalirajte Daydream aplikaciju. Ponovno uparivanje kontrolera i Android OS-a isto tako mogu riješiti neke probleme.
”Nov” početak ili fresh start je ono što će goditi svakom uređaju. Prekinite uparivanje uređaja, pokrenite Daydream aplikaciju i idite pod Menu. Ondje idite pod Settings – Controller – Pair new controller nakon čega dugim pritiskom na Home tipku ponovno uparite kontroler.
Problem broj 2: kontroler ne može ”ciljati” kako treba
Problem koji vrlo lako može iživcirati velik broj igrača jest problem vezan uz pointer kontrolera. Ako se pointer kreće u svakom smjeru osim u onom u kojem ga igrač nacilja, to je očigledan problem kojeg treba riješiti. Što učiniti u takvoj situaciji? Slijede neka rješenja.
- Koristite Home tipku da biste vratili pokazivač na sredinu. Dugim pritiskom na Home tipku pokazivač kontrolera će se vratiti na sredinu zaslona.
- Restartiranje uređaja isto tako može riješiti ovaj problem. Isključite i nakon toga ponovno uključite uređaj.
- Napunite uređaj i pritisnite Home tipku. Ako ste primijetili da se LED indikator uključuje i isključuje tri puta zaredom to bi mogao biti znak da vaš kontroler treba punjenje. Stavite kontroler da se puni, pritisnite Home tipku na kontroleru i držite je sve dokle god se svjetlo ne stabilizira. Neka se kontroler puni barem sat vremena.
- Nježno ”potapšajte” kontroler. Iako ovo može zvučati neobično, u slučaju da ste nehotice ispustili kontroler na pod, ovo je rješenje koje bi moglo upaliti. Ponekad se naime zna dogoditi da se poneki dijelovi malo ”rasklimaju.” Tapšanje rasklimanih dijelova i ”vraćanje” na mjesto može pomoći pri rješavanju ovog problema. Imajte na umu da snažno udaranje po kontroleru nikada neće riješti probleme- samo će ih povećati.
- Kontaktirajte Google. Iako ovo zasad nije toliko raširen problem, ono što se isto tako može dogoditi jest da je kontroler jednostavno došao s tvorničkom greškom. Ako se kontroler ”ponaša” onako kako ne bi trebao, a nedavno ste ga kupili, možda je problem u tome što uređaj ima tvorničku grešku. Kontaktiranje Googlea u tom slučaju može pomoći rješavanju problema.
Problem broj 3: razočarani ste sa 3D iskustvom
Možda ste očekivali više – možda ste željeli da vas Daydream iskustvo jednostavno obori s nogu, ali nešto vam nedostaje i onaj očekivani ”wow” efekt je izostao. Stvar je u tome što niste jedini koji se osjeća na ovaj način, no evo nekoliko savjeta kako poboljšati VR iskustvo.
Koristite slušalice
Slušalice, pogotovo one kvalitetnije, će vam itekako pomoći u poboljšavanju vašeg VR iskustva. Zvuk, u kombinaciji sa onime što vidite svako iskustvo, pa tako i ono virtualno, čini puno boljim. Pokušajte koristiti slušalice.
Gledajte You Tube 3D na punom zaslonu
Preskočite Daydream zasad i koristite samo You Tube aplikaciju sa 3D SBS Videom. Koristite near-field iskustvo komuniciranja i napravite povezanost između svojih uređaja na taj način.
Koristite Daydream u mraku
Nažalost Daydream ima problema sa ”puštanjem” svjetla koje je stalan podsjetnik na ”vanjski” svijet, zbog čega cjelokupno VR iskustvo može (a često i jest) biti kompromitirano. Iz tog razloga pokušajte koristiti Daydream u mračnoj prostoriji.
Ne dopustite da bilo što ograniči vaš pogled
Ponekad će se dogoditi da se recimo leće na Daydreamu zaprljaju. To se može događati postupno tako da to u početku nećete niti primijetiti. Da biste spriječili da bilo kakva prljavština ili bilo što slično utječe na vaše VR iskustvo povremeno očistite leće uređaja. Za tu namjenu možete koristiti sredstvo za čišćenje stakala.
To bi bili neki od najčešćih problema vezanih uz Googleov VR headset. Nadamo se da u svom radu nećete naići niti na jedan od gore navedenih (ili bilo kakvih drugih problema). Ako se dogodi takvo što, tu smo mi da vam pomognemo u pronalasku najboljeg rješenja.
Imate li vi problema u radu sa Google Daydream? Ako imate- o kakvim problemima je riječ? Sva svoja pitanja i komentare slobodno napišite u komentarima koji se nalaze ispod teksta, a mi ćemo se potruditi na njih odgovoriti što prije i na što kvalitetniji način.
Piše: I.H.