Novi developer Cloud Chamber, mogao bi donijeti nove stvari u BioShock franšizu. Spominju se mnoge nove promjene.
BioShock serijal je posebno poznat po nekoliko obilježja koja su ostavila snažne dojmove na igrače, kao što su odlična priča, fantastična atmosfera te neobične i vrlo dojmljive filozofske teme. Naravno tu je bio i gameplay, koji je bio odličan, kao i vrijednost ponovnog igranja igara, koja je na zavidnoj razini.
Čak i danas 13 godina nakon izlaska prvog nastavka BioShock (ili BioShock) je i dalje vrlo igriva i zabavna igra, koja će vas osvojiti ako ste u potrazi za jednom igrom ovakvog tipa. Nedavno smo mogli saznati informacije koje govore kako je 100% potvrđeno je da je nova igra u razvoju. Nova razvojna kuća mogla bi, kako govore najave i dosadašnje informacije, nastaviti ondje gdje su prijašnji nastavci stali, ali bi isto tako mogla donijeti i neke nove stvari u BioShock franšizu, koje bi se trebale svidjeti i starim i novim igračima.
Nova igra i novi BioShock nastavak ima mnoštvo potencijala. No kako bi igra mogla uspješno nastaviti ondje gdje je franšiza stala, programeri će morati donijeti nekoliko velikih odluka, što znači da su u sve to uključeni i neki veliki rizici. Kako bi Cloud Chamber mogao iskoristiti sve ono što već postoji i što bismo novo mogli vidjeti u novome nastavku voljenog serijala, pročitajte u nastavku!
Čovjek, svjetionik i grad
“Uvijek postoji čovjek. Uvijek postoji svjetionik. Uvijek postoji grad.” Elizabeth je ovo izjavila u trećem nastavku igre, odnosno u BioShock Infinite, što znači da one sadrže velike implikacije na sam serijal.
S jedne strane, čini se vrlo vjerojatnim da će sljedeći BioShock isporučiti novu varijaciju iste formule priče, što znači da ćemo ponovno imati igrivog lika koji će putovati (ili koji će se naći) u neuspjelu utopiju i koji će učiti o tome kako je taj grad-utopija nastao i kako je postao to što jest kroz igru, odnosno kako se priča bude odvijala. Citat također nagovještava i to zašto je ova formula toliko važna za BioShock igre.
Svaka BioShock igra ima jednu stvar oko koje sve ostalo gravitira: distopija. Sve ostalo, kao što se planeti našeg Sunčevog sustava okreću oko Sunca, se okreće oko ove početne premise. Pogledajmo kako je sve nastalo.
Sve je započelo u podvodnom gradu-utopiji
Izvorni BioShock započeo je nakon velikih nereda koji su se dogodili u Raptureu (utopijskom gradu), koji su se dogodili na Silvestrovo 1958. godine, a tijekom igre igrači su imali priliku istraživati neuspjeli projekt grad-utopije Andrewa Ryana i filozofsku kratkovidost, koja je dovela do njegovog uništenja. Slično tome, BioShock Infinite bavio se istraživanjem grada pod nazivom Columbia.
Ovoga puta, nismo bili pod morem, bili smo ”na nebesima.” Columbia je bio grad koji je trebao biti oživotvorenje američkog patriotizma na treću potenciju. Plus, radilo se o gradu koji se nalazio na nebu i koji je na sličan način ”živ pojeo” vlastitu doktrinu, odnosno vlastita doktrina dovela je do njegovog uništenja.
Citat se ne odnosi samo na doslovno uključivanje svjetionika i grada u obje igre, već citat koristi svjetionik kao metaforu nade koja se polaže u radikalne nove filozofije, dok se gradovi pritom koriste kao ostvarenje njihovih najstrašnijih posljedica.
Grad Rapture u prvom BioShocku u središtu je imao objektivizam, dok je grad Columbia iz trećeg nastavka na vrlo živopisan i jasan način prikazivao ideale američkog patriotizma koji je graničio s nacionalizmom. Unatoč razlikama između te dvije filozofije, serijal je uspio u iznošenju sličnih točaka: imali smo snažne kultove ličnosti, predrasude i uništenje.
Novi BioShock ima potencijal istražiti potpuno novu filozofiju i estetiku koja dolazi s njom. Možda će novi nastavak u središte svoje priče staviti čovječanstvo koje živi u 2020. godini i možda u četvrtom nastavku BioShock-a dobijemo priču koja će biti komentar na sličnosti i različitosti u filozofijama koje smo imali prilike vidjeti u proteklim igrama.
Poboljšanja i izmjene u pogledu igranja igre
Novi BioShock također ima potencijal popraviti ono što se uobičajeno kritizira kod igara. Neki igrači tvrde da borbeni segment u igrama BioShock nikada nije bila jača strana serijala. Mnogi su u prošlosti kritizirali franšizu zbog ponavljanja borbe i nedostatka raznolikosti u igranju nakon.
Nadalje, igrama je nedostajala mogućnost odabira značajnih moralnih odluka. U originalnom BioShocku igrači su dobili mogućnost oslobađanja ”Malih sestara” iliti Little Sisters” ili njihovo žrtvovanje za dodatne količine energije ADAM-a. No igrači nikada nisu dobili dovoljno jak poticaj da odabir druge mogućnosti (previše žrtvovanja ”Malih sestara” donijelo bi lošiji završetak, što se nekim igračima nije svidjelo).
Odluke koje su igrači donosili unutar BioShock Infinite, nisu imale utjecaja na krajnji rezultat priče, iako su odluke bile tematski povezane s uvođenjem paralelnih svemira i neizbježnošću određenih događaja.
Sljedeći BioShock trebao bi serijal odvesti u radikalno novom smjeru. To znači da bi se novi nastavak trebao baviti novom filozofijom, vodeći pritom igrače u novo okruženje i okoliš, što bi trebalo dodatno razraditi one filozofske aspekte igre, koje su već utemeljili prethodni nastavci.
Treba vidjeti hoće li Cloud Chamber uspjeti ispuniti sva očekivanja igrača (a njih je jako puno). No ono što se zasad vidi jest da naslov ima puno potencijala kako bi franšizu podigao na jednu novu razinu. Novi naraštaji konzola već su tu, što Cloud Chamber programerima daje dodatan impuls, koji bi novi BioShock trebao odvesti u nebeskom smjeru što se uspjeha tiče.
Hoće li BioShock 4 uspjeti nadići svoje prethodnike?
Nije nemoguće, iako je vrlo teško. Ono što je svakako potrebno kod programerskog tima, kako bi od novog BioShock-a stvorili novo remek-djelo, jest da igra ima nekoliko uspješnih, ključnih segmenata, koji bi bili spojeni u jedno. Dobra, filozofijom, ali i političkim natruhama prožeta priča svakako je poželjan segment. Bez njega BioShock ne bi bio BioShock. No tu je i način izvedbe igre, moralni elementi, na koje programeri trebaju obratiti pozornost.
Neki od programera pokazali su nam da je moguće osmisliti igru, koja na odličan način objedinjuje stare i nove elemente u nešto izvrsno. Primjer toga je Capcom i njegov Resident Evil 2 Remake iz 2019. Cloud Chamber svakako ima priliku. Hoće li novi BioShock franšizu odvesti u nebesa ili će zbog njega ona zaroniti u mračne dubine oceana, vrijeme će pokazati. Samo se nadamo da naše želje neće na kraju ispasti samo- utopija.
Piše: I.H.