S obzirom na trenutno stanje MMORPG žanra, zanimljivo je vidjeti kako se tvrtke pripremaju za lansiranje novih MMO naslova. Jedan primjer je Amazon Games koji postavlja temelje za MMO igru “Lord of the Rings”, odnosno “Gospodar prstenova”.
Teško je zamisliti da bi bilo koji novi MMORPG mogao postići veći globalni uspjeh, posebno kada čak i naslovi financirani od strane publike i podržani od strane zajednice teško održavaju javni interes.
U nastavku donosimo neke od razloga zbog kojih mislimo da MMORPG igre sve teže postižu uspjeh i sve manje ih igrači podržavaju i odlučuju investirati vrijeme u njih.
Ispunjavajuće MMORPG iskustvo zahtijeva ulaganje mnogo vremena
Za razliku od mnogih drugih žanrova igara, MMORPG igre zahtijevaju od igrača da ulože mnogo vremena kako bi postigli bilo kakav značajan napredak. To samo po sebi nije loše. Štoviše, to je dio šarma MMORPG-a i, u mnogim slučajevima, temelj mnogih naslova unutar tog istog žanra.
Vrijeme provedeno u MMORPG-u obično se odražava kroz jedinstvenu opremu, sposobnosti, prijevozna sredstva, postignuća i kozmetičke dodatke lika. Sve to predstavlja posvećenost igrača igri i vrsta je statusnog simbola koji drugi igrači brzo prepoznaju. To se često smatra impresivnim i stoga čini velik dio motivacije iza sadržaja u igri.
Međutim, ne može svatko posvetiti videoigri više sati dnevno. Da biste iskusili dobar MMORPG morate investirati solidno vrijeme, doći u tzv. “end-game” da biste vidjeli ono najbolje od igre. Čak da je i sama igra besplatna, a često nije, igrači ju onda neće ni započeti igrati. Netko tko ima sat vremena dnevno ili recimo 10 sati tjedno za igranje video igara, neće krenuti igrati masivan MMORPG. Radije će vrijeme posvetiti nekim single-player igrama ili recimo MOBA-ama koje će igrati kada imaju vremena.
Prekomjerna monetizacija uništava MMORPG iskustvo
Postoji argument da prekomjerna monetizacija kvari bilo kakvo gaming iskustvo. Međutim, malo je žanrova koji su toliko negativno pogođeni kao MMORPG. To je zato što su posvećenost, napredak i ugled u igri snažno vezani uz kozmetičke predmete, postignuća i predmete poput prijevoznih sredstava. Mikrotransakcije su “gumb” koji omogućuje određenim igračima da zarade in-game predmete bez potrebnog ulaganja vremena ili truda. To stvara “pay-to-win” igru i uklanja motivaciju za igranje.
Mikrotransakcije nisu toliko utjecajne u drugim žanrovima, s obzirom na to da in-game predmeti i kozmetika nisu veliki dio razloga zašto ljudi igraju određeni naslov. Naslovi poput Halo Infinitea, Fortnitea i Minecrafta usmjereni su više na igranje, a ne na dobivanje određenih predmeta ili ‘kozmetike’.
S druge strane, igre poput World of Warcrafta, New Worlda i Lost Arka uglavnom su potpuno usmjerene na napredovanje, skupljanje određenih predmeta i kozmetike. U osnovi, stavljanje cijene na predmete i kozmetiku uništava prestiž i vrijednost onih koje su igrači stekli jednostavno igranjem igre.
MMORPG-i prisiljavaju igrače na određene ustupke
Osim socijalnih interakcija, jedan od najljepših aspekata MMORPG iskustva je njegova tajanstvenost, zajedno s procesom pokušaja i promašaja u gameplayu. To je jedan od rijetkih žanrova gdje je putovanje gotovo važnije od cilja. Krajnji cilj nije uvijek svrha MMORPG-a, iako može biti važan cilj.
Idealno, svaki lik koji osoba stvori ima svoje putovanje, sreće ljude koji također igraju dotičnu igru, formiraju grupe kako bi prebrodili izazove, te uče koristiti određene sposobnosti i vještine kako bi stekli prednost u samoj igri.
Međutim, metagaming je potpuno uništio iskustvo igrača koji uči samostalno kroz igru. Mnogi su prisiljeni slijediti vodiče za ono što se smatra najboljom konfiguracijom (“buildom”) za lik u bilo kojem trenutku. Budući da su informacije poput vodiča za levelanje i popisa najboljih predmeta dostupni online i redovito se ažuriraju, svatko tko izbjegava takav sadržaj, nalazi se u nepovoljnom položaju.
Potiče se žrtvovanje dobrog MMORPG iskustva kako bi se maksimizirala moć vašeg lika. Ako odbijete to učiniti, teško ćete naći skupine za određene bossove, događaje ili izazove.
Hoće li MMORPG igre nastaviti izumirati?
Jasno je da broj igrača MMORPG-a opada, kao i broj igara koje se objavljuju u tom žanru. Tri glavna razloga iza izumiranja žanra su opisana gore u tekstu.
Iako je još uvijek veliki broj igrača uključen u MMORPG igre, kombinacija ovih razloga, i nekih drugih, čini teškim motivirati ljudi da ih sami isprobaju.
Piše: Boris Plavljanić