Pametne naočale bile su proizvod koji je mnogo obećavao, no na kraju su svi projekti pametnih naočala nekako pali u zaborav. Jedan od glavnih razloga za odustajanje od pametnih naočala bila je privatnost korisnika koje je moguće snimati na ulici bez da osoba koju se nima to zna. To je pobudilo velike polemike u javnosti i čini se kako je utišalo ideje tvrtki koje su se u takve projekte upustile.
Jedan između većih projekata pametnih naočala bio je onaj tvrtke Snap koja stoji iza poznate društvene mreže Snapchat. No, i taj je projekt nakon velike početne pompe nekako utišan, sve do nedavno kada se pojavila informacija da se trenutno razvijaju nove verzije Snapovih naočala.
Spectacles su naočale koje korisnicima omogućuju snimanje i pravljenje fantastičnih fotografija, koje je nakon toga vrlo lako objaviti na Snapchatu. Ipak, nakon sjajnog početka, vrlo su brzo te naočale pale u zaborav i malo tko ih se danas sjeti. I dok se činilo kako je to jedan od (neuspješnih) projekta Snapa, sve je izglednije da nam uskoro stiže nove verzija 2.0 ovih naočala. Šuška se kako će nova verzija dosta nalikovati onaj prethodnoj, ali će biti nekoliko malih izmjena te će biti ponuđene u više različitih boja.
No, ono što je još više uzburkalo javnost su informacije koje govore u prilog tome kako će sljedeće godine biti predstavljene nove Spectacles treće generacije koje će imati dvije kamere, zahvaljujući kojima će omogućavati snimanje 3D objekata. Te bi naočale trebale dolaziti i u puno suvremenijem i elegantnijem obliku, što bi moglo pobuditi još veći interes korisnika.
Za sada sve ovo ostaje tek na špekulacijama, a za stvarne proizvode trebati ćemo pričekati još neko vrijeme. Spectacles 2.0 u javnosti će se pojaviti vrlo vjerojatno već ove godine, a biti će to još jedan pokušaj za iskorak ovog projekta. Zanimljivo, prva generacija naočala bila je teško nabavljiva, a njihova prodaja tekla je uglavnom putem putujućih žutih kioska koji su se povremeno pojavljivali u velikim gradovima.
Možda ne baš najbolja prodajna strategija rezultirala je time da su te Snapove naočale pale u zaborav. Možda se ovog puta odluče za neki drugi i bolji način prodaje i tako proguraju proizvod koji u globalu već godinama ne uspijeva osvojiti tržište.
Piše: M.Ž.