Prije dvadesetak dana na tržište je izašla nova Blair Witch igra. Svi ljubitelji i oni koji su željno iščekivali znaju da se radi o novom survival hororu, osmišljenog od strane Bloober Teama, odnosno istog onog tima developera koji je bio zaslužan za poprilično popularnu horor igru Layers of Fear.
Što nam je sve dobro donio novi ”nastavak” vještica iz Blaira, koje su pozitivne, a koje negativne strane igre te isplati li se potrošiti 30-ak dolara na ovu igru pročitajte u recenziji.
Nova igra u novome ruhu
Budući da je novi Blair Witch na tržište izašao za Xbox One i Microsoft Windows platforme (ne i za PS4) vizualni i audio efekti igre su očekivano na visokoj razini. Od prve animacije kada se naš dragi protagonist vozi u automobilu sa svojim vjernim psom Bulletom pa do posljednjih slova nakon što završite igru, grafičke i zvučne mogućnosti igre su na vrlo visokom nivou.
To se između ostalog i očekivalo. Ipak se radi o Windows i Xbox One igri. Efekti svjetlosti i sjene pogotovo su kvalitetno napravljeni (barem na računalu), što će dodatno doprinjeti atmosferi i ”scare” faktoru.
Black Hills Forest
Nakon animacije i dolaska na mjesto radnje (odnosno u Black Hills šumu), dobivate kratka uputstva o kontrolama (kao što su kako koristiti ruksak sa stvarima, koji u isto vrijeme služ i i kao inventory te kako koristiti walkie-talkie). Igra se odvija u prvome licu, što će za neke biti plus, a za neke minus. Za mene je osobno bio plus, jer sam mišljenja kako je ljude puno lakše uplašiti ako se nešto odvija točno ispred njih, nego kada se odvija ispred lika u trećem licu. Jedino što vas može više uplašiti jest ako igrate preko VR-a.
Nakon pronalaska walkie-talkieja krećete u avanturu pronalaska nestalog dječaka. Kao što ste mogli vidjeti iz animacije, u ovu avanturu nećete ići sami. S vama će biti vaš vjerni pas, Bullet. Koliko je Bullet koristan (a jest koristan i po meni je jedna od najsvjetlijih točaka ove igre) reći ću malo kasnije.
Kamera je vaš (drugi) najbolji prijatelj
Još jedna stvar koja se meni osobno jako sviđa u vezi novih survival horora jest minimalistički pristup. Danas više nije toliko ”u trendu” osmisliti igru u kojoj imate mnoštvo čudnih čudovišta i kojima se vi kao protagonist trebate oduprijeti različitim hladnim i ”toplim” oružjima.
Sve se više traže igre u kojima vam je važnije bježati i skrivati se od neprijatelja nego u njih ispucati pedeset metaka iz AK-47 i gledati kako migolje dok umiru. Outlast je jedna od igrara koja je jako dobro pokazala kako može izgledati horor igra bez nasilja. Blair Witch je od Outlasta posudio nešto bez čega ne možete niti u jednoj od te dvije igre jer vam ti predmeti život znače: kameru.
Osim za fotografiranje različitih manje ili više opskurnih, bizarnih i zastrašujućih prikaza, kamera će vam u ovoj igri služiti i kao ”glavno oružje”. Ideja, iako nimalo nova i revolucionarna, je definitivno dobra. Jesu li je developeri uspjeli dobro implementirati u igru? O tome ću isto tako reći nešto više kasnije.
Vrebaju u drveću
Ako ste ikada prije gledali koji film ili igrali neku od starih Blair Witch igara, onda vam je poznato da je srž tih igara paranormalno. Neke igre imaju zombije, druge imaju pomahnitale pacijente umobolnice, treće imaju duhove i različite prikaze koje izgledaju kao duhovi. E sada u vezi samih protivnika treba reći nešto više, no kako to reći da da ne ”spoilam” igru? Probat ću na ovaj način. Borba je opet dobro zamišljena, ali nije baš najbolje izvedena.
Volim kada mi protivnik izleti ispred mene i kada ga moram srediti ili kada moram od njega pobjeći. Isto vrijedi i kada znate da je ”nešto” ispred vas, a ne znate gdje je to. To su stvari zbog kojih svaki ljubitelj horor igara voli horor igre. Napetost, neizvjesnost, znojni dlanovi. Glazba i atmosfera koja ukazuje na to da je tu s vama nešto i da niste sami. No, onda kada do borbe dođe (jer ne možete uvijek pobjeći i sakriti se), bude vam žao.
Bude vam čak i žao što ste zaigrali ovu igru i bude vam čudno kako su developeri ovaj segment mogli tako zabrljati. Jer koja korist od kamere kojom moram obasjati protivnike kako bih ih ”ubio” kada to ne mogu učiniti i kada se većina borbi svodi na nasumično obasjavanje u smjeru u kojem Bullet laje i laje ne bi li mi signalizirao prisutnost tih stvorova? Borba je mogla biti svjetla točka ove igre, ali to nažalost nije.
Čovjekov najvjerniji prijatelj
Već sam spomenuo da se kroz gustu Black Hills šumu nećete probijati sami, nego da će vam društvo praviti pas Bullet. Ovo je još jedna odlična ideja. Pas je trebao služiti kao kompas i kao signalizator za prisutstvo protivnika. Istina, pas će poslužiti za obje svrhe i puno će vam puta biti od pomoći (a da ne govorim da će vam prisutstvo psa smanjiti onaj ”scare” faktor), no i ovdje su stvar pokvarili bugovi, kojih je nažalost igra puna.
Ponekad će vam se dogoditi da pas ode ondje kamo ste ga poslali i da se ne vrati. U drugim situacijama će se dogoditi da pas ne želi otići ondje gdje ste ga poslali. U trećim će sjesti ispred nečega, što će vam signalizirati da je nešto pronašao, ali kada vi dođete do njega vidjet ćete da nije pronašao ništa. I tako ukrug. Opet, da je bilo malo više truda od strane developera i malo manje pritiska od strane izdavača Blair Witch bi bila odlična igra, bez ovakvih bugova.
Priča je OK, trajnost isto tako, ali bugovi…
Sve u svemu Blair Witch je OK igra, ako ste spremni zažmiriti na bugove, kojih nažalost ima. Hoće li developeri za igru izbaciti nekakve zakrpe zasad nije poznato. No, greške u vezi igre, a koje se ogledaju kod gameplaya (problemi s Bulletom, borba koja izgleda kao da je nasumična, kamera koja ponekad zna ”poludjeti” i koja ne sluša baš uvijek) poprilično snižavaju konačan dojam.
Trajnost igre je isto tako OK, pogotovo za jedan horor. Možete ju završiti za manje od šest sati, a ako želite možete igrati ispočetka i otkrivati nove stvari. Isplati li se za Blair Witch davati 30 dolara? I da i ne. Ako ste okorjeli ljubitelj horora onda vam ovakve stvari neće biti važne i odigrat ćete igru. Svi oni drugi trebali bi se strpjeti do izlaska zakrpe ili sniženja cijene ili…
Blair Witch je igra koja ima veliki potencijal, ali nažalost i igra koja je ”upropaštena” velikim bugovima.
- Datum izlaska: u prodaji (od 30. kolovoza)
- Žanr: Survival-horor
- Platforme: Windows, Xbox One
- Cijena: 30 USD
Što mi se svidjelo:
- Atmosfera
- Audio-vizualna prezentacija
- Priča
- Bullet
Što mi se nije svidjelo:
- Bugovi u vezi borbe
- Bugovi u vezi Bulleta
- Bugovi u vezi kamere
Piše: A.M.