Sony je nedavno otkrio novi kontroler za Playstation 5. Kako to točno izgleda u usporedbi sa onime što već znamo o kontroleru Xbox Series X, saznajte u nastavku!
Sony je napokon javnosti predstavio izgled svog novog kontrolera za Playstation 5. Novi kontroler neće se zvati Dual Shock 5 (kako se predviđalo), već će se zvati Dual Sense, a nedugo nakon što su o ovome kontroleru na internetu osvanule informacije, kontroler je već podignuo veliku prašinu.
No prije nego što je Sony javnosti predstavio svoj Dual Sense, Microsoft je pokazao svoj novi kontroler za svoju novu konzolu, Xbox Series X. Iako između ova dva kontrolera postoji jako puno razlika, postoji i puno sličnosti. Po čemu ova dva kontrolera sliče, a po čemu se razlikuju te zbog čega bi se bez ikakvih problema moglo raditi o dva najbolja kontrolera današnjice, pročitajte u nastavku.
Dizajnerski, kontroler za PS5 izgleda odlično, no je li razlog tomu što previše sliči kontroleru Xbox Series X?
Vrlo vjerojatno da je odgovor na ovo pitanje potvrdan. Sony je svoj novi kontroler osmislio na način da jako podsjeća na Xbox-ov, što je, mora se priznati, pomalo neobičan potez za koji se odlučio Sony. Iz Sonyja kažu kako im je prvi cilj, kod dizajna, osmisliti kontroler koji će biti maksimalno udoban u ruci i kontroler kojeg će igrači moći koristiti satima, bez ikakvog osjećaja umora.
Drugi cilj je bio osmišljavanje vizualno privlačnog kontrolera. Protekle iteracije Sonyjevih kontrolera, pogotovo ona za Playstation 4, mogle su se itekako pohvaliti time da su ugodne za korištenje, ali i lijepim dizajnom. Ono što je nejasno jest razlog zbog kojeg se Sony odlučio sa DualSense kontrolerom dizajnerski toliko približiti Microsoftovom kontroleru, no stvari su takve kakve jesu. Ako vam se nije sviđao izgled kontrolera za Xbox One, neće vam se svidjeti ni dizajn kontrolera DualSense.
Baterija je ipak nešto po čemu se DualSense odvaja od Xbox-ovog novog kontrolera
Ono po čemu se Sonyjev DualSense ipak odvaja od kontrolera Xbox Series X jest baterija. Sony tvrdi kako baterija DualSense-a može potrajati bez ikakvih problema i do osam sati (iako to vrijeme može varirati, ovisno o tome kakve igre će igrač igrati te kakve će postavke kontrolera igrač postaviti).
Xbox Series X kontroler neće imati u sebi ugrađenu bateriju, već će umjesto toga imati AA baterije, kao što je to bio slučaj kod ranijih iteracija. Ta odluka Microsofta podijelila je ljubitelje nove konzole. Jedni su zadovoljni odlukom, dok se drugi protive i žale za time što i Microsoft u svoj novi kontroler nije odlučio ugraditi bateriju na sličan način kako je to učinio Sony.
Činjenica da je Sony na DualSense ugradio baterije znači da će već kod ovog obilježja japanska tvrtka ostvariti veliku prednost kod igrača, pogotovo kod onih koji budu kupovali DualSense za igranje igara na računalima (kao što je već bio slučaj kada su igrači kupovali Dual Shock 4). Iz Microsofta kažu kako će potrošnja energije iz baterija biti regulirana na jako dobar način te da bi njihova trajnost trebala čak i premašiti trajnost baterije na DualSense-u.
Haptička podrška
Ovo je vrlo vjerojatno nešto po čemu će se ova dva kontrolera najviše razlikovati jedan od drugog. Što zapravo znači haptička podrška? To je, u žargonu, izraz koji označava vibraciju. Sony je u svoje kontrolere, još od Dual Shock 1 verzije, stavljao vibracijske motore (s time da ne u prve verzije, nego tek u kasnije, koje je Sony nazvao Dual Shock).
Što se haptičke podrške tiče, Sony će i u DualSense staviti podršku za ovu mogućnost, koja bi sada trebala raditi i biti implementirana na način kao nikada dosad. To bi igračima trebalo omogućiti još bolje uživanje u igrama, pogotovo u situacijama kada se haptička podrška uključi. Microsoft će u svoje kontrolere također staviti motore za haptičku podršku.
Ipak, neka predviđanja idu u smjeru toga da Xbox Series X kontroleri neće imati tako kvalitetnu haptičku podršku kao Sonyjev konkurent. Razlog toga jest taj što će Xbox Series X kontroler imati u sebi drugačije motore za vibraciju, koji se aktiviraju na drugačiji način u odnosu na DualSense. Oni bi igračima trebali pružiti adekvatan užitak u igranju, no ne tako precizan kao onaj kod Sonyjevog DualSense kontrolera.
”Triggeri” ili tipke-okidači
Tipke okidača su nešto po čemu je postao poznat baš Microsoft. Prve iteracije Dual Shock kontrolera (Dual Shock 1, 2, pa i 3) imale su, umjesto okidača, tipke R2 i L2. No to će se sada promijeniti. Oba nova kontrolera dolazit će sa novim tipkama za okidanje ili ”triggerima”.
Kod Xbox-ovog kontrolera ove tipke će se zvati ”Impulse Triggers”, dok će se kod DualSense kontrolera zvati ”Adaptive Triggers”. Iako će oba kontrolera na sličan način implementirati ove tipke, ono što će ih razlikovati jest njihova primjena u stvarnom životu. Tu bi mogla doći do izražaja i implementacija motora za vibraciju, odnosno haptička podrška, koju će dva nova kontrolera imati u sebi.
Dosadašnja predviđanja ovdje daju laganu prednost Sonyju u vezi haptičke podrške, dok su ”trigger” tipke na Xbox Series X kontroleru udobnije za korištenje. Ovisno o tome hoće li igrači više težiti dužem igranju ili uživanju u haptičkoj podršci, više će voljeti jedan od ova dva kontrolera.
”Share” tipka
Tipka za dijeljenje ili ”share” tipka nije novost za DualSense, ali je novost za Xbox-ov kontroler. Samim time što Sony kod novog kontrolera samo nadograđuje mogućnost koja je već bila prisutna kod PS4 Dual Shock 4 kontrolera trebala bi značiti da japanska tvrtka ovdje ima određenu prednost.
Tipka za dijeljenje, koju na sebi ima DualSense, donijet će neke naprednije mogućnosti u odnosu na ono što je već imala prilike pokazati ”Share” tipka kod Playstationa 4. Microsoft, s druge strane, tek sada počinje s implementacijom tipke za dijeljenje, što znači da nam ostaje za vidjeti što je uspio i kakve će tipka sve na sebi imati funkcije.
To bi bilo sve, što se okvirne usporedbe tiče. Prave dojmove dobit ćemo kada se konzole, a s njima i njihovi kontroleri, pojave na tržištu (što bi trebalo biti prije ovogodišnjih božićnih blagdana).
Piše: I.H.