Mnogi od nas uopće ne razmišljaju o procesu punjenja pametnog telefona. Spojite ga na punjač, čujete zvuk da je telefon ukopčan i odete dalje svojim poslom dok se telefon ne napuni.
Ali postoje situacije kada se mobitel više neće puniti. Napravili ste sve isto kao i jučer, no ovog puta mobitel se odbija puniti i jednostavno ne radi. Prije nego odnesete telefon u servis i prije nego vam naplate par stotina kuna za dijagnostiku i eventualno otklanjanje kvara, probajte sami popraviti stvar. Evo kako …
1. Rebootajte telefon
Iako je ovo najočitija radnja koju možete napraviti, nekada će ovaj jednostavan trik popraviti “kvar”. Ponekad telefon jednostavno ima nekih sitnih problema i jedino što možete napraviti je resetirati ga. Resetiranje će “ubiti” pozadinske procese, resetirati osnovne funkcionalnosti telefona i sve će opet raditi kao nekada.
Ako se telefon i nakon toga neće puniti, probajte ukloniti third-party aplikacije kojima ne vjerujete. Tu ne govorimo o mainstream aplikacijama koje imaju milijune skidanja. Tu pretežito mislimo na neke manje poznate aplikacije koje imate na mobitelu. Nekada one sprječavaju telefon da se napuni. Nakon što obrišete aplikacije, ponovno rebootajte mobitel i probajte. Ako i dalje ne radi, probajte sljedeće.
2. Probajte puniti mobitel u safe modu
Sljedeći korak je bootanje telefona u safe modu. Ukratko, safe mode je zapravo “sandbox mode” u kojem telefon radi u izoliranom okruženju samo s osnovnim funkcionalnostima i ograničen je samo sa softverom s kojim ste ga i dobili. To znači da aplikacije koje ste naknadno skinuli neće raditi u ovom modu.
Ako uspijete mobitel puniti u safe modu, to znači da ga neka aplikacija “guši” i da je problem u jednoj od njih. Tada ćete morati otkriti koja je to aplikacija, tako da brišete jednu po jednu dok telefon opet ne bude radio kako spada.
Da biste ušli u safe mode na većini novijih Android telefona, pritisnite i držite power button. Kada se pojavi upozorenje stisnite i držite prst na power off gumbu. To bi trebalo pokrenuti safe mode. Točnije, telefon će se resetirati i bootati u safe modu. Ako ne znate kako pokrenuti safe mode za vaš uređaj, samo guglajte. Možda je kod vas proces malo drugačiji. Ali svakako pokrenite mobitel u safe modu i probajte ga onda puniti.
3. Probajte s drugim kablom/adapterom
Ponekad je problem u pokvarenom kabelu ili adapteru. Kabel je možda “prelomio” neku žicu unutar sebe ili je adapter prestao s radom. Odnosno više ne može napajati uređaj sa strujom.
Zato ako imate u kući kakav drugi kabel, možete probati s njime. Čak nije loše ni spojiti mobitel USB-om na računalo i puniti ga na takav način. Izbjegnite adapter za struju i probajte mobitel napuniti preko računala.
Ako tako možete napuniti mobitel, onda je definitivno problem u adapteru, mada može biti problem i u socketu. U svakom slučaju, vrijeme je za kupovinu novog adaptera za punjenje mobitela.
Ono što mi preporučujemo je kupovina originalnog adaptera, a ne nekog jeftinog. Jer taj jeftini može uzrokovati više problema nego koristi. Ili barem kupiti zamjenski punjač od provjerenih proizvođača kao što su Anker i slični.
4. Uvjerite se da nije softverski bug
Ponekad se dogodi problem u softveru koji sprečava pojavljivanje “charging” ikonice kada spojite mobitel na punjač. Sva sreća postoje aplikacije koje vam mogu pomoći da to otkrijete. Jedna od njih je Ampere.
Ampere vam pokazuje koliko je vaš telefon pun, odnosno prazan u danom trenutku. Jednom kada spojite Android telefon na punjač, pokrenite aplikaciju. Ako ona pokazuje da se telefon puni, iako ikonice nema u vašem status baru pri vrhu ekrana, možete odahnuti. Telefon se puni, ali vam to ne pokazuje.
To znači da je softverski bug kojeg možete vjerojatno riješiti tako da ažurirate vaš Android OS ili napravite hard reset telefona.
Nadalje, Ampere aplikacija ima još nekoliko mogućnosti koje će vam pomoći. Ona će vam pokazati u kakvom je stanju vaša baterija, kolika je trenutačna voltaža kod punjenja, koja je temperatura baterije itd.
I za kraj, postoji još jedan mali trik kojeg možete isprobati. Ugasite mobitel, pustite ga 10-ak sekundi, te ga potom spojite na punjač. Možda će tako raditi punjenje.
5. Očistite utor za punjenje
Pošto telefon uvijek imamo u džepovima jakni, hlača i slično, važno je da s vremena na vrijeme očistimo utor za punjenje. Nažalost, “smeće” se brzo nakuplja unutra i ponekad blokira prijenos električne energije.
Pogledajte na svjetlu utor za punjenje telefona i probajte vidjeti ima li kakvog smeća unutra. Ako niste sigurni, u utor za punjenje gurnite nešto dovoljno malo da stane i lagano probajte izvaditi mucice i slične stvari koje se nalaze unutra (pogledajte sliku). Nemojte to samo raditi pregrubo da ne oštetite isti jer onda definitivno nećete moći napuniti mobitel.
6. Smočili ste mobitel? Probajte ga osušiti
Ne biste nikada trebali puniti mobitel ako ste ga smočili i ako postoji opasnost od vode. Ako vam je mobitel pao u vodu ili se natopio vodom u mokroj odjeću koju ste nosili na kiši (op.a. Nemamo ni mi uvijek kišobran kod sebe), probajte ga prvo osušiti.
Postoji nekoliko metoda za sušenje, no ljudi preferiraju stavljati mobitel u rižu (pogledajte sliku). Ostavite ga tako 24 sata, te ga zatim probajte napuniti. Ili probajte neku drugu metodu za sušenje mobitela, pa tek onda ga opet spojite na izvor struje.
7. Posjetite ovlašteni servis
Ako nijedna od ovih metoda nije pomogla, vrijeme je da potražite stručnu pomoć. Točnije, vrijeme je da odnesete mobitel u (ovlašteni) servis i prepustite profesionalcima da probaju dijagnosticirati kvar. Možda je to matične ploče, možda je nešto drugo. Ako će netko moći dijagnosticirati problem, onda su to servisi koji žive od takvih stvari.
Piše: B.P.