PočetnaHelpdeskNajčešće HTTP greške i kako ih popraviti

Najčešće HTTP greške i kako ih popraviti


Ako ste bili redoviti korisnik interneta, naići ćete na web stranice s pogreškama. Većina ovih pogrešaka dolazi s kodom pogreške koji je prosječnom korisniku weba teško razumjeti. Zato je tu naš vodič, kako bi vam pomogao u rješavanju ovih problema i pogrešaka, u slučaju da naiđete na njih. Najčešće HTTP greške i njihova rješenja- slijede u nastavku!

http greške

Što uopće znače HTTP kodovi za pogrješke?

Prije nego što pređete na određene slučajeve, korisno je imati malo pozadine o tome što su ti kodovi i zašto ih primate. Na ne tehnički način, HTTP kodovi su poruka koja se šalje poslužitelju web-mjesta i vraća u preglednik kako bi se naznačilo je li zahtjev ispunjen ili može li biti ispunjen. Općenito postoji pet razina:

  • 1xx: Informativno (što se događa kada je poslan zahtjev preglednika ili poslužitelja).
  • 2xx: Uspjeh (stvari rade kako je predviđeno).
  • 3xx: Preusmjeravanje (tražena stranica premještena je na novi URL).
  • 4xx: Ovo je pogreška klijenta koja ukazuje da nešto nije u redu s načinom na koji je vaš preglednik, bilo da se radi o Chromeu, Firefoxu, Safariju, itd., zatražio od poslužitelja web stranice da vidi stranicu.
  • 5xx: Ova pogreška poslužitelja ukazuje da nešto nije u redu na strani poslužitelja i kako je pokušao poslati web stranicu u preglednik.

Pogledajmo sada neke od najčešćih s kojima ćete se susresti.

http-code

Najčešći načini uklanjanja ovih grešaka

Prije nego što prijeđete na konkretnije kodove pogrešaka, važno je znati neke od uobičajenih koraka koje možete poduzeti da biste ispravili bilo koju pogrešku na web-lokaciji na koju naiđete. Iako nije istinito za sve kodove pogrešaka, najvećim dijelom vaš bi prvi čin trebao biti da pokušate osvježiti stranicu. Posve je moguće da se nešto dogodilo dok se stranica pokušavala učitati i osvježavanje će se riješiti. Još jedno uobičajeno rješenje je dvostruka provjera adrese web-mjesta. Moguće je da ste pogrešno upisali URL web stranice, izostavili ili dodali dodatni broj, slovo ili simbol.

Ako ste isprobali i osvježavanje stranice i dvaput provjerili je li sve ispravno napisano, brisanje predmemorije sljedeći je najbolji korak. To je nevjerojatno jednostavno i neće utjecati na vaše iskustvo pregledavanja. Svaki preglednik može očistiti predmemoriju, a za to su potrebne samo nekoliko sekundi.

Nekoliko drugih uobičajenih popravaka također se vrti oko prekida veze s VPN-om. Iako to nije super uobičajeno, moguće je da je web-mjesto pod utjecajem VPN-a pa pokušajte prekinuti vezu i provjeriti učitava li se web-mjesto. Što kažete na pokušaj učitavanja web-mjesta u anonimnom načinu ili korištenjem drugog preglednika?

 

”HTTP Error 401 – Unauthorized (Authorization Required”): HTTP pogreška 401 – neovlašteno (potrebna je autorizacija)

U slučaju kada vidite ovaj HTTP kod pogreške, to vjerojatno znači da stranica koju pokušavate posjetiti zahtijeva korisnički ID i lozinku. Ako je to stranica na koju ste se već prijavili i još uvijek vidite pogrešku, to znači da korisničke vjerodajnice koje ste unijeli nisu valjane. Popravak bi mogao zahtijevati samo povratak na glavnu stranicu web-mjesta, lociranje zaslona za prijavu i ponovni unos valjanih vjerodajnica. Zasebno, kao što je slučaj s uobičajenim popravkom, pokušajte ponovno učitati stranicu, izbrisati predmemoriju i/ili zatvoriti i ponovno otvoriti preglednik, a zatim se ponovno pokušati prijaviti. Ako ste potpuno sigurni da vaše vjerodajnice funkcioniraju i problem nije na vašoj strani, obratite se administratoru web-mjesta za pomoć.

 

”HTTP Error 403 – Forbidden”:  HTTP Greška 403 – zabranjen pristup

Kada dođete na stranicu s ovom pogreškom, to u osnovi znači da se nalazite na stranici za koju nemate ovlaštenje za pregled. Postoji niz razloga zbog kojih se možete i hoćete susresti s ovom porukom, ali opći zaključak je “ova stranica nije za vas”. Kako biste izbjegli ovu pogrešku, provjerite pristupate li ispravnom URL-u. To je jednostavno rješenje, a to je još istinitije ako pokušavate pristupiti direktoriju na stranici koja može sadržavati datoteke, slike, preuzimanja itd. Osim toga, provjerite je li unesena sva potrebna prijava kako biste osigurali da imate odgovarajuću količinu pristupa. Osim toga, drugi uobičajeni popravci poput osvježavanja preglednika i brisanja predmemorije vaši su sljedeći najbolji koraci.

HTTP Error 404 – Page Not Found Stranica nije pronađena

”HTTP Error 404 – Page Not Found”: Stranica nije pronađena

Vjerojatno najpoznatiji od statusnih kodova 4xx jer se redovito pojavljuje kad god vaš preglednik zatraži da posjeti stranicu koju njegov poslužitelj ne može pronaći. Vjerojatno ćete to vidjeti kada ste kliknuli na neispravnu vezu, pogrešno upisali URL web-stranice ili je bila nepropisno preusmjerena. Ako vidite ovu pogrešku, velika je mogućnost da je pogreška na strani korisnika, a ne na samoj web stranici.

Rješavanje ovog problema jednostavno je kao i provjera da li ste ispravno unijeli URL. Alternativno, pokušajte pretražiti Google web stranicu i provjeriti je li stranica nedavno premještena. Drugo moguće rješenje je pomaknuti se za jednu razinu direktorija u URL-u kako biste vidjeli je li problem riješen.

 

HTTP Error 408 – Request Timeout

Iako nije tako uobičajena, pogreška 408 znači da se web-mjestu učitavalo duže nego što je poslužitelj bio spreman čekati. Zbog toga je pregledniku dostavljena greška 408. U mnogim slučajevima uzrok je nešto tako osnovno kao što je upisivanje ili učitavanje pogrešnog URL-a. Ova se pogreška razlikuje od pogreške 504, jer je specifična za poslužitelj, dok na 408 također utječe korisnički klijent.

Ako i kada vidite ovu pogrešku, počnite provjerom je li URL ispravno upisan. Pripazite na pravopis naziva domene, položaj obrnute kose crte itd. Ima li URL neke posebne znakovne nizove? Provjerite jesu li i oni ispravno napisani/umetnuti. Pokušajte pretražiti stranicu putem Googlea, Binga, DuckDuckGoa i provjerite možete li pronaći web-stranicu na ovaj način.

HTTP Error 500 – Internal Server Error

HTTP Error 500 – Internal Server Error

Važno je napomenuti da se pogreške u rasponu 5xx općenito temelje na problemu s web-mjesta i/ili njegovog poslužitelja. Drugim riječima, problem nije pravopisna pogreška s url-om. Ako vidite ovu poruku, vjerojatno je web-mjesto naišlo na neku vrstu neočekivane pogreške pokušavajući doći do poslužitelja.

Kao što je gore navedeno, rješavanje ove pogreške više rješava probleme webmastera koji rješava pogreške s poslužiteljem, kodom web-mjesta, bazom podataka itd. S obzirom na to da za općeg korisnika weba morate pričekati popravak. To bi također moglo biti zbog velikog prometa pa povremeno osvježavajte stranicu.

 

HTTP Error 502 – Bad Gateway

Kada vidite pogrešku 502 Bad Gateway, to je dobar pokazatelj da je problem temeljen na poslužitelju i nije specifičan za vaše postavljanje. To znači da bez obzira koji uređaj ili operativni sustav koristite da pokušate posjetiti web stranicu, pojavit će se ista pogreška. Općenito, ova se pogreška pojavljuje kada dva poslužitelja ne razgovaraju jedan s drugim. Međutim, u nekim slučajevima može se pojaviti pogreška 502 jer vaš preglednik po izboru misli da postoji problem.

Kao rješenje problema počnite s pokušajem osvježavanja stranice. Ako to ne uspije, sljedeća najbolja opcija je isprobati drugi preglednik ili drugi uređaj. To će pomoći utvrditi gdje problem postoji i ako se nešto događa na strani korisnika, a ne samo na strani poslužitelja. Zasebno, pokušajte ponovo pokrenuti računalo da vidite pruža li to i brzi popravak. Neki internetski tragači su otkrili proširenja preglednika kao potencijalni uzrok 502 pogreške. Zbog toga, ako ništa drugo ne uspije, pokušajte jedno po jedno onemogućiti proširenja preglednika da vidite je li pronađen popravak.

 

HTTP Error 503 – Service Unavailable (Service Temporarily Unavailable)

Kad god vidite da se ova poruka pojavljuje dok pokušavate posjetiti web stranicu, uzrok možete pripisati značenju da poslužitelj trenutno nije dostupan. U većini slučajeva poslužitelj može biti prezauzet i pati od gustog prometa ili može značiti da se provodi rutinsko održavanje. S obzirom da se problem ne temelji na korisniku, možete ga pokušati riješiti osvježavanjem stranice. Budući da su ovi problemi vjerojatno privremeni, pokušaj ponovnog otvaranja stranice nekoliko minuta kasnije najbolji je način da dođete na web-stranicu. Dodatno, možete pokušati ponovno pokrenuti modem/usmjerivač, kao i računalo, pametni telefon, tablet itd. i vidjeti hoće li se ista pogreška 503 ponavljati.

HTTP pogreška 504 – Gateway Timeout

HTTP pogreška 504 – Gateway Timeout

Ako vidite HTTP pogrešku 504, to je pokazatelj da je isteklo vrijeme za web stranicu koju pokušavate posjetiti. Ono što ovo zapravo znači jest da web stranica i njezin poslužitelj ne komuniciraju ispravno, pa se pojavljuje ova pogreška.

Kao iu gore navedenim slučajevima, osvježite stranicu da vidite hoće li se problem brzo riješiti. Ako ne, možete pokušati riješiti problem resetiranjem/pokretanjem usmjerivača/modema, provjerite jesu li vaše DNS postavke ispravno postavljene, itd. Ako ništa drugo ne uspije, kontaktiranje administratora web-mjesta vjerojatno je sljedeći najbolji korak.

 

Što je s greškama koje nisu HTTP prirode?

Pogreške poput “Network Connection Refused” ili “Unable to Locate Host” jednako su česte kao i ove numeričke pogreške. Prvo je nešto što ćete vidjeti ako je web-mjesto pod velikim prometom ili se održava. Ne bojte se jer se ovi problemi brzo rješavaju i uskoro možete pokušati posjetiti stranicu. Posljednja pogreška vjerojatno je rezultat istog problema, ali se također može proširiti na web stranicu koja ne razgovara ispravno sa svojim poslužiteljem. Provjerite URL u oba slučaja i pokušajte ponovno.

Piše: R.G.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular