Imali smo priliku isprobati HTC-ov VR uređaj koji razvijaju u suradnji sa Steamom. Jeli ovo ultimativni VR headset za gamere?
Nakon što ih je Oculus 2012. godine odbio, HTC saveznika u razvoju VR sustava nalazi u Valveu, te zajednički kreću u razvoj sustava HTC Vive kojim se nadaju pomrsiti račune u javnosti puno poznatijem Oculus Riftu. Dok će se Oculus sa svojim Riftom nakon Facebookove akvizicije vjerojatno više posvetiti sadržajima vezanim uz društvene mreže, HTC i Valve nesumnjivo ciljaju prvenstveno na gamersku populaciju.
HTC VIVE: Uronite u virtualnu stvarnost!
Ono što svakako valja istaknuti je činjenica da, za razliku od konkurencije koja nudi primarno sjedeće iskustvo u virtualnoj stvarnosti, Vive Vas diže sa stolice i stavlja u ograđeni virtualni prostor kojim se slobodno krećete!
Isprobali smo HTC Vive u svojem developer izdanju, te smo vrlo impresionirani viđenim. Istraživali smo potonulu galiju u simulaciji theBlu gdje smo pokretom kontrolera uplašili znatiželjne ribe, te smo potom imali bliski susret s plavetnim kitom koji nam je dočarao veličinu te najveće živuće životinje.
Također smo probali i demo crtanja TILTBRUSH koji nam je omogućio crtanje u “zraku” u sve tri dimenzije te potom gledanje naše kreacije iz svih kuteva. Nevjerojatno zabavno iskustvo i moćan alat koji već u demonstracijskoj verziji nudi uvid kako će izgledati grafički dizajn budućnosti. Oba ova iskustva virtualnu stvarnost i doživljaj korisnika podižu na jednu novu razinu. HTC Vive je sustav koji čine tri glavna elementa – headset, dvije bazne laserske stanice te dva SteamVR kontrolera.
HTC VIVE: Kako to radi?
Headset se diči OLED ekranom rezolucije 2160×1200 piksela (1080×1200 piksela po oku), osvježavanjem od 90 Hz, te vidnim poljem od 110 stupnjeva. Težinom i veličinom je sličan Riftu DK2, a kao i kod ostalih headseta, slika je u centru čista s još ipak vidljivom mrežom piksela, te se i dalje preporučuje okretanje glave kada se želi pogledati predmet od interesa u rubnom dijelu ekrana. Nove informacije daju naslutiti da bi headset u konačnoj verziji trebao imati i integrirani mikrofon, te dvije kamere koje će pratiti približava li se korisnik nekom objektu u stvarnom svijetu i upozoriti ga o tome.
Bazne stanice dolaze sa stalcima, kockastog su oblika, postavljaju se jedna nasuprot drugoj, te emitiranjem laserskih zraka tvore kvadratni virtualni prostor veličine do 5×5 metara unutar kojeg se korisnik može slobodno kretati. Taj sustav koji čine bazne stanice zove se Lighthouse te je jedini takav sustav na tržištu. Laserske zrake se emitiraju 60 puta u sekundi te ih detektira više od 70 senzora smještenih u naočalama i kontrolerima (sam headset ima 37 senzora) kako bi se odredio točan položaj i kut gledanja korisnika s preciznošću od jedne desetine stupnja.
SteamVR kontroleri su u obliku palica, svaki ima po jednu tipku, touchpad (dizajn je preuzet od Steam kontrolera) te glavu sa senzorima. Po potrebi i vrsti aplikacije, u virtualnoj stvarnosti oni postaju kistovi, mačevi, vatrena oružja ili neki drugi alati.
Ima li HTC Vive šanse pored Rifta?
Trenutne informacije kažu da će Vive na tržište izaći u posljednjem kvartalu 2016. godine, znači iza Oculus Rift. Kao i za ostale VR headsetove, i za njega će trebati imati snažno računalo za ugodno iskustvo virtualne stvarnosti. HTC Vive i Oculus Rift nameću se kao dva vodeća sustava za virtualnu stvarnost na osobnim računalima, te će njihov uspjeh na tržištu između ostaloga ovisiti o prihvaćenosti kod onih koji već imaju jaka računala spremna za VR gamera.
Oculus Rift je svakako poznatiji široj javnosti, dugo vremena se nametao kao rješenje za sve skupine korisnika, ali se sa akvizicijom od strane Facebooka pomalo izgubila zainteresiranost gamera za njega. Upravo bi Valve integracijom Vivea sa Steamom mogao dobiti prevagu, te bi sa svojim headsetom postao zanimljiviji gamerima.
Otežavajuća okolnost uspjehu HTC Vive sustava je njegova cijena koja će zbog njegove složenosti biti gotovo sigurno dosta viša od cijene Rifta (spominje se iznos preko 500 američkih dolara). Neke bi mogla odbiti činjenica da Vive nudi VR iskustvo u kojem se većinu vremena stoji, kablovi ponekad znaju zasmetati, a ni prazni prostor površine 25 kvadratnih metara neće svima biti lako naći (makar će vjerojatno igre/aplikacije zahtijevati i manje od toga).
Ti korisnici će se vjerojatno radije odlučiti za neki konkurentski sustav, ali će ostati zakinuti za iskustvo korištenja koje (zasad) nudi najbolji osjećaj imerzije u virtualne svjetove. Definitivno je da je HTC Vive iznimno interesantan uređaj koji uvodi dodatne inovacije u već ionako iznimno zanimljivu tehnologiju virtualne stvarnosti.
Ostaje za vidjeti kakvim će se pokazati najveći čimbenik uspjeha svih VR sustava – ponuda aplikacija i igara koje ih podržavaju.
SPECIFIKACIJE
Platforma: SteamVR, OLED ekrani rezolucije 1200×1080 piksela uz osvježavanje slike od 90 Hz, kut gledanja: 110 stupnjeva, prostor praćenja: 5×5 metara, ugrađeni zvuk i mikrofon (najavljen za prodajnu verziju), senzori. akcelerometar, žiroskop, laserski senzori praćenja, Steam VR kontroleri, priključci: HDMI, USB 3.0, USB 3.0, najavljen početak prodaje u prvom kvartalu 2016.godine (limitirana dostupnost krajem 2015.godine)
USTUPIO: HTC Hrvatska, www.htc.com
CIJENA oko 500 USD
ZA: ukupni doživljaj, mogućnost kretanja u prostoru, OLED ekrani visoke rezolucije sa osvježavanjem od 90 Hz, napredne mogućnosti
PROTIV: cijena, prodajni primjerak bi morao biti znatno kompaktniji i lakši
OCJENA: 4/5
Koristimo kolačiće (eng. „cookies“) za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web-stranice slažete se s uvjetima korištenja. Slažem seUvjeti korištenja
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.